Rozpoczynasz przygodę z nagrywaniem lub planujesz rozbudowę domowego studia, ale nie wiesz, co kupić? Polecane przez nas produkty to sprawdzone rozwiązania, których jakości i funkcjonalności możecie być pewni!
M-Audio BX5 D3
Aktywne monitory studyjne pochodzące z najnowszej generacji rodziny BX. Odsłuchy BX5 D3 są wyposażone w głośniki o średnicy 5 cali (woofer z kewlarową membraną) i 1 cal (przetwornik wysokotonowy z jedwabną kopułką) napędzane wzmacniaczami o mocy odpowiednio 60 W (LF) i 40 W (HF). Z tweeterem powiązany jest falowód, który w wersji D3 ma nowy profil (a razem z nim cały front). Monitory wyposażono w zwrotnicę o punkcie podziału pasma 2,5 kHz, a model BX5 D3 charakteryzuje się pasmem przenoszenia 52 Hz – 35 kHz. Odsłuchy udostępniają wejścia typu XLR i jack 1/4 cala, regulację głośności oraz przełącznik acoustic space z ustawieniami flat, –2 dB i –4 dB. Otwór systemu bass-reflex jest ulokowany z tyłu.
Cena: 550 PLN/szt.
Dystrybucja: Audiostacja
Audix CX-112
Wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy o charakterystyce kardioidalnej, który można wykorzystywać w studiu do zarówno do rejestracji ludzkiego głosu (wokalistek i wokalistów oraz chórów), jak również do nagrywania rozmaitych instrumentów akustycznych czy zbierania sygnałów z gitarowych zestawów głośnikowych. CX-112 charakteryzuje się pasmem przenoszenia 20 Hz – 20 kHz, impedancją 200 Ohm i maks. SPL 135 dB. Mikrofon wymagający zasilania Phantom (48-52 V) wyposażono w filtr górnoprzepustowy i tłumik pad (–10 dB). Mosiężny korpus jest pokryty czarną farbą.
Cena: ok. 1140 PLN
Dystrybucja: Lauda Audio
Midas 502
Ten przedwzmacniacz mikrofonowy w formacie 500 to moduł wykorzystujący m.in. filtry znane z konsolety XL4. Do dyspozycji mamy regulację czułości wejściowej, zasilanie Phantom +48V, przełącznik fazy oraz regulację poziomu wyjściowego. Pokrętła input gain i output gain otoczone są diodami LED pełniącymi rolę wskaźnika. Preamp 502 wyposażono też w filtr dolno- i górnoprzepustowy (każdy z włącznikiem oraz pokrętłem służącym do określenia częstotliwości granicznej). Standardowo wyjście modułu 502 jest symetryzowane elektronicznie – tak samo jak w konsoletach firmy Midas. Dostępny na panelu przycisk TX pozwala zmienić to i wybrać wyjście symetryzowane tranzystorowo.
Cena: 3579 PLN
Dystrybucja: SoundTrade
Zoom LiveTrak L-12
Urządzenie łączące w sobie kilka różnych funkcji – kompaktową konsoletę cyfrową, wielościeżkowy rejestrator, interfejs audio oraz rozbudowaną sekcję monitoringu. LiveTrak L-12 udostępnia dwunastokanałowy mikser (osiem mono, dwa stereo) z dostępnymi w każdym torze korektorem, filtrem HPF i efektami reverb/delay. W kanałach mono mam też kompresor. Do dyspozycji mamy wejścia mic/line typu combo XLR/jack, wejścia liniowe typu jack 1/4 cala i cinch. L-12 udostępnia też wyjścia master (L, R) [XLR], wyjścia monitorowe (L, R) oraz pięć wyjść słuchawkowych – każde z przypisanym potencjometrem głośności. Na każde z wyjść słuchawkowych możemy podać zupełnie inny miks. Rejestrator audio z sekcją transportu umożliwia jednoczesne nagrywanie maksymalnie czternastu śladów (przy 44,1 lub 48 kHz) i odtwarzania dwunastu. Jako nośnik wykorzystywana jest karta pamięci SD, SDHC lub SDXC, a materiał jest zapisywany w formacie WAV. LiveTrak L-12 może pracować również jako interfejs audio (14 in/4 out). Urządzenie oferuje ponadto wbudowany mikrofon talkback, metronom, możliwość zapisywania i przywoływania scen oraz porty USB2.0 typu A i B.
Cena: ok. 2540 PLN
Dystrybucja: Sound Service
RCF Ayra 8
Dwudrożne aktywne odsłuchy wyposażone w ośmiocalowy woofer z kompozytową membraną oraz jednocalowy przetwornik wysokotonowy połączony z falowodem. Głośniki są napędzane końcówkami o mocy odpowiednio 80 W RMS (LF) i 30 W RMS (HF). Ważące ponad 12 kg monitory bliskiego pola wyposażono w gniazda wejściowe trzech typów – XLR, TRS i RCA. Do dyspozycji mamy ponadto pokrętła input sensitivity i HF trim (–2/–1/0/+1 dB). Odsłuchy zamknięte w obudowie bass-reflex (otwór z przodu) charakteryzują się pasmem przenoszenia 45 Hz – 20 kHz oraz maksymalnie SPL 110 dB. Wyposażono je w zwrotnicę o punkcie podziału 1,8 kHz.
Cena: 1175 PLN/szt.
Dystrybucja: Arcade Audio
Audio-Technica PRO37
Mikrofon małomembranowy, który z powodzeniem sprawdzi się zarówno w studiu, jak i w zastosowaniach live. PRO37 można wykorzystać podczas nagrywania/nagłaśniania gitary akustycznej, perkusji (jako overhead) czy fortepianu, a także grup wokalnych. Kardioidalny mikrofon pojemnościowy (Phantom 11–52 V) charakteryzuje się pasmem przenoszenia 30 Hz – 15 kHz, czułością –42 dB (7,9 mV) re 1 V @ 1 Pa, impedancją 200 Ohm i maks. SPL 141 dB (1 kHz @ 1% THD). Długość mikrofonu to 99 mm, a jego średnica wynosi 21 mm. PRO37 wyposażono w gniazdo XLR, a w komplecie z nim otrzymujemy uchwyt do statywu i osłonę przeciwwietrzną.
Cena: 925 PLN
Dystrybucja: Konsbud Audio