Autor: Maciek Warda
Chyba po raz pierwszy w Polsce mamy możliwość kupienia zestawu efektów w trójpaku. Jeśli ktoś z Szanownych Czytelników właśnie zaczyna przygodę z gitarą, jest to propozycja jak najbardziej trafna.
Chociaż w ofercie Behringera tych zestawów jest o wiele więcej (Jazz Trio, Metal Trio, Bass Trio, Keyboard Trio), to pomyślałem sobie, że blues i rock to gatunki, od których najlepiej zacząć swoją gitarową karierę.
Trzy efekty są bardzo zachęcająco zapakowane i swoim designem kuszą, by od razu wstawić je do pedalboardu. Efekty to jednak nie wszystko, w zestawie znajdziemy jeszcze dłuższy przewód wysokiej jakości łączący naszą podłogę ze wzmacniaczem i dwa krótkie zapinane pomiędzy kostkami.
Pierwszą z nich jest symulator wzmacniacza lampowego Tube Amp Modeler, kształtujący sound wirtualnego wzmacniacza lampowego od czystego poprzez gruboziarnisty crunch do tłustego distortion. Zagramy na nim wszystkie odmiany bluesa i rocka, od cleanów Roberta Craya, przez overdrive w stylu Bonamassy, po gęsty przester w typie Warrena Haynesa. Paradoksalnie efekt, choć przeznaczony dla wzmacniaczy tranzystorowych, lepiej sprawuje się z lampiakami, wydatnie wzbogacając ich brzmienie. Potencjometry to Level (poziom sygnału na wyjściu), Low (filtr niskich pasm), High (pasma wysokie) oraz Drive (regulacja intensywności przesteru). Drugim efektem jest Ultra Vibrato UV 300 oferujące brzmienia przestrzennego efektu vibrato z pieców Fendera i VOX-a z lat 60. i 70. Idealne do bluesowych solówek lub podkładów w stylu rockabilly, który ostatnio notuje swój prawdziwy renesans. Posiada on regulację Rise (regulacja czasu potrzebnego na maksymalne rozstrojenie dźwięku), Rate (prędkość efektu drżenia), Depth (natężenie efektu) oraz przełącznik Mode, którym określamy funkcje footswitcha. Po prostu automatyczne Whammy! Ostatnia kostka to Digital Delay DD 400 – 24-bitowy stereo delay/reverb, oparty na technologii RSM (Real Sound Modeling), posiadający czas opóźnienia do 1,3 s. Opcja Hold pozwala dodatkowo zapamiętać frazę i grać z nią na zasadzie loopera. Potencjometry to Level (głośność na wyjściu), Feedback (ilość powtórzeń dźwięków), Time (dokładny czas delaya) oraz Mode, dzięki któremu określamy przedziały delaya i aktywujemy funkcję loopera. Kolejność łańcucha w kierunku od gitary do wzmacniacza powinna być właśnie taka, jak wymieniłem.
Podsumowanie
Jeszcze parę lat temu Behringer toczył walkę o dobrą renomę wśród muzyków i wydaje się, że właśnie ją wygrał. W internecie przeważają pozytywne opinie, a moja, po zapoznaniu się z bluesrockowym trójpakiem, jest wręcz entuzjastyczna. Dla początkujących – jak znalazł!
Cena: 331 PLN
Sprzęt dostarczył: Mega Music • www.megamusic.pl
Producent: www.behringer.com