• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

NewsyNewsy artystyczne

Joe Perry ogłasza trasę koncertową Joe Perry Project z gwiazdami w składzie

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test: multiefekt basowy Zoom B2

Dariusz Domanski | TopGuitar
Dariusz Domanski | TopGuitar Opublikowano sty 4, 2011
Udostępnij

Od jego premiery minęło już parę lat, ale dzięki swojej bezawaryjności i rewelacyjnemu brzmieniu multiefekt basowy Zoom  B2 jest wciąż bardzo popularny w segmencie małych, podłogowych multiefektów basowych.

Spis treści
Specyfikacja efektu Zoom B2Ocena końcowa multiefektu basowego Zoom B2

 

Ze względów praktycznych wszelakie multiefekty mają przewagę nad pedalboardami i plątaniną kabli. Oferują bowiem często dziesiątki kostek w jednej kompaktowej obudowie. Zazwyczaj jedynym problemem, który wówczas może wystąpić jest jakość brzmienia. Podstawa to by taki multiprocesor nie spłaszczał dźwięków i nie ciął wybiórczo pasm. Biorąc się za tytułowego Zooma B2 miałem właśnie to na względzie, ale nie obawiałem się, ponieważ efekty tej firmy znane są z wysokiej jakości oferowanych modulacji. Kwestią gustu pozostaje jego wygląd, który jest jaki jest, ale obiecuję, że z bliska przy oględzinach organoleptycznych wygląda on kilka razy lepiej niż na jakimkolwiek zdjęciu. Posiada on dwa footswitche do nawigacji między presetami, cztery potencjometry do wyboru trybów i banków oraz cztery schowane (nieco za głęboko moim zdaniem) przyciski, pozwalające nadspodziewanie szybko ustalić pożądane brzmienie. Ekran jest mały i pokazuje jedynie najważniejsze informacje potrzebne do ustalenia naszej pozycji.

Specyfikacja efektu Zoom B2

32-bitowa jakość dźwięku i próbkowanie 96 kHz odpowiadają najwyższym wymogom scenicznej i studyjnej jakości dźwięku. Sercem układu jest procesor DSP ZFX-3, dzięki któremu efekt pracuje na najwyższych obrotach. Zero latencji i niezauważalny czas załączania poszczególnych efektów to tylko dwa z wielu zalet tego chipa. W tej „oczokłujnej” czerwonej obudowie kryje się 6-pasmowy korektor barwy (70 Hz, 150 Hz, 450 Hz, 1 kHz, 3 kHz i 6 kHz) i 47 efektów przesterowujących, modulacyjnych i dynamicznych. Znajdziemy tu wiele rodzajów echa, pogłosu, chorusów, phaserów, tremolo, kompresorów i overdrive’ów, swoimi parametrami dopasowanych do właściwości basówek. Zakres przetwarzanych częstotliwości to 20 Hz–40 kHz, a więc działamy już poza słyszalną częścią widma! Na pokładzie efektu Zoom B2 mamy również naprawdę stylowy w brzmieniu syntezator basowy, kilkanaście udanych symulacji topowych headów, paczek oraz kostek (m.in. Ampeg SVT + 810E, Marshall 1992 Super Bass, SWR SM-900, Acoustic 360, Trace Elliot AH-500, czy SansAmp Bass Driver, Boss ODB-3, MXR Bass DI+). Jeśli dodamy do tego tuner (wyświetlacz pokazuje strojenie w dziwny sposób, który nie wzbudził mojego zaufania – można się do tego przyzwyczaić) i maszynę perkusyjną oferującą 40 patternów, mamy pełen obraz multifunkcjonalnego Zooma B2.

Ocena końcowa multiefektu basowego Zoom B2

Brzmienie? Nie odbiega ono wiele od emulowanych oryginałów i jak dla mnie jest ono najmocniejszym punktem tego urządzenia.

Podsumowując: zero szumów, absolutnie transparentny bypass i doskonałe brzmienie z charakterem za niespotykanie niską cenę to powody, dla których warto mieć Zoom B2 w swoich zasobach.

Dystrybutor: http://www.soundservice.de/

Producent: www.zoom.co.jp

 

- Advertisement -
www.zoom.co.jpSound Service
TAGI: basowy, multiefekt, ZOOM – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?