• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Amptweaker DepthFinder

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano gru 12, 2018
Udostępnij

W przypadku DepthFindera nie mamy do czynienia z oczywistą modulacją czy przesterowaniem, ale z subtelnymi zmianami, które mogą zaowocować wyniesieniem naszego brzmienia na wyższy poziom.

 

O co chodzi w tym efekcie? Na początek trochę teorii. Jedną z cech lampowego wzmacniacza jest współczynnik tłumienia końcówki mocy. Jest to stosunek impedancji kolumny do impedancji wyjścia wzmacniacza. Zazwyczaj w „lampiakach” jest on niższy niż we wzmacniaczach tranzystorowych czy tym bardziej cyfrowych. I choć czasem nie ma to negatywnego wpływu na pracę zestawu wzmacniacz–kolumna, to wiadomo, że wartość współczynnika tłumienia powinna być jak najwyższa. Zbyt niska wartość współczynnika może skutkować tłumieniem membrany głośnika, ergo słabszą kontrolą niskich pasm, czyli projekcją basów z opóźnionym atakiem. Aby zredukować to opóźnienie reakcji, vintage’owe gitarowe heady używały kontroli presence do regulacji zawartości wysokich częstotliwości oraz ich wydatnego podbicia w celu ożywienia brzmienia. Dla przykładu konstrukcja wzmacniacza Peavey 5150 (którego konstruktorem był James Browne, twórca marki Amptweaker) została urozmaicona o pokrętło resonance, które używa tej samej techniki, lecz dla niskiego pasma, podnosząc ściśle wyliczoną obwiednią niskie częstotliwości, co pozwala szczęśliwemu posiadaczowi na produkcję zwartego i żywego brzmienia w tym paśmie. Regulacja ta nie jest już tak powszechna we wzmacniaczach tranzystorowych i tutaj z pomocą przychodzi efekt DepthFinder. Działa on na zasadzie preampu, dlatego można go stosować w pętli efektów wzmacniacza, ale można go zaimplementować także na początku łańcucha efektów w naszym pedalboardzie.

Jedną z cech lampowego wzmacniacza jest współczynnik tłumienia końcówki mocy. Jest to stosunek impedancji kolumny do impedancji wyjścia wzmacniacza. Zazwyczaj w „lampiakach” jest on niższy niż we wzmacniaczach tranzystorowych czy tym bardziej cyfrowych.

A jak to wygląda w praktyce? Efekt, jeśli zostanie wprowadzony do toru sygnału, pozostaje zawsze włączony, czyli brak tu typowego bypassa. Jeśli jednak skręcimy obydwa potencjometry do zera, efekt będzie niesłyszalny. Nie jest to łatwo uzyskać, o czym napisałem na początku, choć paradoksalnie na pokładzie są tylko dwa potencjometry. Dzięki nim efekt poszerza pasmo wzmacniacza, dopalając je na samym dole i na samej górze. DepthFinder świetnie sprawdzi się także jako dodatek dla presetów, które potrzebują przebijającego się i żywego brzmienia. Nasz tranzystorowy wzmacniacz będzie miał w końcu szansę pochwalić się kolorytem lampowego pieca, poszerzonymi skrajnymi pasmami, które, jeśli są odpowiednio dopalone, okażą się niezwykle istotne dla skuteczności i pełnego wykorzystania możliwości wzmacniacza.

OPISY

  • Efekt, jeśli zostanie wprowadzony do toru sygnału, pozostaje zawsze włączony, czyli brak tu typowego bypassa.
  • Jeśli jednak skręcimy obydwa potencjometry do zera, efekt będzie niesłyszalny.

Strona dystrybutora: shop.warwick.de

Strona producenta: www.amptweaker.com

 

- Advertisement -

 

TAGI: Amptweaker - testy sprzętu i newsy, Amptweaker DepthFinder, DepthFinder
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?