• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Amptweaker TightRock Jr.

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lip 25, 2018
Udostępnij

Mniejsza wersja efektu, który czaruje swoim stylowym przesterem, wprowadzając użytkowników w najlepsze czasy dla muzyki rockowej.

Na początek małe poszukiwania – zapraszamy do lektury miditestu  Amptweaker Bass TightFuzz Jr. w części tego wydania „TopBassu”), gdzie rozpoczynam historię Jamesa Browna. Warto przy tej okazji wspomnieć, iż gitarzyści doceniają wkład tego projektanta w stworzenie takich klasyków Peaveya jak Classic 50, Classic 30, DeltaBlues, Triple XXX oraz technologii TransTube tudzież pierwszych projektów efektów podłogowych serii Delta Stomp. Kilka lat później James Browne stworzył Peaveya JSX dla Joe Satrianiego, by – skracając już tę historię maksymalnie – po kilku latach zostać głównym inżynierem w Kustom Amplification i zaprojektować słynne ’36 Coupe, ’72 Coupe, a także hi-gainowy head Kustom Double Cross. Po dwóch latach w Kustomie, w 2011 roku postanowił założyć swój własny biznes, powołując na świat markę Amptweeker. Póki co rezultatem są efekty gitarowe, ale… wszyscy i tak czekają na pierwszy wzmacniacz tej marki!

Marka Amptweaker wyszła naprzeciw wymaganiom rynku, wprowadzając mniejsze wersje swoich przesterów. TightRock Jr. ma większość możliwości kreowania brzmienia obecnych u większych odpowiedników i używa tych samych obwodów, a niektóre funkcje nieprzydatne dla wielu zostały zredukowane w celu zmniejszenia rozmiaru i wagi efektu. Efekt ten może być wpięty przed czysty kanał, użyty jako przedwzmacniacz w pętli efektów lub podpięty do końcówki mocy. Wywodzące się z serii Pro (wyższej, większej, z bardziej zaawansowaną kontrolą brzmienia) potencjometr tight i przełącznik fat zostały zmienione na trójpozycyjny przełącznik fat/normal/tight, który pozwala zmieniać atak sygnału od gęstego i ciężkiego po agresywny i masywny. Wrażenia są naprawdę niesamowite – to totalny brzmieniowy blitzkrieg z maksymalną dawką surowego, srogiego przesteru. Delikatniejszy crunch jest tu także imponujący, ponieważ efekt świetnie reaguje na artykulację – im słabiej atakujemy struny, tym przesterowanie jest bardziej intuicyjne, subtelniejsze, ale wyjątkowo charakterne. Pod tym względem TightRock Jr. jest wzorem uniwersalności i podatności na nasz styl gry. Z równym powodzeniem zagramy na nim metalowe frazy, klimaty southern rock, jak i jazzrockowe. Pozwala na to m.in. przełącznik EQ, którym ustawiamy tony w trzech opcjach plexi (metal), normal (rock) i smooth (cała reszta), co pomaga m.in. w osiągnięciu efektu większych odpowiedników. Poza tym znajduje się tu bramka szumów (!), którą można regulować w celu utrzymania szybkiego czasu reakcji i ucięcia dźwięków. Co więcej, wbudowana bramka szumów nie działa przy wyłączonym efekcie, co sprawia, że czysty sygnał pozostaje nienaruszony. Po ograniu kilku modeli Amptweakera odważę się scharakteryzować ich rys brzmieniowy, z którego nie wyłamuje się również TightRock Jr. – to przede wszystkim czerpanie z klasyki, brzmienia, które znamy z najlepszych płyt i koncertów. Poza tym bardzo szerokie możliwości korekcji brzmienia w ramach jego określonego wzorca (fuzz, distortion, overdrive).

Autor: Maciej Warda

Strona dystrybutora: www.warwick-distribution.de

Strona producenta: www.amptweaker.com

TAGI: Amptweaker - testy sprzętu i newsy, Amptweaker TightRock Jr., TightRock Jr.
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?