• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
13
ImprezyReportaże i relacje

Krzysztof Zalewski jak zawsze w wysokiej formie – fotorelacja

NewsyNewsy artystyczne

Josh Homme zagrał koncert w katakumbach pełnych ludzkich szczątków

ArtyściWywiady

Zakk Wylde „Zamiast grać po trzy dźwięki na strunie jak Al Di Meola czy Yngwie, postawiłem na prostotę”

Nauka gry na gitarze

Lekcje gitary w internecie: Czy ekran może zastąpić nauczyciela?

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Apollo DSG-1200

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 16, 2005
Udostępnij

Budowa Apollo DSG-1200

Zarówno szyjka jak i główka wykonane są z jednego kawałka klonu. Część tylna gryfu pomalowana jest w kolorze „heritage cherry”, sama główka w kolorze czarnym. Podstrunnica z drewna palisandru, 22 progi typu „medium”, całość lekko spłaszczona, oznaczenia – tzw. „markery” – w formie kropek. Długość menzury – 629 mm, szerokość na pierwszym progu – 43 mm, na 22 progu – 56 mm. Stroiki chromowane w kolorze srebrnym, motylki są dość szerokie i wygodne w regulacji. Całość nie posiada „bindingu” i jest połączona z korpusem za pomocą czterech śrub. Korpus wykonany z klonu posiada kształt charakterystyczny dla modeli Gibson SG, a zwłaszcza dla modelu SG 61, będącego ulubioną gitarą Angusa Younga z AC/DC.

Spis treści
Budowa Apollo DSG-1200Elektryka Apollo DSG-1200Mechanika Apollo DSG-1200Brzmienie Apollo DSG-1200Podsumowanie testu Apollo DSG-1200Wnioski z testu Apollo DSG-1200Informacje o Apollo DSG-1200

Głębokie wycięcia w części górnej i dolnej „deski” pozwalają na swobodny dostęp do najwyższych pozycji na gryfie. Korpus pokryty jest cienką warstwą politury koloru „heritage cherry” z bardzo ładnie widocznymi słojami drewna klonu. Poniżej przetworników zamontowano czarna płytkę ochronną z masy plastycznej, która swoim kształtem podkreśla „rogaty” charakter geometrii gitary.

Elektryka Apollo DSG-1200

Apollo DSG-1200 wyposażony jest w dwie przystawki typu „humbucking”, cztery potencjometry 2 x tone i 2 x volume, przełącznik trójpozycyjny:

1.Pozycja dolna – pracuje przetwornik przy mostku
2.Pozycja środkowa – pracuje przetwornik przy mostku i gryfie
3.Pozycja górna – pracuje przetwornik przy gryfie

Wysokość obu przystawek (odległość od strun) możemy regulować za pomocą dwóch śrub umieszczonych po obu stronach czarnych plastikowych ramek. Gniazdo wyjściowe typu „jack”1/4 zamontowano na części wierzchniej korpusu, za potencjometrami.

Mechanika Apollo DSG-1200

Gitara wyposażona jest w mostek Tune-O-Matic, który jest wierną kopią Gibsonowskich montowanych we wszystkich modelach „Les Paul” i SG od 1956 roku. Umożliwia on pełną regulacje menzury strun. Do dokonania korekty oktawy, czyli pełnego wystrojenia, zamontowano na mostku sześć metalowych ruchomych klocków.

Pokrętła ze ślimakiem wykonane są bardzo precyzyjnie, co umożliwia strojenie instrumentu bez luzu pośredniego. Wszystkie metalowe części są chromowane na srebrno.

Brzmienie Apollo DSG-1200

Apollo DSG-1200 testowałem na lampowym „combie” Peavey „Classic”. Na kanale czystym (bez zniekształcenia) brzmienie we wszystkich rejestrach jest jasne i klarowne. W pozycji górnej przełącznika (praca przystawki przy gryfie) dochodzi pasmo dolne, co sprawia, iż „sound” staje się bardziej okrągły i soczysty.

Na kanale przesterowanym zniekształcenia możemy dowolnie kreować od lekkiego „over” do mocnego „distortion”, partie solowe gra się bardzo lekko, długi sustain pozwala na dowolną artykulacje dźwięku w zależności od jego charakteru. Grając funkcje zarówno „otwarte” (E, G), jak i kwinty/kwarty, sound cechuje mocny „środek”, co sprawia, iż instrument świetnie nadaje się do wszelkich odmian mocnego grania.

- Advertisement -

Podczas testu potencjometry EQ we wzmacniaczu ustawione w pozycji 1/2 zakresu pozwalały na w miarę obiektywna ocenę charakterystyki brzmieniowej gitary.

Podsumowanie testu Apollo DSG-1200

Oceniając różne instrumenty ustalamy pewne kryteria związane z przedziałem cenowym, jakością drewna oraz komponentami użytymi w danym modelu. Wiadomo, że będą one inne w stosunku do Gibsona czy Fendera niż do Princea czy opisywanego Apolla. Ogólna ocena gitary Apollo DSG-1200 jest dobra. Polecam instrument muzykom, którzy za niewielkie pieniądze otrzymają gitarę spełniającą podstawowe kryteria.

Wnioski z testu Apollo DSG-1200

Plusy
+ staranne i precyzyjne wykonanie sprawiające, iż gra się bardzo wygodnie
+ regulacja kluczy, oraz mostka odbywa się w sposób bezproblemowy, co w większości decyduje o nienagannym stroju
+ przystępna cena

- Advertisement -

Minusy
– słaba jakość przetworników, a co za tym idzie gorsze parametry pasma „górnego” i „dolnego”
– zbyt uwydatniane pasmo „środkowe”, które traci selektywność przy większym zniekształceniu (mocny przester)

Informacje o Apollo DSG-1200

Korpus: klon
Szyjka: klon
Podstrunnica: palisander
Przetworniki: 2 x humbucker
Elektronika: 2 x głośność, 2 x barwa, przełącznik 3-pozycyjny
Gniazdo wyjściowe: „jack”1/4
Stroiki: chromowane
Mostek: Tune-O-Matic
Progi: 22
Menzura: 629 mm
Wykończenie: Czerwone wino (transparent)

Cena
699 zł

Artur Przygoda

TAGI: Apollo, Apollo DSG-1200, DSG-1200
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?