• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Arrow Bronze BLK – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 20, 2019
Udostępnij

Doczekaliśmy się w końcu prezentacji gitary akustycznej marki Arrow na łamach TopGuitar. Jeśli nic wam ta marka nie mówi, nie martwcie się, to nie jest jakiś wielki, światowy brand, ale produkt skierowany na polski rynek, charakteryzujący się wszakże wysoką jakością i zaskakująco korzystnym stosunkiem jakości wykonania do ceny.

 

Są dwie podstawowe serie instrumentów akustycznych tej marki: Silver i Bronze. Silver mają lity top ze świerkowego drewna i nawinięte struny Elixir Bronze, czyli elementy z dość wysokiej półki. Jak widać na zdjęciu, dzisiaj mamy do czynienia z kształtem Dreadnought, który siłą rzeczy określa charakter wiosła. Oznacza to m.in. wielorakie przeznaczenie takiego instrumentu, a w brzmieniu potężny sound i szerokie spektrum częstotliwości, w tym odważną projekcję dołu. W zasadzie tak brzmią wszystkie prawidłowo zbudowane dreadnoughty, a różnią się po prostu w szczegółach, w których czasami tkwi diabeł. Nasz instrument posiada niską akcję strun dzięki czemu pomimo gabarytów, gra się na nim łatwo.

Poza tym wygląda na kilka razy droższy niż jest, a gdy go dotykamy, wrażenie wysokiej jakości wykonania jeszcze się potęguje. Wszystko przez czarne, satynowe wykończenie pudła rezonansowego i wyraźnie wyczuwalne otwarte pory drewna. Warstwa lakieru na wysoki połysk może i wygląda lepiej na zdjęciach, czy w TV, ale dla prawdziwego gitarzysty chyba nie ma jak „żywe” drewno pod ręką, czuje się wówczas wyraźniej jego rezonans, jego fakturę, jego naturalność. Dobra, starczy tych wzruszeń, czas na garść konkretów. Binding na pudle Bronze BLK jest wielowarstwowy, co oczywiście także ma znaczenie estetyczne, podobnie zresztą jak skromna, dyskretna rozeta. Binding na podstrunicy jest natomiast jednolity, ale jeśli połączymy jego obraz z markerami w postaci rombów, znowu robi się elegancko.

 

 

Płytę wierzchnią wykonano ze świerkowej sklejki, bok i tył z mahoniu. Gryf to także mahoń, a podstrunnicę wykonano z richlite. Ten ostatni materiał to trwały, gęsty półsyntetyk, otrzymywany z siatki celulozowej i fenoplastów (tworzywa na bazie żywicy). Papier jest zanurzany w tworzywie i odpowiednio formowany. W celu utwardzenia, całość poddaje się obróbce termicznej. Na tym wynalazku nabito 20 progów, a skala instrumentu wynosi 650 mm. Mostek to również richlite, siodełko z nieznanego tworzywa sztucznego, a zamknięte, wygodne w użyciu klucze doskonale korespondują z estetycznymi logotypami na główce. Jednym słowem to dobrze wykonany, kulturalnie brzmiący instrument za śmieszne pieniądze. Idealny by rozpocząć lub kontynuować przygodę z gitarą.

DYSTRYBUTOR: https://www.lauda-audio.pl/

- Advertisement -
TAGI: Arrow - testy i aktualności
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Arrow Guitars (fot. Lauda Central Europe)
NewsyNewsy sprzętowe

Gitara Arrow do zdobycia na Gitarowym Rekordzie Guinnessa

Redakcja | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?