• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Blackstar Amplug 2 Fly i Amplug 2 Fly Bass – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 24, 2020
Udostępnij

Firma Blackstar Amplification niedawno ogłosiła, że jej oferta powiększyła się o dwa niewielkie wzmacniacze słuchawkowe – gitarowy i basowy – bazujące na znanej linii amPlug 2. Choć sama koncepcja nie jest nowa, to modele amPlug2 FLY zostały przeprojektowane wewnątrz laboratoriów dźwięku Blackstar, a za symulacje brzmienia wzmacniaczy (gitarowych lub basowych) oraz efektów odpowiada w tym przypadku firma Blackstar.

 

Ampluga około 10 lat temu wymyśliła firma VOX, która oprócz tego posiada przecież wielkie zasługi w przemyśle rozrywkowym a w świecie gitary w szczególności. Amplugi od VOXa to była mała rewolucja, w zasadzie od tej konstrukcji zaczęła się era małych mobilnych wzmacniaczy słuchawkowych z modulacjami i zespolonymi wtykami typu jack, by można było coś takiego od razu wpiąć do gitary. Waga nieodczuwalna, wielkość niezauważalna, cena bezbolesna – to był wówczas hit. Dzisiaj natomiast jest to już kanon, choć niewielu producentów decyduje się na wprowadzenie podobnych urządzeń do oferty. Jak widać na licencję połakomił się Blackstar, jeden z wiodących producentów jeśli chodzi o wzmacniacze gitarowe.

 

To co widać i czego nie widać

Te pudełeczka nawet z dwoma bateriami AAA nic nie ważą – jakby były wykonane z antymaterii… Estetycznie są wykonane na piątkę z plusem – osobno wyglądają stylowo, choć są prawdziwymi maleństwami. Przy gitarze z kolei mogą już sprawiać trochę egzotyczne wrażenie, wszystko zależy od tego, czy mamy ją w żywych kolorach, czy w tonacji czarno-białej. To jednak nie jest problem, zważywszy, że nie będziemy z tym urządzeniem „na widelcu opinii społecznej” – to urządzenie typowo dla użytku wewnętrznego, tylko dla nas i dla naszych korzyści. Obydwie imitacje wzmacniacza podłączamy bezpośrednio do gitary lub basu wykorzystując wtyk jack 1/4” regulowany skokowo w zakresie 180° (pięć pozycji). Obydwa urządzenia dysponują trzema kanałami, które zmienia się przyciskając guziczek Power.

 

 

We Fly 2 Bass udostępniono trzy regulatory: gain, tone oraz volume i dwa mikro przyciski – wspomniany power (współpracujący z diodą LED informującą standardowo o aktualnie wybranym kanale) oraz… automat perkusyjny. Wciskając go i przytrzymując wybieramy pomiędzy pięcioma patternami, a naciskając dwa razy krótko określamy (tap) tempo. W modelu gitarowym mamy podobne regulatory z tym, że za barwę brzmienia odpowiada układ ISF. Przypomnijmy, że jest to regulowany filtr środkowozaporowy, za pomocą którego możemy podcinać odpowiednie częstotliwości środka pasma. Układ pracuje z resztą korektora, co oznacza, że ma on wpływ na pozostałe ustawienia: bass, mid, treble. Według intencji producenta pokrętło ISF pomaga zmienić charakter barwy wzmacniacza z bardziej amerykańskiego (ISF maksymalnie w lewo) na bardziej brytyjski (ISF maksymalnie w prawo), i faktycznie jest w tym trochę prawdy. Fajnie, że udało się go zaimplementować do tak malutkiego pudełka.

 

- Advertisement -

 

Urządzenie Amplug Fly 2 dla gitary oferuje także 9 efektów (3 xChorus, 3 x Delay i 3 x Reverb) i trzy kanały. Jakież urocze są te gitarowe stereotypy wdrożone do tytułowych urządzeń. Jeden z nich mówi o tym, że gitarzysta nie umie grać bez deleya i reverbu, a drugi, że basista musi ćwiczyć z metronomem. To wszystko prawda (z małymi wyjątkami potwierdzającymi regułę) i generalnie są to rzeczy „na plus” jeśli chodzi o brzmienie i jakość gry, ale gęba mi się uśmiała, gdy zobaczyłem to opisane na opakowaniach. Nie ma równości szans w tych produktach – basista nie ma szans na chorus a gitarzysta na jakiś podkład rytmiczny, bo trzeba było wybierać właśnie wg sztancy co komu najczęściej i najbardziej się przydaje. Nie traktujcie powyższego jako krytyki, tylko raczej jako dygresję z przymrużeniem oka…

- Advertisement -

 

Brzmienie…

…w dużej mierze zależy od słuchawek! Tu nie ma się co oszukiwać – jeśli wydaliśmy już te parę groszy na Ampluga to dołóżmy co najmniej drugie tyle na słuchawki, chyba, że mamy już takie. Co z tego, że nasz mikrowzmak wyciska z siebie piękny sound, skoro w beznadziejnych słuchawkach nie będzie go słychać, albo przekształci się w jakiś rezonans wokół niskiego środka pasma? Albo krystaliczna górka, która będzie brzmiała nosowo…? Potencjalnie masakra! Także od tego zacznijmy – ten wzmacniacz musi pracować w parze z dobrymi słuchawkami. A jeśli już takie mamy, to przejdźmy do reprodukcji dźwięku jaką oferuje jeden i drugi Amplug. Sound kanału czystego gitarowego Ampluga Fly 2 jest całkiem znośny, nie razi środkiem czy plastikową górką i jeśli dodatkowo połączymy go z efektami, mamy całkiem inspirujące brzmienie.

 

Kanały crunch i lead oferują świetny charakter, aż się chce grać na takich przesterach, które pięknie reagują na artykulację i dynamikę gry. Naprawdę, jak na tego typu urządzenie, niczego pod względem brzmienia mu nie brakuje. W przypadku basowego odpowiednika jest tak samo dobrze, a może nawet lepiej: kanał classic (pierwszy w kolejności) to inspirowany lampowymi headami z lekkim growlem w okolicach środka pasma, kanał modern to typowy fat-bottom z podkręconą górką i podciętym środkiem, a overdrive to miękki, warczący przester ale w dobrych proporcjach z sygnałem dry. Loopy perkusyjne też są świetnej jakości, nie „dają plastikiem” tylko sprawiają wrażenie sampli prawdziwych zestawów. Tap Tempo daje już naprawdę wielkie możliwości i aż się chce ćwiczyć z takimi udogodnieniami! Brawa dla Blackstar za wskrzeszenie i rozwinięcie idei słuchawkowego mikro wzmacniacza.

 

 

PRODUCENT: www.blackstaramps.com

DYSTRYBUTOR: https://www.sound-service.eu/

TAGI: BLACKSTAR – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?