• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Blackstar Sonnet 120 – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 31, 2020
Blackstar Sonnet 120
Blackstar Sonnet 120
Udostępnij

Blackstar nie zaparł się swojej zwyczajowej estetyki noir, choć dostępne są także modele Blonde. Napiszę to od razu. Zawsze byłem fanem kremowo – beżowych obić wzmacniaczy, zwłaszcza gdy stanowiły wyjątki od czarnej chromatyki. To jak promień słońca po burzy, albo latarnia morska na nocnym horyzoncie. Kojarzy się z ciepłem, miękkością i raczej pozytywnym nastrojem. Do testu trafił jednak model klasyczny, czarny, a beżowe są jedynie główki potencjometrów.

 

Spis treści
BudowaBrzmienie

Satysfakcjonujące wzmocnienie sygnału płynącego z gitary akustycznej może być nie lada wyzwaniem dla gitarzystów na każdym poziomie zaawansowania. Wynika to z prostej przyczyny – można powiedzieć, że instrumenty akustyczne są wrażliwe i bardzo otwarte – taka gitara akustyczna od razu na dzień dobry oferują całą siebie, wystarczy wziąć ją w dłonie. Jeśli dodamy do tego jeszcze wymagania w postaci wysokiej klasy mikrofonu zbierającego z pudła, przedwzmacniacza i jakiegoś preampu z przetwornikiem to okaże się, że może to być totalnie poza naszym finansowym zasięgiem. Z pomocą przyszła brytyjska firma Blackstar Amplification, która postanowiła rozszerzyć ofertę o nową serię wzmacniaczy przeznaczonych dla gitarzystów akustycznych. Modele linii Sonnet zaprojektowano oczywiście tak, aby „wiernie podkreślały naturalne brzmienie instrumentu i pozwalały uchwycić wszelkie jego niuanse”. Bla bla bla, każdy tak pisze. To się dopiero okaże.

Blackstar Sonnet 120
Blackstar Sonnet 120

Budowa

Co ciekawe, panowie z Blackstar Amplification współpracowali przy projektowaniu tej serii z brytyjskim piosenkarzem i autorem tekstów Jonem Gommem, można powiedzieć, że jednym z najbardziej wymagających brzmieniowo gitarzystów akustycznych na świecie. Pierwszy punkt dla czarnej gwiazdy. W skład serii Sonnet weszły dwa wzmacniacze, z których każdy jest oferowany w dwóch wersjach wykończenia – Black i Blonde. Pierwsze combo to Sonnet 60 (głośniki: 6.5” + tweeter; moc: 60 W), a drugi model, który właśnie będziemy ogrywać, to Sonnet 120 (głośniki: 8” + tweeter; moc: 120 W).

Blackstar Sonnet 120
Blackstar Sonnet 120

Od razu widać dwa rzędy identycznych główek potencjometrów co może oznaczać tylko dwa kanały. Są one równorzędne pod względem impedancji wejściowej. Posiadają podwójne wejścia (speakon/jack) – każde z własnym, oddzielnym zestawem elementów sterujących – obsługują zarówno instrument, jak i mikrofon. W świecie akustycznym oznacza to, że można dzięki temu podłączyć dwa źródła wejściowe, zamiast stosować różne wzmacniacze ergo: stopnie mocy o różnych charakterystykach wzmocnienia. Oznacza to również, że podłączyć możemy zarówno bezpośrednio instrument akustyczno-elektryczny jak i mikrofon. Dzięki temu wzmacniacze Sonnet sprawdzą się zarówno w rękach artystów występujących solowo jak i w duecie. Oba kanały są wyposażone w przełącznik shape, który po włączeniu zapewnia ciekawe „podrzeźbienie” środka. Jeśli używamy mikrofonu pojemnościowego, niezbędne będzie zasilanie phantomowe które oferuje Sonnet, a funkcja PAD (podcięcie sygnału na wejściu) i odwrócenia polaryzacji zapewniają maksymalną jakość dźwięku w każdej sytuacji i środowisku.

Blackstar Sonnet 120
Blackstar Sonnet 120 – back

Dodatkowe wyjścia Sonnet 120 umożliwiają łatwe nagrywanie przez USB i podłączenie XLR do PA. Wbudowana łączność Bluetooth sprawia, że możliwe jest także przesyłanie podkładów ze smartfona, ale jest też wejście liniowe, jeśli jesteśmy akurat oldschoolowcami. Blackstar Sonnet 120 oferuje także podwójne pętle efektów dla łatwej integracji pedalboardu oraz opcjonalne przełączany nożnie pogłos i wyciszenie wzmacniacza. W każdym z dwóch kanałów mamy idealnie dopasowane 3-pasmowe korektory, zoptymalizowany akustycznie filtr górnoprzepustowy i dyskretny, ale bardzo skuteczny system antysprzężeniowy. Otrzymujemy również cztery wbudowane pogłosy, które dają naszej grze bardziej studyjny charakter. Combo wyposażono ponadto w stereofoniczne wejście MP3/Line, jak również możliwość odbierania sygnałów przesyłanych bezprzewodowo (Bluetooth). Wzmacniacze oferują też możliwość regulacji czasu pogłosu i typu efektu (Hall/Plate), filtr górnoprzepustowy, układ Brilliance oraz ogólną regulację głośności.

Blackstar Sonnet 120
Blackstar Sonnet 120

 

Brzmienie

Na nic byłyby te wszystkie cuda zgromadzone na pokładzie comba, gdyby ostatecznie nie brzmiało by ono co najmniej dobrze. Co zatem w tej kwestii oferuje nam Sonnet 120? Wszystko. Absolutnie wszystko. To jest brzmieniowy absolut jeśli chodzi o podręczny backline dla gitarzysty akustycznego. To jest magia i to są czary. Jeszcze nigdy nie słyszałem by projekcja gitary akustycznej przez combo (wzmacniacz z głośnikiem) była aż tak żywa, plastyczna, namacalna i „zespolona” z instrumentem. Dodam, że piecyk testowałem z gitarą Martin SC-13E, która nota bene także jest cudem grywalności (wygody) i brzmienia). Z takiego połączenia nie mogło po prostu wyjść nic innego niż mistrzostwo świata.

Blackstar Sonnet 120
Blackstar Sonnet 120

 

Już na dzień dobry, przy korekcji ustawionej w pozycjach neutralnych i Gain na ¼ skali otrzymałem pełnię szczęścia. Czystość i naturalność brzmienia biją po uszach i co gorsza ustanawiają standard – po tym co usłyszałem, ciężko mi będzie zaakceptować gorszy sound. Piec z pewnością sprawdzi się jako nagłośnienie instrumentu akustycznego w zespole, w duecie oraz w przypadku gry solowej. Uzyskujemy z automatu szerokie, bliskie, tonalne akustyczne brzmienie. Miałem wrażenie, że otwory bass reflex nie oddają tylko basów ale poprawiają całe spektrum częstotliwości. Kiedy jest potrzeba wtopienia barwy naszego instrumentu w większą całość bez problemu modelujemy brzmienie korekcją tak, aby znalazło swoje miejsce w miksie. Wzmacniacz testowałem również w warunkach klubowych. Generuje bardzo szlachetne brzmienie, wzorcowo przebija się przez pozostałe dźwięki na scenie, czyli ma bardzo wysoką skuteczność. Jakość brzmienia nie degraduje się wraz ze wzrostem głośności, a filtr antysprzężeniowy działa szybko i efektywnie. Głośniki są wbudowane lekko pod kątem, dzięki czemu piecyk gra lekko „ku górze”, co jeszcze bardziej wzmacnia wszelkie doznania psychoakustyczne. Mocny, lekki i kompaktowy, idealny dla wykonawców solowych lub duetów.
Podsumowując: re-we-la-cyj-ny sprzęt!

- Advertisement -
TAGI: Blackstar Sonnet, BLACKSTAR – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?