• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Blackstar Studio 10 EL34, 6L6, KT88

Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch | TopGuitar Opublikowano mar 27, 2019
Blackstar Studio 10
Udostępnij

Brytyjski producent o sporej ofercie wzmacniaczy gitarowych i nieco mniejszej ofercie gitarowych efektów nie spoczywa na laurach i przedstawia nową w pełni lampową serię wzmacniaczy o nazwie Studio 10.

 

Seria Blackstar Studio 10 liczy obejmuje trzy prawie identyczne combo o mocy 10 W, różniące się lampą na końcówce mocy. Nazwa modelu to odpowiednik zastosowanej w nim lampy: EL34, 6L6, KT88. Trzy różne charakterystyki brzmieniowe. Na kanale YouTube TopGuitarPL znajdziesz wyczerpujące demo, gdzie pokazuję możliwości brzmieniowe tych pięknie wyglądających i brzmiących wzmacniaczy. Teraz czas na opisanie możliwości, budowy i wrażeń po ograniu tych trzech modeli!

Budowa i możliwości

Zastosowano tutaj standardową i bardzo typową konstrukcję dla małego lampowego combo. Każdy z modeli Blackstar Studio 10 jest tych samych rozmiarów: 47 × 42 × 25 cm, waga to 15 kg, co w rezultacie daje bardzo mobilne i przyjazne w transporcie gabaryty. Wyposażone są w jedną lampę na przedwzmacniaczu ECC83 (inaczej 12AX7) i po jednej lampie na końcówce mocy, odpowiednio do nazwy modelu: EL34, 6L6, KT88. Moc każdego wzmacniacza to 10 W, a zastosowany dwunastocalowy brytyjski głośnik to Celestion Seventy 80. Panel przedni dla modelu EL34 i 6L6 wygląda identycznie. Przełączniki power i standby, regulacje gain, tone, reverb i master volume. W przypadku modelu KT88 zamiast gałki tone mamy regulację układu ISF (Infnite Shape Feature). Jest to system, dzięki któremu możemy wybrać charakter pracy combo pomiędzy brzmieniem amerykańskim a brytyjskim. Jest jeszcze przycisk, którym adekwatnie do modelu możemy aktywować boost (EL34), drive (6L6) lub overdrive (KT88). To jedyne różnice, jeśli chodzi o budowę i możliwości tych trzech modeli. Co do panelu zlokalizowanego z tyłu wzmacniacza, to wygląda on identycznie dla każdego modelu. Jest tu szeregowa pętla efektów i wyjście na footswitch, którym możemy aktywować funkcję przycisku z przedniego panelu (boost, drive, overdrive). Dalej mamy trzy gniazda głośnikowe 1 × 16 Ohm, 1 × 8 Ohm i 2 × 16 Ohm i gniazdo głównego zasilania. Jest możliwość podłączenie footswitcha z dwoma przyciskami, gdzie dodatkowo będziemy mogli aktywować reverb.

Blackstar Studio 10

Na zakończenie opisu możliwości naszych bohaterów muszę wspomnieć o wyjściu Emulated Output, dzięki któremu możemy wpiąć się bezpośrednio do konsolety/miksera/interfejsu audio lub jakiegoś rejestratora, zamiast nagrywać piec przy użyciu mikrofonu i zbierać dźwięk z głośnika. Podłączając w to miejsce słuchawki z końcówką duży jack stereo, otrzymujemy możliwość cichego grania czy ćwiczenia na słuchawkach. To już chyba wszystko, jeśli chodzi o możliwości. Nawiązując do budowy i wyglądu, muszę przyznać, że jest to wizualnie świetnie wykończona i zaprojektowana seria. Butikowy wygląd nadaje rasowego sznytu, a dobór kolorystyki i wykończenia każdego wzmacniacza z osobna nawiązuje nieco do charakteru jego brzmienia.

 

- Advertisement -

Brzmienie

Zaczniemy od wzmacniacza z najmniejszą ilością przesteru, czyli EL34. Jest to świetna propozycja low-gainowa dla osób, które szukają wzmacniacza o brytyjskim charakterze z jednym świetnym czystym kanałem. Oczywiście mamy tu możliwość podbicia tego kanału za pomocą przycisku boost, ale zakres gainu dalej będzie oscylował między czystym dźwiękiem a lekko wpadającym w subtelny i delikatny przester. Świetnie nadaje się do wszelkich czystych bluesowych czy funkowych partii rytmicznych. Gain ustawiony pomiędzy godziną 13 a 15 to moje ulubione ustawienie, dające pełną kolorystykę i dynamikę brzmienia. Używając przycisku boost, możemy uzyskać ciekawy, przyjemny i klasyczny brytyjski crunch.

Blackstar Studio 10 6L6

- Advertisement -

Czas na kolejnego brata z rodziny, model 6L6 o nieco amerykańskiej charakterystyce. To combo już jest typowym dwukanałowym wzmacniaczem z niezawodnym czystym dźwiękiem i blues-rockowym przesterem na drugim kanale, uzyskanym po wciśnięciu przycisku drive. W pętlę efektów wpinamy delay, przed wzmacniaczem efekty modulacyjne typu chorus czy tremolo, kaczkę (wah wah), małą dopałkę i jesteśmy gotowi do zagrania wszelkich stylów muzycznych. Nic więcej nie potrzeba. To combo, gitara, mały pedalboard i ruszamy na salony. Ciepły, okrągły clean, jak i drive dostarczą sporo emocji każdemu gitarzyście.

Blackstar Studio 10 KT88

Na sam koniec zostaje nam model KT88. Tutaj mamy już do czynienia z większą ilością gainu na kanale czystym, jak i przesterowanym. Kanał czysty nazwałbym modern clean. Bardzo dynamiczny lekko crunchowy, ale przy odpowiednich ustawieniach też możemy ukręcić świetne czyste barwy z rockowym charakterem. Używając przycisku overdrive, dostajemy solidny przester. Z tym combo spokojnie możemy uderzyć w mocniejsze klimaty gitarowe. Zaletą tego modelu jest też układ ISF, dzięki któremu możemy zmieniać charakterystykę wzmacniacza pomiędzy brytyjskim i amerykańskim – w zależności od naszych potrzeb i upodobań. Teraz zapraszam do obejrzenia demo na YouTube.

 

Podsumowanie

Brytyjska firma Blackstar Amplification wdziera się szturmem w rynek małych i w pełni lampowych wzmacniaczy. Mamy tu połączenie doskonałego brzmienia, nawet przy niskich poziomach głośności z prostym panelem i świetnym wyglądem nawiązującym do znacznie droższych butikowych konstrukcji. Niezależnie od tego, jaki grasz rodzaj muzyki, z pewnością wybierzesz coś spośród tych trzech braci. Footswitch z jednym przyciskiem jest w komplecie do każdego modelu. W tym przedziale cenowym marka Blackstar z pewnością mocno namiesza na rynku małych w pełni lampowych konstrukcji.

 

Blackstar Studio 10

TAGI: Blackstar Studio 10, Blackstar Studio 10 6L6, Blackstar Studio 10 EL34, Blackstar Studio 10 KT88
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij
By Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch - wszechstronny gitarzysta, nauczyciel i kompozytor. Prowadzi własną szkołę gitarową - M.M. Guitar School. W TopGuitar testuje dla Was sprzęt gitarowy.

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?