• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Carl Martin Atlantic Chorus

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano gru 12, 2018
Udostępnij

Atlantic Chorus firmy Carl Martin skierowany jest do gitarzystów, którzy poszukują idealnie dobranego efektu chorus/vibrato do przesterowanych brzmień.

Już sam ten fakt powinien doprowadzić nas do konstatacji, że nie jest to zabawka dla grzecznych dzieci, choć wygląda bajecznie. Carl Martin nie podchodzi do stołu z tym, co już było albo co jest i już stoi na stole. Zawsze ma coś nowego, czym sprawia, że nasza ciekawość wzbiera, a apetyt jest pobudzony. Wiadomo, że niektóre tego rodzaju efekty modulacyjne można używać i z gitarą, i z basem, ale tu moim zdaniem mamy do czynienia z kostką typowo gitarową, przede wszystkim z jednej przyczyny: kiedy włączamy Atlantica, usłyszymy lekki spadek głośności w wysokim paśmie, co oznacza przyciemnienie brzmienia i stępienie konturów dźwięków. Dla mnie przynajmniej w basie to niedopuszczalne, ale w gitarze elektrycznej jak najbardziej jest to wskazane, bo jak zauważa sam Carl Martin, twórca urządzenia, jest to celowe i zapewnia cieplejsze oraz bardziej okrągłe brzmienie. Tak właśnie się dzieje, bas z tym efektem będzie trochę zamulony, ale gitara, nawet z potencjometrami tone ustawionymi gdzieś w połowie skali, cały czas będzie brzmiała atrakcyjnie lub intrygująco. Dodatkowo, kiedy użyjemy Atlantica efektu z distortionem lub overdrive, jego charakterystyczne brzmienie nie zniknie, struktura będzie słyszalna, a jednocześnie otrzymamy efekt chorusa lub vibrato (mamy płynne przejście pomiędzy nimi), w zależności od tego, jak ustawimy parametry speed, depth oraz rate. Atlantic chwali się szczególnie tym ostatnim, który miksuje sygnał wet między chorus a vibrato, doprowadzając tym samym efekt chorusa do jakichś ekstremalnych stanów.

Atlantic sprawdzi się równie dobrze z czystym brzmieniem, które zyska na miękkości i przestrzenności. Tu nie ma przypadków, Carl spędził cały rok na rozwijaniu i dopracowywaniu efektu, tak żeby zadowolił on wszystkich entuzjastów oldschoolowych brzmień, które swoją wyrazistością nie kroją jednocześnie naszej percepcji na plasterki.

Naprawdę rzadko który efekt chorus udaje się w rejony zamieszkałe przez wielkie, galaretowate monstra i wydające głębokie falujące odgłosy niepodobne do niczego, co słyszeliście na tej planecie… Żeby nie było, Atlantic sprawdzi się równie dobrze z czystym brzmieniem, które zyska na miękkości i przestrzenności. Tu nie ma przypadków, Carl spędził cały rok na rozwijaniu i dopracowywaniu efektu, tak żeby zadowolił on wszystkich entuzjastów oldschoolowych brzmień, które swoją wyrazistością nie kroją jednocześnie naszej percepcji na plasterki. Dzięki temu Atlantic Chorus okazuje się jednocześnie bardzo wyspecjalizowany (przestery!), ale jednocześnie bardzo wszechstronny. Inne cechy Atlantica, o których warto pamiętać, to solidna metalowa obudowa z pięknymi, białymi pokrętłami, układ Carl Martin bypass, oraz dioda status LED. Carl Martin Atlantic Chorus zasilany jest opcjonalnym zasilaczem 9V DC. W efekcie brak jest zasilania bateryjnego.

OPISY

  • Carl Martin Atlantic Chorus zasilany jest opcjonalnym zasilaczem 9V DC.
  • W efekcie brak jest zasilania bateryjnego.
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?