• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

ArtyściWywiady

Yungblud chce odświeżyć muzykę rockową i wskazuje trzy obecnie najciekawsze, jego zdaniem, zespoły

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Dare Devil Pedals Fearleass V2

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 26, 2019
Dare Devil Fearless
Udostępnij

Trudno się dziwić, że ta kostka ma miano „nieustraszonej”. Jeśli dysponuje się takim brzmieniem, niewiele przesterów może jej podskoczyć.

 

Zacznijmy od przypomnienia, że jest to efekt distortion. I to taki distortion do kwadratu, z tym że nie chodzi o nasycenie przesterem, ale jego charakter i teksturę, która śmiało mogłaby być uznana za kwintesencję brudnego, alternatywnego rocka. Jednym słowem jest to ultrakompaktowy efekt z ultraikonicznym przesterem. V2 oznacza, że mamy do czynienia z tym samym układem co w kostce sprzed dwóch lat, lecz w mniejszej, przyjaznej pedalboardom obudowie. Patent Daredevil Pedals polega na tym, że zaprojektowali oni ten efekt, nadając brzmieniu coś więcej niż tylko nasycenie gain. Może to dlatego, że Johnny, właściciel Daredevil, był rockowym gitarzystą, który kiedyś nagrywał i koncertował ze swoim własnym zespołem i nigdy tak do końca nie był zadowolony z przesterów dostępnych na rynku. Fearless to wyjście poza zwykły efekt przełamania brzmienia wzmacniacza, to terra incognita Marshalla, czyli terytorium w okolicach „jedenastki” na dziesięciostopniowej skali typowego gainu tego wzmaka. Przester ten ma jasny, bardzo bliski ton, szczypiący, piekący i smażący nasze dźwięki na rockowym grillu. Jest to bardzo charakterystyczne brzmienie podlane sosem tradycji, co oznacza, że na życzenie może stać się także bluesowym, z ciepłym drive’em, czy też lekkim boostem. Na pokładzie mamy tylko dwa potencjometry – volume i distortion, z których ten ostatni odpowiada na poziom przesterowania sygnału. Całą resztę osiągamy dzięki dwóm trybom efektu, hi oraz low. Przy tym efekcie (a w zasadzie przy jego większym poprzedniku) firma podjęła wiele eksperymentów z brzmieniem i w rezultacie otrzymano ciepłe, vintage’owe brzmienie, ale także gorący sygnał na wyjściu. Hi jest totalnie siarczysty i w maksymalnych ustawieniach brzmi jak szalona nawałnica alikwotów wyższych rzędów o gęstej, drobnoziarnistej strukturze. Pamiętajmy jednak, że nie zastąpi nam to kanału hi-gain w naszym wzmaku, nie ma bowiem „mięcha” w rodzaju Mesy, ale jeśli nasze solo się nie za bardzo klei albo barwa przesterowania ze wzmacniacza jest zbyt ciemna, Fearless Distortion przyjdzie nam z pomocą. Lo z kolei potrafi być bluesy i crunchy – zwalniamy wówczas tempo, rozluźniamy nadgarstek i czujemy się nagle jak w samym mateczniku elektrycznego bluesa. Urządzenie produkowane jest oczywiście ręcznie w Chicago, USA, ma czteroletnią gwarancję, wystarczy tylko zarejestrować produkt.

Dare Devil Fearless

TAGI: Dare Devil, Dare Devil Fearless, Dare Devil Fearless V2, Dare Devil Pedals
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?