• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

NewsyNewsy artystyczne

Nowa polska metalowa supergrupa Voice debiutuje utworem „Look Around”

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Daredevil Daisho

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 26, 2018
Daredevil Daisho
Udostępnij

Daisho to efekt współpracy marki Daredevil z legendą gitary, Earl Slickiem. Earl to wielka postać – grał z prawdziwymi legendami, takimi jak David Bowie, John Lennon, Robert Smith, czy David Coverdale.

Japońska nazwa tytułowego efektu odnosi się do pary samurajskich mieczy, co – jak się zaraz dowiemy – idealnie koresponduje z tym, co oferuje kostka. Daredevil Daisho to hybryda oferująca maksymalnie dynamiczny fuzz, opracowany wespół ze wspomnianym wyżej gitarzystą oraz idealnie wpisany w ten sound oktawer. Mamy zatem efekt 2 w 1, posiadający jednak niezależne tory fuzz i octave, a także dorzuconą w bonusie bramkę szumów, aby niechciane przydźwięki, fretbuzz czy inne brumy nie zakłócały odbioru naszej gry. Do aktywacji przesteru służy typowy włącznik DPDT, a drugim takim przyciskiem włączamy oktawer, który w torze sygnałowym ulokowano przed fuzzem. Układ ten generuje dźwięk wyższy o oktawę od podawanego na wejście i może być używany razem z fuzzem lub niezależnie od niego. Oznacza to, że możemy wykorzystać sam oktawer np. w połączeniu z innymi efektami znajdującymi się w naszym pedalboardzie. Oktawer w połączeniu z fuzzem daje bardzo odważne brzmieniowo efekty, dzisiaj już niestety rzadko stosowane, a przywodzące na myśl Jimiego Hendrixa i jego płaczliwe, ekstatyczne sola. Osobno siła fuzza jest piorunująca, ilość drobnoziarnistego gruzu generowanego przez Daredevil Daisho może przerodzić się w prawdziwą lawinę, a wszystko dzięki jednemu ruchowi ręki i potencjometru fuzz. Aby jednak fantazja i emocje nie wzięły góry nad wykonaniami naszych utworów, na pokładzie efektu zaimplementowano jeszcze jedno dobro. Bramka szumów, bo o niej mowa, jest wyposażona w dedykowany włącznik, a powiązane z nim pokrętło gate działa jak parametr treshold (ustalamy nim poziom sygnału od którego ma zacząć działać bramka). Działanie bramki szumów może być też uzależnione od ustawień sekcji fuzz, a efekt bramki przechodzi w bypass kiedy gain czy volume zostają skręcone do zera. W sekcji kontroli brzmienia fuzz mamy zatem jeszcze volume, a także pokrętło depth, które zapewnia podbicie lub podcięcie niskich częstotliwości. Skręcając gałkę depth w lewo, otrzymujemy vintage’owe i jasne brzmienie, zdolne do mocnego przebicia się przez miks. Przekręcając pokrętło depth w prawo, słyszymy, jak brzmienie nabiera niskich częstotliwości, sprawiając, że całość fuzz gra pełniej i nowocześniej. Diody LED informują, które tory kostki są aktualnie w działaniu. Wiem od dystrybutora, że kostka spędziła ponad rok w pedalboardzie Earl Slicka, także podczas jego trasy w koncertach Experience Bowie. Z tego co wiem, nie wnosił żadnych reklamacji… Efekcik ręcznie produkowany w Chicago, USA, oczywiście objęty czteroletnią gwarancją W-Music Distribution (wymagana rejestracja produktu).

Daredevil Daisho

TAGI: Daredevil Daisho, WARWICK - Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?