• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Death By Audio Absolute Destruction – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 26, 2018
Absolute Destruction
Udostępnij

Jeśli lubimy nasz dźwięk z gitary czy też ze wzmacniacza, podarujmy sobie używanie tego efektu. Jeśli jednak nie obce są nam klimaty zamkniętych, undegroundowych koncertów, podczas których krew pot i łzy leją się strumieniami, a gitara służy głównie do wywijania i wyżywania się, być może będzie Absolute Destruction będzie czymś dla nas.

 

Słowem-kluczem jest tu nadwyżka mocy, która nagle wirtualnie pojawia się w naszym wzmacniaczu. Co się może stać, gdy w takim stopniu „przewalimy” sygnał w lampowym headzie? Zapach palonych układów? Niewykluczone. Tutaj na szczęście nic się nie stanie, nie grozi nam awaria, ale w sensie akustycznym stanie się wiele. Absolute Destruction to urządzenie tak wyjątkowe, a efekty jego działania tak niespotykane, że na początku nie za bardzo wiedziałem, jak się do niego zabrać. Już nieco toporny design urządzenia podpowiadał mi, że tutaj łatwo nie będzie. W zasadzie zanim znalazłem jakieś muzyczne uzasadnienie do jego użycia, zanim nauczyłem się grać z takim przewalonym poziomem sygnału na wyimaginowanej końcówce mocy, czułem się lekko sfrustrowany. Gdzie się nie poruszyłem tymi trzema regulatorami, tam natrafiałem na totalną „zwałę” dźwiękową, absolutną destrukcję, dokładnie tak jak w nazwie efektu. Ale – i tu dla mnie niespodzianka – można się z tą dźwiękową estetyką oswoić, podobnie jak z każdą sztuką opartą na destrukcji, od czasów Hieronima Boscha.

To brzmienie jest szalone. Powstało w głowie wizjonera, któremu zamarzyło się ujarzmienie zintegrowanego obwodu końcówki mocy. No cóż, nie wyszło, ale powstało za to coś dla totalnych gitarowych freaków, otrzymaliśmy efekt gitarowego wzmacniacza, któremu dawno już skończył się headroom i teraz rzęzi ostatkiem sił, niczym silnik w pieśni Budki Suflera. Duży okrągły regulator z tajemniczą strzałką to po prostu volume, ale jego funkcja to pośrednio także nasycenie sygnału przesterem. Potencjometry gain i overload współdziałają ze sobą w tym dziele zniszczenia, tworząc szeroką gamę zgrzytliwych, trzeszczących, skwierczących brzmień (w większości kompletnie już atonalnych, kompletnie nie dających się zapisać w klasycznym zapisie nutowym). To my decydujemy, do jakiego stopnia chcemy zniszczyć swoje brzmienie, ale generalnie im „dalej w las” przesuniemy suwak overload, tym szybciej efekt prowadzi do absolutnej destrukcji, totalnie dezintegrując dźwięk, aż do jego całkowitego zatkania (wyciszenia). Oczywiście można uzyskać zadowalający dźwięk, który do złudzenia przypomina zachowanie nasyconej do granic końcówki mocy, ale wymaga to dłuższych eksperymentów na dużej głośności, bo co innego ciche granie w domu, a co innego warunki bojowe, czyli koncert. Mnie udało się to przy ustawieniu volume na jednej trzeciej skali, overload na mniej więcej jednej szóstej skali, a gain gdzieś w okolicach jednej piątej zakresu.

Absolute Destruction

TAGI: Absolute Destruction, DBA, Death By Audio - testy sprzętu i aktualności
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?