• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Death By Audio Apocalypse – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 26, 2018
Apocalypse
Udostępnij

Jeśli myśleliście, że znacie już najbardziej popaprane brzmienie przesteru dla prawdziwych piwnicznych trucore’owców, to byliście w błędzie. Apokalipsa nadeszła dopiero teraz!

 

Mam dla was jedną radę – gdy włączycie Apocalypse podczas występu, uważajcie na pogo pod sceną, bo w każdej chwili może wyrwać się spod jakiejkolwiek kontroli. Brzmienia Apocalypse karmią atawizmy młodszych fanów muzyki, z których dziki taniec i potrzeba transu są na poczesnym miejscu. Przypomnijmy jednak, skąd w ogóle taki produkt na rynku. Anonsowaliśmy go już miesiąc temu – to już szesnaście lat marki DBA, a dopiero teraz doczekała się obecności w świadomości większej liczby muzyków z Europy. Przypomnę, że w 2002 Oliver Ackermann założył niewielką pracownię w Williamsburg niedaleko Brooklynu. Właśnie tam zaczął budować pierwsze kostki. Następnie przeniósł rozwijającą się firmę Death By Audio na Brooklyn, do magazynu gdzie odbywały się artystyczne wydarzenia o smaku zakazanego owocu. Undegroundowe koncerty, performensy, wernisaże, grube imprezy… W takim właśnie klimacie produkty Oliviera do dzisiaj są ręcznie tworzone i udoskonalane. Przestaje nas zatem dziwić, że większość kostek od DBA to totalnie bezkompromisowy brzmieniowy odlot wielkiego kalibru. Apokalipsa nie może być mała, choć taki jest tytuł kultowej książki Tadeusza Konwickiego. Nasza Apocalypse jest duża, mogłaby być multiefektem, ale jest tylko i aż przesterem.

Na czym polega jego działanie? Otóż czysto wybrzmiewający przester przepuszczony jest przez jedno z pięciu ustawień i obwód EQ. Pojawia się dzięki temu ogromne spektrum intensywnych zniekształceń, od charczących overdrive’ów, przez brudne distortiony i nieokiełznane, przewalone fuzzy na granicy zatkania. Jest to tak naprawdę pięć wyjątkowych kanałów przesterowanych (Twin-T Scoop / War Fuzz / Dual J-FET / Octave Rect / Gain X1000), które nie biorą jeńców, jeśli chodzi o rockowy wygar. Możemy zapomnieć o pojęciu „kulturalny sound”, bo to co się tu dzieje, to gitarowy armagedon w pozytywnym (a raczej: kreatywnym) tego słowa znaczeniu. Wszystko poddane dodatkowo modulacji w pasmach poprzez equalizer o ekstremalnym zasięgu i nietypowym działaniu. Na początku jego skali mamy bass booster, przechodzimy przez kształtowanie środka (wyraźnie słychać pasma middle niskie i wysokie), by dojść do treble boostera, kompletnie już „zasiarczonego”. Zaoferowano nieprawdopodobne wręcz możliwości przesterowania sygnału, najbardziej odważne brzmienia overdrive i wyboru sposobu, według jakiego clipowany jest sound naszej gitary i wzmacniacza. Możemy użyć tej kostki jako boost dla solówek, jako DI box do nagrań, jako swoje główne gitarowe brzmienie (kto się odważy?!) lub nawet jako fuzz basowy czy też przepuść przez niego jakikolwiek inny instrument, aby nadać mu mięsiste brzmienie lub ożywić go. Właśnie, te modulacje potrafiłyby ożywić trupa, także ostrożnie z tym sprzętem, jeśli mamy próby koło cmentarza…

Apocalypse

 

TAGI: Apocalypse, DBA, Death By Audio - testy sprzętu i aktualności
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?