• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Death By Audio Revarberation – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 4, 2018
Death By Audio
Udostępnij

Kolejna premiera, kolejna nowa marka. Zaczynamy od efektu typu pogłos, ale stworzonego nie dla wszystkich. To jest industrialne i zaczepne brzmienie dla odważnych.

Witamy na łamach TopGuitar nową manufakturę z USA. Jej siłą napędową jest muzyk, który odkrył smykałkę do dłubania w gitarowej elektronice. Oliver Ackermann rozpoczynał w lokalnym zespole na Rhode Island, tam też poszedł do collage’u i tam postanowił spróbować własnych sił jako twórca gitarowych efektów. Wynajął magazyn niedalego Brooklynu, nazwał go właśnie Death By Audio i stał się szybko istotną częścią muzycznego środowiska, które tworzyło się wokół tego miejsca. Niedługo później zaczęły się w nim odbywać spotkania, wernisaże, koncerty, zaczęli bywać twórcy nowojorskiego undergroundu. W takim to kontekście, w 2002 roku pojawiły się na rynku efekty Olivera, a jego muzyczne kontakty pozwoliły mu trafić od razu na sam top – jego zabawek zaczęli używać panowie z Nine Inch Nails, U2 i Wilco. Oznaczało to, że ich jakość jest na wysokim poziomie, a brzmienia na tyle oryginalne i atrakcyjne, iż śmiało można było zdobywać z nimi świat.

 

Death By Audio

Wieczorek zapoznawczy rozpoczynamy zatem od generatora gitarowych pogłosów rodem z kosmosu. W tym przypadku mamy do czynienia z czymś, czego prawdopodobnie wcześniej nie słyszeliśmy, przynajmniej ja odniosełme takie wrażenie. To go generuje Reverberation Machine to nie są pogłosy dla grzecznych dziewczynek i nie usłyszymy tu idyllicznych przesłodzonych muzycznych krajobrazów. Mamy za to pogłosy zadziorne, pogmatwane, ale w cudowny sposób, takie, których nie postydziliby się wplatać wszyscy alt-rockmeni świata. Dzięki urządzeniu włączymy się w syntetycznym kreowanie twórczej atmosfery, zaszczepimy naszemu zespołowi progresywny, art-rockowy sznyt, choć byśmy na co dzień grali jakiś zwykły melodyjny pop. Reverberatiom Machine generuje całe szeregi ułożonych pojedynczo pogłosów, aż po prawdziwą kakofonię dźwięków, kaskady zaskakujących muzycznych wydarzeń, spiętrzonych pionowo lub rozciągniętych w czasie i przestrzeni. I jedne i drugie typy pogłosu obezwładniają i olśniewają. Dla mnie sprawiają wrażenie bardzo niepokornych, orzeźwiających, odkrywczych, innowacyjnych, choć swoim klimatem i charakterem sięgają czasem daleko w muzyczną historię rocka. Jak podaje producent Reverberation Machine można używać z jakimkolwiek instrumentem, aby nadać mu głębi i symulować różne otoczenia, ale ja wiem jedno – sygnał gitary przepuszczony przez tę kostkę, zyskuje zupełnie inny wymiar. Podkręcając parametr altitude usłyszymy jak pogłos nabiera melancholijnego, przesterowanego lśnienia. Potencjometr verb odpowiada za zawartość sygnału wet w sygnale dry. Używając jedynego przełącznika na pokładzie (dark/light) uzyskujemy kompletnie inne barwy modulacji.
Jak dla mnie kompletne zaskoczenie, że trzema potami i jednym przełącznikiem można wykreować takie rzeczy. Jeszcze jedna kostka, która ma w sobie to „coś”!

Death By Audio

TAGI: Death By Audio - testy sprzętu i aktualności, pogłos, reverb, Reverberation
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
NewsyNewsy sprzętowe

Jason Newsted sprzedaje kolekcję swoich gitar i basów, w tym tych używanych w Metallice

Maciej Warda | TopGuitar lip 18, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?