• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Arkadiusz Gruszka z Leash Eye: „Gibson to lepszy wybór do cięższego grania, ale ciężki klimat można wykręcić także z Fendera”

ArtyściWywiady

Zamiast terapii – koncerty? James Hetfield szczerze o przebywaniu na scenie: „Tam mogę być naprawdę sobą”

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

DigiTech GNX3000

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 8, 2005
Udostępnij

Podczas letniej edycji targów NAMM, Digitech przedstawił swoją najnowszą gitarową stację roboczą (guitar workstation) DigiTech GNX3000. Jest to wielofunkcyjny gitarowy procesor efektów wyposażony w kluczowe aplikacje, przeznaczony do użytku w studio i na estradzie. Inspirowana modelem GNX4, nowa stacja ma zaszyte na pokładzie najnowsze propozycje firmy DigiTech, w tym: wyczekiwaną od długiego czasu technologię Component-Based Modeling, dwukierunkowy interfejs USB pozwalający na rejestrację audio za pomocą komputera, jak również dodatkowe porty I/O obsługujące inne instrumenty lub źródła dźwięku (wokal). Porty te można również użyć w celu monitoringu. Najnowszy model GNX wyposażono w wyjściowe gniazda Jack 1/4” i XLR. Pracują one niezależnie, przez co symultanicznie mogą wysterować wejście wzmacniacza i bezpośrednio system nagłośnieniowy.

Spis treści
DigiTech GNX3000 – KonstrukcjaDigiTech GNX3000 – praca w studioDigiTech GNX3000 na estradzieTestujemy DigiTech GNX3000Podsumowanie testu DigiTech GNX3000

DigiTech GNX3000 – Konstrukcja

Sercem urządzenia DigiTech GNX3000 są umieszczone na jego płycie głównej wzmacniacze i sekcje efektowe, wliczając w to najnowszą technikę Component-Based Modeling. Pozwala ona na kompensację wpływu całej ścieżki przetwarzania – wzmacniacz + efekty + dodatkowe czynniki związane na przykład z akustycznymi właściwościami dźwięku i jego interakcją w przestrzeni odsłuchowej – na jakość wyjściowego sygnału audio. Procesor potrafi emulować brzmienie taki znanych modeli wzmacniaczy jak: 1965 Fender Twin Reverb, 1957 Fender Tweed Deluxe, Mesa/Boogie Dual Rectifier, VOX AC30 Top Boost, Marshall JCM900, 1959 Fender Tweed Bassman, Ampeg SVT i innych. Dodatkowo, moduły brzmieniowe można łączyć łańcuchowo, tworząc niepowtarzalne kombinacje brzmienia (technologia GeNetX). Opcja mieszania dźwięku (blend) wzorowana jest na wielu uznanych efektach „podłogowych”, takich chociażby jak: Ibanez TS-9, Arbiter FuzzFace, BOSS DS-1, DigiTech’s Grunge, VooDoo Labs Sparkle Drive, Electro-Harmonix Big Muff Pi i innych. Dodatkowo urządzenie posiada szereg efektów, w tym: Whammy, Wah, Pickup Modeling, Intelligent Pitch Shifting, Chorusing, Flanging, Phasing, Tremelo, Noise Gate, strojone opóźnienia i pogłosy oraz wiele, wiele innych.

DigiTech GNX3000 1

DigiTech GNX3000 – praca w studio

W studio model DigiTech GNX3000 pozwala na, łatwą i nie angażującą rąk komputerową rejestrację nagrań poprzez wbudowany interfejs audio/MIDI USB. W pakiecie dostarczane jest oprogramowanie ProTrack Plus (Mac/PC), pozwalające na rejestrację 4 kanałów z rozdzielczością 24 bitów przy jednoczesnym dwukanałowym monitoringu. Wszystko to przy zerowej latencji. Pożytecznym dodatkiem jest oprogramowanie X-Edit Editor/Librarian. Użyty w urządzeniu przedwzmacniacz mikrofonowy firmy dbx o niskim poziomie szumów własnych pozwala zarejestrować wszystkie niuanse akustycznej gry lub śpiewu. Jest to możliwe również dlatego, że wyposażono go w generator napięcia phantom, przez co współpracuje on z mikrofonami pojemnościowymi. Opcja nagrań w trybie Wet/Dry pozwala na jednoczesną rejestrację oryginalnego sygnału mono i jego przetworzonej wersji stereofonicznej. Czysty sygnał (Dry) może być następnie skierowany do sekcji efektów stacji roboczej. Nowa stacja robocza udostępnia również ponad 80 profesjonalnych schematów perkusyjnych.

DigiTech GNX3000 na estradzie

DigiTech GNX3000 potrafi wpłynąć korzystnie również na jakoś żywego dźwięku scenicznego. Symetryczne wyjścia XLR, z kompensacją wpływu charakterystyk kolumn głośnikowych, mogą być użyte do bezpośredniego wysterowanie systemu nagłośnieniowego. Inną opcją jest podanie tych sygnałów bezpośrednio na konsolę sceniczną z wbudowanymi symetryzatorami (Di-Box). Standardowe wyjścia Jack 1/4” mogą sterować monofonicznym lub stereofonicznym wejściem wzmacniacza gitarowego dając artyście możliwość kontroli głośności własnej gry.

Testujemy DigiTech GNX3000

Kolejny multiefekt podłogowy firmy DigiTech wzbudził moją ciekawość i wielkie zainteresowanie. Mając w „uszach” GNX3, podpiąłem się do DigiTech GNX3000 i rozpocząłem morderczą (dla efektu rzecz jasna) pracę testową. Jako pierwsze przetestowałem programy fabryczne: ich jakość jest naprawdę zadowalająca. Bardzo ciekawym pomysłem w większości sprzętów firmy DigiTech jest zastosowanie zamiast zwykłego metronomu automatu perkusyjnego. Jeśli dodamy na marginesie, że sample instrumentów perkusyjnych są w układzie General Music, czyli są w pełni sterowanym modułem, to właściwie można stwierdzić, iż posiadamy obok potężnego multiefektu jeszcze moduł perkusyjny.

DigiTech GNX3000 2

Bardzo istotnym, jeśli nie najważniejszym, jest zastosowanie symulacji wzmacniaczy i kolumn głośnikowych. Pomysł może nie nowatorski, ale za to oferowane dzięki temu brzmienie jest po prostu odlotowe! Kto bowiem nie chciałby pograć na oryginalnym JCM 800 lub Fenderze Tweedzie? A algorytmy są naprawdę uczciwie zrobione. Dla osób, które nie spotkały się dotąd z takim rozwiązaniem, wyjaśnię: firma DigiTech elektronicznie „zebrała” (spróbkowała) oryginalny wzmacniacz, parametry i brzmienie równie autentycznych głośników i zestawów głośnikowych, po czym umieściła je w postaci algorytmów w multiefekcie. Dzięki temu gra na takim urządzeniu podpiętym na przykład do głównego powermiksera daje wrażenie naturalnego sygnału z pieców gitarowych różnego kalibru.

Teraz o efektach w modelu DigiTech GNX3000. Zwraca uwagę duża ilość różnego rodzaju flangerów i chorusów. Dość interesujące są bloki reverbów, jak i delayów, brak natomiast zatrzymania delaya w punkcie, to znaczy wybrzmienia jednego dźwięku przy pojawiających się następnych, ale to już wyższa szkoła jazdy. Nie wymagajmy zbyt wiele. Moduły przesterów są różnej maści – od lekkich bluesowych po ciężkie i ciemne rodem z death rocka. Kompilowanie tych ustawień stwarza praktycznie nieograniczoną ilość kombinacji efektów końcowych. Ograniczeniem rzecz jasna może być czas i wyobraźnia użytkownika.

- Advertisement -

W przypadku pracy w studiu nagraniowym możemy nasze podłogowe cacko podłączyć do komputera poprzez złącze USB. Daje to wiele możliwości zarówno edycyjnych, jak i rejestracyjnych. Otóż: poprzez szeroko pojęty interfejs MIDI w DigiTech GNX3000 możemy niejako zautomatyzować działanie efektu zarówno jako elementu wykonawczego (według naszego uznania ustawiamy korektę parametrów poszczególnych programów oraz ich składowych, czyli pojedynczych algorytmów), jak też partii wykonawczych (komputer w tym wypadku będzie niejako sam sterował modyfikacją efektów, programów czy wartości zmiennych poszczególnych efektów). Naturalnie w takim przypadku programowanie zmian wymaga wprowadzenia szeregu parametrów do programu muzycznego – dane do zmian zawiera instrukcja, ale efekt końcowy wynagrodzi cały ten czas. Naturalnie jest to wyzwanie dla osób pracujących już trochę w MIDI i mających styczność z edycją, ale to wcale nie takie straszne…

Podsumowanie testu DigiTech GNX3000

Ogólna ocena urządzenia DigiTech GNX3000 w tej kategorii jest bardzo pozytywna. Możliwości drzemiące w tym urządzeniu i otwarta struktura tworzenia własnych koncepcji wykonawczych stawiają GNX-a 3000 w czołówce podłogowych efektów średniej ceny.

Zbyszek Żak

- Advertisement -
TAGI: DigiTech GNX3000, DIGITECH – Testy sprzętu i newsy, GNX3000
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?