• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Arkadiusz Gruszka z Leash Eye: „Gibson to lepszy wybór do cięższego grania, ale ciężki klimat można wykręcić także z Fendera”

ArtyściWywiady

Zamiast terapii – koncerty? James Hetfield szczerze o przebywaniu na scenie: „Tam mogę być naprawdę sobą”

NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
FeaturedTesty

DigiTech SDrum – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano paź 15, 2017
Udostępnij

To nie to samo co DigiTech Trio, choć na siłę można by doszukać się elementów wspólnych. SDrum to pierwszy inteligenty automat perkusyjny dla gitarzystów i można to odczuć chyba na każdym etapie zaznajamiana i zabawy z nim.

Nasz bohater wykorzystuje technologię BeatScratch, która tworzy patterny rytmiczne, bazując na naszym gitarowym biciu. Daną sekwencję (takty) werbla i stopy można wbić do urządzenia za pomocą gitary (do tego służy kalibrowanie, podczas którego struny basowe robią za stopę, a wiolinowe za werbel) lub też z palca, za pomocą dwóch gumowych przycisków (padów), czułych na uderzenia nawet o niewielkiej sile. Najłatwiej jednak uderzyć w struny, aby nauczyć SDrum podstawowych akcentów stopy i werbla, stanowiących bazę rytmu, który chcemy uzyskać. Pamiętajmy, że efekt będzie najprawdopodobniej leżał na ziemi, zatem oszczędźmy sobie ciągłego schylania i obsługi palcami. Co się dzieje dalej? Na podstawie układu tych akcentów urządzenie dodaje profesjonalnie brzmiący rytm ze zróżnicowaną dynamiką i wariacjami, które uzupełniają podstawowy beat. Wybieramy talerze z rozróżnieniem ich podziałów (czwórki, ósemki, szesnastki) dynamiki gry oraz brzmienia. A to tylko jeden potencjometr (hats/rides). Drugi (ten po lewej, groove/kit) oferuje nam jeszcze bardziej zaawansowane usługi. Dzięki niemu ustalamy metrum (4/4 lub 3/4), swing lub straight czy też pięć różnych zestawów perkusyjnych. Mało tego, możemy układać zwrotki, refreny oraz przejścia, a potem przełączać footswitchem w czasie rzeczywistym – w trakcie występu na scenie czy podczas komponowania. Pamięć SDrum może pomieścić nawet trzydzieści sześć różnych utworów, do których mamy dostęp za pomocą przycisku song. Kolejny przycisk o nazwie alt umożliwia podłożenie pod werbel i stopę innych instrumentów. Poza wejściem instrumentalnym urządzenie ma wyjście do wzmacniacza (amp out) oraz wyjście mixer (l/mono, r). Do dyspozycji mamy też wejście dla opcjonalnego kontrolera nożnego DigiTech FS3X, gniazdo jamsync, a także port USB.

Aby SDrum stał się prawdziwą maszyną do komponowania i uczenia, powinniśmy zatroszczyć się o looper DigiTech JamSync, który da się podłączyć i zsynchronizować z naszym automatem. Wówczas mamy już pełne narzędzie do komponowania i zabawy. To lepsze niż cyfrowe rejestratory, bo jest w formie footswitcha i jest o wiele bardziej przyjazny dla gitarzysty, pozwalając mu intuicyjnie, automatycznie nawigować po bogatych możliwościach urządzenia. Zasilacz 9 V znajduje się w komplecie.

TAGI: DigiTech SDRUM, DIGITECH – Testy sprzętu i newsy, SDRUM
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?