• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

DOD Rubberneck

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 7, 2018
DOD Rubberneck
Udostępnij

Legendarny producent efektów DOD stworzył analogowy delay o organicznym, ciepłym i żywym brzmieniu w klimacie vintage z możliwością jego odważnej modulacji.

 

DOD to marka legendarna tout court, wróciła kilka lat temu dzięki przejęciu brandu przez DigiTech i od tej pory stara się utrzymywać w czołówce marek, które oferują kostki gitarowe. Walczyć nie musi, bo jakościowo jest jeszcze lepiej niż za czasów jego pierwszej świetności, a dowodem na to jest właśnie DOD Rubberneck. Nowoczesny analogowy delay marki DOD ma powiększoną obudowę, gwarantującą wygodę operowania potencjometrami, a jednocześnie obudowa ta nie jest na tyle szeroka, by choć przez chwilę żałować dla niej miejsca w pedalboardzie. Dla tak ważnych efektów jak delaye, na które zazwyczaj nie szczędzimy miejsca, wymiar dwóch kostek, to doskonały kompromis.

DOD Rubberneck

Poprzez swoje konotacje Rubberneck mocno przykuwa uwagę i odwraca ją jednocześnie od podobnych urządzeń w wersji cyfrowej, zwłaszcza że tych ostatnich na rynku są dziesiątki, jeżeli nie setki. Oferuje on nietuzinkowe brzmienia i możliwości, szczególnie w torze wet, który można poddawać niesamowitym modulacjom. Rubberneck generuje powtórzenia, które mogą trwać nawet 1500 ms i są realizowane w pełni analogowym układzie. Na pokładzie widzimy footswitche z funkcję tap tempo oraz effect on (czyli bypass), przełącznik podziałów rytmicznych, a także tails, czyli opcję ucięcia śladów echa przy przechodzeniu w tryb bypass. Podstawowa regulacja charakteru delaya odbywa się za pomocą potencjometrów time (interwały pomiędzy powtórzeniami), repeat (liczba powtórzeń) oraz level, czyli tradycyjnie siła sygnału na wyjściu instrumentalnym output. Koncentryczne kontrolery rate/depth oraz gain/tone dają jeszcze więcej niezwykłych możliwości, aby ożywić brzmienie wet delaya. Generalnie efekt nadaje ciepłe, melodyjne, barwy powtórzeniom, które mogą trwać od milisekund do niemal nieskończoności.

Nazwa efektu (gumowa szyja) wzięła się od wariacji wysokości dźwięków tworzących echo. „Podciąganie” tych dźwięków umożliwia specjalny przełącznik nożny. W praktyce te dwa przełączniki nożne aktywują także dodatkowe opcje, jak np. momentowa kontrola oscylacji i oszałamiających zmian wysokości dźwięku podczas „rubberneckingu”. Nowoczesne funkcje są regulowane oddzielnymi małymi potencjometrami, pełniącymi zarazem rolę diod LED. DOD Rubberneck Analog Delay ma pętlę efektów ze złączami send i return, gniazdo do podłączenia opcjonalnego, potrójnego przełącznika nożnego FS 3X.

 DOD Rubberneck

TAGI: analog delay, DIGITECH – Testy sprzętu i newsy, DOD - testy sprzętu i newsy, DOD Rubberneck, warwick distribution
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?