• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

DR Dragon Skin DSB5-45 – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 27, 2018
DR Dragon Skin
Udostępnij

Prawdopodobnie znamy te struny bardzo dobrze, ale – jak zapewnia dystrybutor – są one cały czas hitem sprzedaży. Przypomnijmy sobie zatem, skąd bierze się sukces DR Dragon Skin.

 

Do redakcji trafił komplet DR Dragon Skin do pięciostrunówki o rozmiarach 45–65–85–105–125. Przypomnijmy najważniejsze walory współczesnych DR-ów, które przyczyniają się do ich sukcesu. Od razu potwierdzę przypuszczenia Czytelników: tak, w nazwie Dragon Skin tkwi zawoalowana informacja, że są to struny powlekane. I nie, nie oznacza to, że w odczuciu pod palcami te sznurki są szorstkie jak skóra smoka – wręcz przeciwnie, choć tym razem czuć jakąś antypoślizgową powierzchnię, mamy idealne czucie sznurka nawet pod spoconymi palcami. Nowoczesna, opatentowana mikropowłoka K3 wydłuża żywotność do dziewięciu razy. Zapamiętajmy: nie do pięciu, jak przyzwyczaili nas producenci innych najbardziej znanych marek strun, ale do dziewięciu! Technologię powlekania K3 wymyślono w taki sposób, że pomimo obecności nanopowłoki struny Dragon Skin zachowują właściwości strun niepowlekanych, a sama powłoka nie jest wyczuwalna – zarówno pod palcami, jak i brzmieniowo. Pamiętamy, że DR-y Neon miały tę samą powłokę, ale była ona barwiona i fluorescencyjna – tutaj mamy przykład powłoki transparentnej, bezbarwnej i jeszcze bardziej naturalnej w dotyku. Tych strun praktycznie nie można odróżnić od strun niepowlekanych, ponieważ podczas gry zachowują się dokładnie tak samo, tyle że dłużej zachowują świeżość, ergo pierwotne brzmienie. Nie są też śliskie jak eliksiry, zapewniają odpowiednią szorstkość, która z kolei w czasie gry jest nieoceniona dla prawidłowej artykulacji i intonacji – spocone palce po prostu nie ślizgają się w sposób niekontrolowany, ale pozostają dokładnie w miejscu, w którym docisnęliśmy strunę. Mamy tu wyjątkowe uczucie pod opuszkami palców, niespotykane przy owijkach z innymi powłokami albo po prostu zwykłych, metalowych.

Smocze sznurki dają nam organoleptyczne uczucie stalowych strun, a brzmieniowo – feeling głębokiego dołu z rozszerzonym średnim pasmem, niesamowicie czystą górą oraz potężnym, skoncentrowanym atakiem, zarówno z kciuka, jak i po poderwaniu struny palcem wskazującym. Struny E, A, D zapewniają dużą precyzję gry nawet przy szybkich partiach, a riffy grane na tych strunach mogą przez to brzmieć zadziornie i drapieżnie. W przeciwieństwie do normalnych strun basowych w owijce niklowanej mamy niesamowite dwa w jednym – łagodność w dotyku i agresję w brzmieniu. Wreszcie, last but not least – dzięki nanopowłoce struny DR Dragon Skin redukują przydźwięki, jednocześnie minimalnie zwiększając głośność. Ileż to razy w studiu okazywało się, że struny grają niby poprawnie, ale do ich dźwięku wkrada się jakaś harmoniczna, wzbudzana nie wiadomo czym i dlaczego. Tutaj ten problem został zniwelowany do zera.

DR Dragon Skin

TAGI: DR, DR Struny, Dragon Skin
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?