• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

EarthQuaker Devices Aqueduct

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 26, 2019
Aqueduct
Udostępnij

Fenomenalny cyfrowy efekt typu vibrato dla brzmieniowych eksperymentatorów. Aqueduct sprawia, że odkrywamy tę modulację na nowo.

 

Zawsze zastanawia mnie, jaki jest sens ponownego odkrywania Ameryki i konstruowania „zupełnie nowego”, a jednocześnie doskonale znanego delaya, reverbu czy tym bardziej vibrata, które musi przecież brzmieć jak setki podobnych mu poprzedników… Przed odpaleniem danego efektu nachodzą mnie zatem wątpliwości, jednak od razu po usłyszeniu pierwszych dźwięków w 90% przypadków jestem urzeczony i okazuje się, że to, co tak dobrze znam, ponownie brzmi świeżo i inspirująco. Tak było właśnie w przypadku Aqueductu. Teoretycznie jest to efekt typu vibrato, ale wzbogacony o osiem trybów modulacji sygnału wet, tak aby stworzyć rozmaite wrażenia: do łagodnego kołysania dźwięku, niczym ze starego wzmacniacza lampowego, po kosmiczne pulsacje, gwałtowne zwroty akcji, ekstremalne sztormowe wychylenia czy odstrajanie niczym z efektu whammy.

Co widzimy na pokładzie? Dwa potencjometry pozwalające zmienić charakter modulacji – depth, określający jej głębię i zakres zniekształceń, oraz rate, czyli prędkość przemiatania. Przede wszystkim jest to jednak przełącznik wyboru typu modulacji – mode. Mamy do wyboru osiem trybów modulacji: sine, triangle, ramp, square, random, env D, env R, env P. Trzy ostatnie pozwalają nam interaktywnie kontrolować parametry depth, rate i pitch, poprzez mocniejszy lub słabszy atak na struny. Tryby sine, triangle, ramp oraz square pozwalają z kolei zadowolić tych, którzy chcą dodać subtelności oraz organiczności swojemu brzmieniu. Tryb random to efekt, który przy odważniejszym ustawieniu parametru depth, jest jak rzut kostką – pozwala zmienić brzmienie w bardzo nieprzewidywalny sposób. Urządzenie ma także znany już z efektów EarthQuaker Devices przełącznik flexi-switch, dzięki któremu kostka może działać w trybie chwilowym lub standardowym. Jedna uwaga na koniec. Wbrew pozorom efekt nie jest łatwy w użyciu, trzeba mieć bardzo otwarty muzycznie umysł, by znaleźć uzasadnienie jego użycia. Niektóre z modulacji są tak odważne i daleko idące, że ktoś nieosłuchany albo bez wyobraźni prędzej zrobi tym efektem krzywdę utworowi, niż go wzbogaci. Polecam Wam najpierw posłuchać sobie klasyków psychodelii, a później starać się te inspiracje adaptować do własnego muzycznego świata.

 

Aqueduct

TAGI: Aqueduct, EarthQuaker Aqueduct, EarthQuaker Devices Aqueduct
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?