• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

NewsyNewsy artystyczne

Nowa polska metalowa supergrupa Voice debiutuje utworem „Look Around”

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

EarthQuaker Devices Pyramids – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 26, 2018
EarthQuaker Pyramids
Udostępnij

Tego jeszcze u EarthQuaker Devices nie było! Pyramids to stereo flanger, który umożliwia nam ustawienie własnych pięciu presetów brzmienia.

Nie będziemy się tutaj zastanawiać, dlaczego ten efekt nazwano „piramidy” – panuje całkowita wolność domysłów i skojarzeń. Grunt, że nowy efekt to kolejna modulacyjna perełka sprowadzona do Europy (i do Polski) przez departament dystrybucji firmy Warwick & Framus. To faktycznie zaskakujące, by w takiej analogowo wyglądającej kostce można było przywołać pięć własnych ustawień, które przecież muszą być oparte o domeną cyfrową. Istotnie, mamy tu do czynienia z tym samym procesorem DSP co w innym znanym produkcie EarthQuaker Devices – Avalanche Run. Kostka oferuje osiem trybów flanger, co w praktyce daje imponujące bogactwo modulacji, w którym najwięksi nawet sceptycy znajdą coś dla siebie. Od lekkiego, łagodnego falowania przez klasycze brzmienie efektu, po zniekształcenie dźwięków skierowane dla prawdziwych freaków i gitarowych kosmitów, poszukujących soundu nie z tej ziemi.

Sprawdźmy teraz, co mamy do dyspozycji na pokładzie kostki. Przede wszystkim są to dwa przełączniki wyboru presetów i typu flangera (classic, through-zero, barber pole up, barber pole down, trigger up, trigger down, step, random). Ciekawostką jest typ modulacji rozpoczynający cykl fali od każdego ataku kostką lub palcem, lub działający na zasadzie side chain. Ten ostatni efekt oznacza, że sterowanie flangerem może odbywać się zewnątrznym sygnałem – stopą, basem itp. Prawda, że to imponująca innowacja? Do tego wszystkiego mamy do dyspozycji tap tempo z klasycznymi podziałami rytmicznymi (slow, normal, fast), wielofunkcyjną kontrolę modulacji (mix, width, rate manual, feedback oraz modify, który jest klasycznym multifunkcyjnym regulatorem zależnym od wybranego typu flangera), dodatnię i ujemną kontrolę feedback oraz mix, czyli ustalanie proporcji torów wet i dry. To kolejne cechy, które nieczęsto znajdziemy w typowych flangerach. Jak by tego było mało, do dyspozycji mamy specjalny przełącznik activate w technologii Flexi-Switch, działający w trybie standardowym lub chwilowym (momentary i latch). Urządzenie ma przekaźnikowy true bypass, dzięki któremu Pyramids może działać w trybie chwilowym lub standardowym, co ułatwia aktywację efektu dla potrzeb dekoracji poszczególnych nut czy fraz. Jeśli dodamy do tego dwa gniazda z 6,3 mm mono (L / R) wejście oraz wyjście, a także gniazdo 6.3 mm TRS dla pedału ekspresji oraz kontroli manual (wszystkie tryby), osiągniemy chwilowo pełnię szczęścia. Urządzenie świetnie spisuje się także z basem. Wyprodukowano w USA. Howgh!

EarthQuaker Pyramids

TAGI: EarthQuaker Devices Pyramids, Pyramids, WARWICK - Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?