• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Electro-Harminix Bass9

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 7, 2020
Udostępnij

Najnowszy przedstawiciel linii efektów „9 Series” to generator symulacji basowych brzmień. Ne ma wiele takich na rynku, także warto się nim zainteresować.

Basiści zawsze mieli trochę mniejsze możliwości kreowania środków wyrazu. Po pierwsze nie są takimi gadżeciarzami jak gitarzyści, po drugie w pasmach, w których operują, nie wszystkie modulacje mają rację bytu, bo potrafią brzmieć nieczytelnie i wulgaryzować szlachetne brzmienie basu. Oprócz przesterów, chorusów, delayów i reverbów niektórzy producenci sprzętu starają się zapełnić tę lukę cyfrowymi symulacjami innych instrumentów tudzież brzmieniami synthowymi i to z tym właśnie mamy do czynienia w przypadku Electro-Harmonix Bass9. Pozwala on przekształcić sygnał z gitary bez potrzeby sięgania po przetworniki MIDI, tak by uzyskać barwy innego typu. O ile wcześniejsze efekty z tej serii były „klawiszowe”, to najnowszy pozwala – zgodnie z nazwą – uzyskiwać barwy różnych „syntetycznych” basów.

 

Electro-Harmonix BASS9 udostępnia dziewięć presetów, do wyboru których służy dedykowane, najważniejsze pokrętło. Poszczególne jego ustawienia to emulacje jednych z największych klasyków jeśli chodzi o basowy sound. Precision – barwa inspirowana klasycznym modelem Fender Precision Bass, Longhorn – symulacja 6-strunowego basu Danelectro. Fretless – charakter granych nut charakterystyczny dla basów bezprogowych. Synth – hołd dla klasycznego syntezatora Moog Taurus. Virtual – preset dający możliwość uzyskiwania barw basowych o różnym charakterze, w zależności od regulacji parametrów. Bowed – barwa naśladująca wyzwalanie dźwięku smyczkiem. Split Bass – ustawienie dające możliwość grania na gitarze zarówno partii basowej (od dźwieku F#3 w dół) oraz melodii lub akordów. 3:03 – barwa naśladująca klasyczny syntezator Roland TB-303. Flip-Flop – barwa inspirowana efektem Octave Multiplexer, chyba najbardziej ciekawa i inspirująca, mogąca sama w sobie być podstawą aranżu utworu.

Tak jak większość urządzeń z tej serii, BASS9 udostępnia ponadto dwa potencjometry obrotowe Ctrl, które w zależności od wybranego presetu, pozwalają nam kontrolować jego wybrane parametry. Do dyspozycji mamy też dwa potencjometry głośności – przy pomocy Dry określamy udział sygnału czystego w miksie, a Synth Volume reguluje głośność danego presetu (sygnał wet). Electro-Harmonix BASS9 wyposażono w jedno wejście (jack 1/4”) oraz dwa gniazda wyjściowe. Przez pierwsze z nich (Dry Out) wysyłany jest „czysty” sygnał z instrumentu, natomiast drugim (Effect Out) opuszcza urządzenie miks sygnału źródłowego i przetworzonego. Zasilacz 9V wymagany do pracy urządzenia znajduje się w komplecie.

PRODUCENT: https://www.ehx.com/

TAGI: EHX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?