• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
13
ImprezyReportaże i relacje

Krzysztof Zalewski jak zawsze w wysokiej formie – fotorelacja

NewsyNewsy artystyczne

Josh Homme zagrał koncert w katakumbach pełnych ludzkich szczątków

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

ArtyściWywiady

Zakk Wylde „Zamiast grać po trzy dźwięki na strunie jak Al Di Meola czy Yngwie, postawiłem na prostotę”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Electro-Harmonix Big Muff Pi Triangle – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 26, 2018
Big Muff Pi Triangle
Udostępnij

Tytułowy efekt jest wiernym odtworzeniem oryginalnego układu z ok. 1969 roku, zamkniętego teraz w odlewanej obudowie, bardziej przyjaznej współczesnemu użytkownikowi pedalboardów.

 

Sporo wody upłynęło w Wiśle od czasu premiery pierwszego Big Muffa, który po raz pierwszy ujrzał światło dzienne (a dokładniej, nowojorskie słońce) w 1969 roku. Firma Electro-Harmonix, świętująca w tym roku jubileusz pięćdziesięciolecia działalności, wprowadziła kilka miesięcy temu do oferty nową wersję klasycznego, pierwszego efektu Big Muff – Triangle Big Muff Pi. Nie jest to pierwsza reedycja czy wariacja na temat legendarnego modelu, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło Big Muff, aby przed oczami ukazał się prawdziwy kalejdoskop kostek, by wymienić tylko V1 Triangle (tak, tak, Triangle już było), V7 Civil War, Germanium 4, Big Muff with Tone Wicker, wiele klonów z innych krajów (Japonia, Hiszpania), nazewnicze kurioza jak Little Big czy Nano Big lub ostatnią kostkę Green Russian. W zamyśle jest to wierna kopia brzmieniowa legendarnego efektu z 1969 roku, która swoim surowym wyglądem ewidentnie nawiązuje do czasów, kiedy ta gałąź produkcji jeszcze raczkowała.

Podobnie jak w pierwowzorze, także w naszej kostce mamy do dyspozycji pokrętła volume, sustain i tone – to od nich zaczął się cały ten zgiełk, który później towarzyszył efektowi oraz zespołom, w których szeregach byli gitarzyści go używający. Mike Matthews – założyciel firmy Electro-Harmonix, powiedział: „Big Muff Pi jest efektem, z którego jesteśmy najbardziej znani, dlatego chciałem uczcić nasz jubileusz, wypuszczając ponownie na rynek model V1 – pierwszy Big Muff, który to wszystko zapoczątkował. Oryginalne egzemplarze sprzedają się obecnie za setki dolarów na różnych aukcjach, a ta nowa wersja idealnie oddaje brzmienie i charakter pierwowzoru oraz jego kremowy sustain podobny do uzyskiwanego na skrzypcach za kwotę, na którą stać pracującego muzyka”.

W nowym Triangle Big Muff pojawiło się też kilka współczesnych dodatków, takich jak dioda LED wskazująca status urządzenia, przełącznik true bypass oraz możliwość zasilania nie tylko baterią 9V, ale także za pomocą zewnętrznego zasilacza. W dzisiejszych czasach nie jest łatwo wybrać sobie przester pośród setek kostek zalewających rynek, dlatego „TopGuitar” zawsze spieszy wam z pomocą. Nastawiamy teraz uszy. Big Muff Pi brzmi na wskroś współcześnie. Jego charakter może być epicki, lejący się, gęsty, płaczący, sklejający rockowe hymny epoki, które z taką kostką same będą powstawały w naszej głowie. Albo (tu wystarczy ruch potencjometrem tone) surowe, szorstkie, riffowe, z mocno konturowym dźwiękiem, albo delikatnie crunchowe, podgrzewające tylko i przybrudzające w Claptonowskim stylu miękkie i okrągłe barwy stratocatera, albo… I tak można jeszcze długo. Big Muff jest jak Tube Screamer – klasyka klasyki, dlatego spokojnie można go brać w ciemno.

Big Muff Pi Triangle

TAGI: Big Muff Pi Triangle, EHX – Testy sprzętu i newsy, electro-harmonix, Triangle
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?