• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

Ampeg Rocket Bass (fot. Ampeg)
NewsyNewsy sprzętowe

Comba basowe Rocket Bass firmy Ampeg i ich najważniejsze cechy

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Electro-Harmonix Cock Fight Plus – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 4, 2018
Electro-Harmonix Cock Fight Plus
Udostępnij

Można zaryzykować stwierdzenie, że tytułowe urządzenie to wszystkomogący kombajn, obsługiwany jak pedał wah, ale realizujący funkcje, o które byśmy go nawet nie podejrzewali.

Coś takiego jak Electro-Harmonix Cock Fight Plus pojawia się raz na dekadę – w tak przystępnej formie zawrzeć to, co najważniejsze w muzyce gitarowej lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Mógłbym te ogólnikowe zachwyty kontynuować jeszcze długo, ale pora skupić się na konkretach. Zacznijmy od tego, że poprzednia „walka kogutów” była po prostu efektem auto-wah, bez ruchomej, wachlującej części. Wbudowane dwa najwyższej jakości filtry umożliwiały uzyskanie modulacji rodem z epoki Hendrixa i Claptona. Poza tymi walorami brzmieniowymi wyróżniał się on prostą obsługą i tradycyjną metalową obudową. Wystarczyło jednak dodać w nazwie „plus”, by wizerunek efektu zmienił się diametralnie.

Drugim wzorcem dla Cock Fight Plus był Talking Pedal, zrealizowany w unikalnej technologii Next Step – bez elementu ruchomego, ale opierający sterowanie na wachlowaniu całym urządzeniem po podłodze. Miał on modulację wah oraz fuzz, co razem dawało pięknie „rockujący” efekt. Z połączenia tych dwóch urządzeń narodziło się arcydzieło o nazwie Cock Fight Plus. Mamy więc do czynienia z prawdziwym pedałem wah, wzbogaconym o wiele możliwości brzmieniowych, którego główną część pracy kontrolujemy stopą w czasie rzeczywistym.

Obudowę pedału wykonano z tworzywa sztucznego na powierzchni imitującego natrysk hybrydowej powłoki poliuretanowej stosowanej, by chronić kolumny i case’y. Powierzchnia styku z podeszwą buta jest oczywiście gumowa i antypoślizgowa, podobnie jak cztery stópki od spodu. Generalnie efekt dysponuje trzema trybami działania – crying wah, talking wah lub fuzz. Z tego trzeciego możemy w ogóle zrezygnować albo wybrać jego miejsce w torze sygnału: przed (pre) lub po (post) modulacjach typu wah. Dwa pierwsze to natomiast klasyczny filtr obwiedniowy oraz filtr formantowy, szczegółowo wzmacniający szereg punktów w danym paśmie, by wyszedł z tego „samogłoskowy” rezultat. Jako bonus mamy tutaj jeszcze potencjometr biasu, co w przypadku naszego efektu sprowadza się do zmiany charakteru przesterowania sygnału poprzez regulację napięcia docierającego do dwóch tranzystorów. Mamy tu brzmienia od typowego gęstego fuzza po efekt zużytej baterii, czyli niezbyt jednolitej strukturalnie modulacji, co daje ekstremalnie oldschoolowy i „brudny” rezultat. Gdy dodamy do tego jeszcze kontrolę bot (podbicie niskich pasm), tone (barwa fuzza, od jasnej do ciemnej), drive (zawartość fuzza w torze sygnału) oraz volume, mamy pełen obraz sytuacji. Obraz imponujący, tym bardziej że brzmienia i barwy kreowane przez Cock Fight Plus są stylowe, sugestywne, porywające i inspirujące. Redakcja „TopGuitar” jest pod wrażeniem!

TAGI: Cock Fight Plus, EHX – Testy sprzętu i newsy, electro-harmonix
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?