• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

Ampeg Rocket Bass (fot. Ampeg)
NewsyNewsy sprzętowe

Comba basowe Rocket Bass firmy Ampeg i ich najważniejsze cechy

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Electro-Harmonix Hot Wax – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 7, 2018
EHX Hot Wax
Udostępnij

Kolejny rarytas dla fanów marki Electro-Harmonix. Pozornie nowy efekt jest w rzeczywistości połączeniem dwóch doskonale znanych zabawek, które rozgrzewają brzmienia zespołów od wielu lat.

 

W temacie designu w Electro-Harmonix Hot Wax nie pojawiło się nic nowego – gruba, surowa blacha skutecznie skrywa elektroniczne układy odpowiedzialne za dźwięk. Jest to na tyle pancerna obudowa, że wytrzymałaby pewnie ze sto lat brutalnego traktowania na scenie. Kostka nie jest duża, zajmuje niewiele więcej miejsca niż wzorcowy efekt Boss czy MXR, dołączono do niej zasilacz w komplecie (np. gdybyśmy chcieli używać tego efektu poza pedalboardem), no i jest zaprojektowana z właściwym EHX-owi ładem na panelu sterowania.

Nasza kostka to po prostu dwa niewidzialnie sklejone ze sobą efekty typu overdrive; po lewej stronie mamy układ znany z EHX Hot Tubes, a po lewej – z Crayona. Ten pierwszy to legenda z lat siedemdziesiątych, analogowy efekt emulujący przesterowanie sygnału przez układ lampowego przedwzmacniacza w gitarowym wzmacniaczu. W naszym Hot Wax nadal charakteryzuje się on niesamowitą czułością na artykulację, co szczególnie słychać przy grze kostką (przester reaguje nawet na jej typ i rodzaj) oraz przy aktywnym posługiwaniu się potencjometrem volume w gitarze. Ma też bardzo użyteczny zakres kontroli nasycenia dźwięku przesterem, no i oczywiście możliwość zróżnicowania jego barwy. Nie ma problemu z przebiciem się w miksie i doprawieniem danego utworu niczym drapiącą, ostrą przyprawą.

EHX Hot Wax

Hot Tubes, ze względu na swoją popularność, kilka lat temu doczekał się małej, kompaktowej reedycji Nano, a teraz pojawia się w towarzystwie jeszcze jednego kolegi, znanego pod nazwą Crayon. Ten ostatni to nie mniej znany (choć może mniej utytułowany) zawodnik, również odpowiedzialny za przesterowanie gitarowego sygnału. Działa on nieco łagodniej, jeżeli chodzi i barwy, jak i charakter (teksturę) przesterowania. Pełen zakres działania – od subtelnego przybrudzenia brzmienia, przez miękki crunch, po lejący się przester – sprawia, że jest to bardzo uniwersalny efekt. Operuje głównie w środkowych pasmach częstotliwości (co nie znaczy, że brakuje mu górki albo dołu!) i dzięki temu jest bardzo plastyczny. Obsługa Hot Wax jest banalna, ponieważ efekt ma wspólną sekcję korekcji bass i treble, a także blend oraz osobne regulacje stopnia przesterowania i siły sygnału na wyjściu. Co ciekawe, Hot Wax sprawdza się także z gitarą basową – jeśli tylko szukamy dla naszego basisty jakiegoś konkretnego przesteru, warto wziąć pod uwagę tytułowe urządzenie.

EHX Hot Wax

TAGI: Crayon, EHX – Testy sprzętu i newsy, Electro-Harmonix Hot Wax, Hot Tubes
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?