• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

EHX Mono Synth

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano paź 30, 2019
Udostępnij

Efekt z gatunku tych, które dają zarówno wiele radości jak i wiele zafrapowania. Dla gitarzystów, którzy nie boją się czasem zabrzmieć jak przybysze z matplanety.

 

Gracie urozmaiconą muzykę z elementami funk, psychedelic tudzież odmiany indie, czy elektro? Oto kostka do gitary z jedenastoma brzmieniami syntezatora i jedenastoma programowalnymi presetami użytkownika. Bardzo ucieszyła mnie informacja, że to urządzenie istnieje także w wersji dla basistów, choć i z tym, tytułowym Mono Synthem basik momentami brzmiał całkiem poprawnie (mając oczywiście ograniczenia jeśli chodzi o niskie częstotliwości – poprawnie chodzi mniej więcej do dźwięku A w basie). Poprawnie, nie znaczy oczywiście naturalnie, bo ta kostka zmienia wszystko, wyrywa z korzeniami sound naszej gitary i zamienia go w zupełnie oderwaną od rzeczywistości masę.

 

Także zmianie ulega wszystko – atak, wybrzmiewanie, brzmienie, dynamikę, artykulację, głośność – dosłownie wszystko – prawdopodobnie nie będzie miało to nic wspólnego z tym co chcieliśmy zagrać… Tego efektu trzeba się nauczyć i pogodzić z tym, że on żyje własnym życiem, choć frazowaniem nadajemy mu jakieś ramy w czasie… Aby używać Mono Synth z sukcesami, należy nauczyć się każdego brzmienia, usłyszeć jego charekterystyczny sznyt, czyli ton, pomyśleć, zaprogramować je dokładnie i pieczołowicie, zwracając uwagę na balans vol dry i vol synth, by brzmienie nie zabiło nas i reszty zespołu na scenie. Poza tym… jest to doskonały syntezator gitarowy! Dzięki zastosowaniu układu wiernie odwzorowującego charakterystyki różnych monofonicznych syntezatorów, otrzymujemy zaskakujące, nawet szokujące, a dla wielu pewnie i fenomenalne rezultaty.

 

 

Może i potrzebne byłoby tu gniazdo MIDI, ale z drugiej strony niewiele parametrów moglibyśmy zmieniać w czasie rzeczywistym bez ryzyka pokiełbaszenia wszystkiego, no chyba, że przełączalibyśmy same presety. Na zakończenie kilka konkretów ze specyfikacji. Na pokładzie efektu mamy dostęp do jedenastu brzmień, momentami całkiem sympatycznych (z lat 80.) a momentami kompletnie odjechanych i kosmicznych, jak to w synthach. Kontrolę realizują potencjometry Vol Dry (głośność toru nieprzetworzonego), Vol Synth (głośność sygnału poddanego modulacji), Sens (zazwyczaj czułość ergo: określenie momentu, w którym do brzmienia włącza się tor wet), Ctrl (zmiana typu brzmienia, modulacji) oraz Type czyli wybór pomiędzy jedenastoma typami brzmień.

 

- Advertisement -

 

Mamy więc wybór pomiędzy Nu Wave (zmienna w czasie symulacja typu string), Unison (nagromadzenie polifonicznych głosów-sygnałów), Blast (agresywny synth z filtrem modulującym), Twin (podwójny „gardłowy” filtr), Bass (oktawa w dół), Xox (synth z filtrem envelope), Wub (kolejna pulsacja synth), Tinker (dzwony, dzwoneczki…), Lair (dramatyzn, ekspresja, niepokój), Ghost (dowód na istnienie brzmienia paranormal) i Blister (szczypiący i odstrajający się synth). Mono Synth ma też osobne wyjścia Dry i Synth, których proporcje ustawiamy przypisanymi do nich pokrętłami. Zatem… do odważnych świat należy!

- Advertisement -

PRODUCENT: https://www.ehx.com/

TAGI: EHX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?