• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

ArtyściWywiady

Yungblud chce odświeżyć muzykę rockową i wskazuje trzy obecnie najciekawsze, jego zdaniem, zespoły

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Electro Harmonix Oceans 11

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 4, 2018
EHX Oceans 11
Udostępnij

EHX Oceans 11 to nowa kompaktowa kostka gitarowa uwielbianej przez wielu marki. Może i nawiązuje do filmowego hitu, ale na pewno nie tylko.

Chcecie przekonać się jak to jest czuć się na dnie oceanu? Co wówczas słychać i jak niesamowity krajobraz otacza obserwatora? Nie dowiecie się tego od efektu EHX Oceans 11 (chyba, że wasza wyobraźnie nie ma granic!), ale otrzymacie wspaniałą namiastkę oceanicznych brzmień, epickich modulacji, które swoim rozmachem mogą sugerować właśnie oceaniczne głębiny. Wyjaśnijmy zagadkę nazwy do końca. Oceans 11 to cyfrowy efekt typu reverb, a liczba w nazwie nie jest przypadkowa. Do dyspozycji mamy właśnie aż tyle różnych pogłosów, od podstawowych, tych najbardziej znanych i kochanych, aż po pełną egzotykę i emanację kreatywności specjalistów marki EHX.

EHX Oceans 11

Obsługa kostki jest, jak to u EHX najczęściej bywa, banalna. Do wyboru typów pogłosu służy dedykowany obrotowy przełącznik, a dostępne dzięki niemu algorytmy to hall (symulacja sali koncertowej), spring (pogłos sprężynowy), plate (ciepły pogłos uzyskiwany niegdyś z metalowej płyty), revrs (odwrócone wybrzmiewanie), echo (pogłos plus echo), trem (pogłos z tremolo), mod (modulacje nałożone na sygnał wet), dyna (trzy presety modulacji pogłosu: swell, gate, duck), auto-inf (nieskończony pogłos, można go także włączyć dodatkowym pedałem podłączanym do gniazda infinite), shim (dodane oktawy w górę) i poly (dwa typy modulacji: odstrajające dysonansowo i kosonansowo). Jak widać są to zarówno różnego typu pogłosy jak i ustawienia będące połączeniem reverbu z innymi algorytmami, niektóre cudowne w swojej prostocie (siła ich sugestywności płynie przede wszystkim z tego, że niektóre z nich dobrze znamy) a niektóre wprost nieprzyzwoicie odważne, rozbudowane i panoramiczne.

Niektóre efekty działania tej kostki wprost zapierają dech w piersiach, szczególnie na brzmieniach czystych są po prostu zjawiskowe. Jak by tego było mało w przypadku tych drugich (choć nie tylko) do dyspozycji mamy także dodatkowe efekty, do obsługi których przeznaczony jest przełącznik mode. Oceans 11 daje możliwość regulacji czasu pogłosu (time) oraz barwy (tone), przy czym każdy z tych potencjometrów może służyć także do sterowania innym „ukrytym” parametrem aktywowanym przyciskiem mode. Do dyspozycji mamy ponadto pokrętło służące do określenia głośności przetworzonego sygnału (fx lvl), a wewnątrz obudowy znajduje się dodatkowo przełącznik tails, określający czy po wciśnięciu przycisku bypass dźwięk wybrzmiewania ma wybrzmieć czy urwać się. Ten przełącznik nożny poza włączaniem/wyłączaniem efektu może służyć także do nabijania tempa (dla trybu echo) lub aktywacji trybu infinite reverb. To ostatnie jest możliwe także z wykorzystaniem zewnętrznego przełącznika nożnego podłączonego do dedykowanego gniazda. Oceans 11 oferuje ponadto wejście i wyjście typu jack 1/4” oraz gniazdo dla zewnętrznego zasilacza 9V.

EHX Oceans 11

TAGI: EHX Oceans 11, electro-harmonix
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?