• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

ArtyściWywiady

Zamiast terapii – koncerty? James Hetfield szczerze o przebywaniu na scenie: „Tam mogę być naprawdę sobą”

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Sprzęt

Twórca Klona Centaura pozywa firmę Behringer za wytanianie jego kultowego efektu

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Electro Harmonix Operation Overlord Nano

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 25, 2020
Udostępnij

Na pierwszy rzut oka jest efekt „bojowy”, zaawansowany technicznie jak myśliwiec F35, ale skuteczny, jak AK 47.

 

Świetna graficznie poligrafia na wierzchu efektu oraz jego barwy (nierdzewna stal obudowy i zgniła zieleń połączona z bielą i czernią), czynią tę kostkę jedną z najbardziej stylowych i „artystycznych” jakie EHX kiedykolwiek wypuścił. W gruncie rzeczy, podobnie jak w przypadku jego większego brata (bez „Nano” w nazwie) to urządzenie ma jak najbardziej pokojowe zamiary i swoją aktywność przejawia wyłącznie w służbie muzyki. Wersja Nano pozbawiona została efektu stereo co pozwoliło znacznie zmniejszyć gabaryty obudowy i zmodyfikować niektóre układy odpowiedzialne za brzmienie. Od razu można też zdradzić, że brzmienie jest przebogate w sensie nasycenia przesterem i pompowania dźwięków alikwotami. Mamy tu zwykłe crunchowe drapanie, stonerowy gruz (drobno i gruboziarnisty) ale także piekielnie siarczysty sound, jeśli dopalimy tą kostką nasz wzmacniacz hi-gain. Na tej mnogości wyboru typu przesterowania polega paradoksalna wielkość tego małego efektu.

Co więcej, naszą Operację Overlord można przeprowadzać z użyciem gitary elektrycznej, basowej, klawisza (pierwotnie ten przester był zaprojektowany dla keybordów!) i innych instrumentów – tutaj producenci naprawdę pozostawili nam wolną rękę. Pozwala na to m.in. trójpozycyjny przełącznik Input Lvl, dzięki któremu dopasujemy czułość wejścia do siły wchodzącego sygnału. Niezastąpiony, trójskładnikowy, aktywny układ EQ (Treble, Mid, Bass) także jest obecny na pokładzie, a generalny charakter przesteru (hi-gainowy i normalny overdrive) określamy dzięki przyciskowi Boost. Trzy pozostałe potencjometry to Vol, Dry (miks sygnału z przesterem z czystym) i Gain, czyli właściwa, precyzyjna kontrola nad nasyceniem brzmienia. A brzmienie tego przesteru, jeszcze raz zaznaczmy, jest ikoniczne. Wzmocnienie w trybie Normal realizowane dzięki kolejnym stopniom opartym na tranzystorach JFET i pozwala na gruby clean boost, crunch, albo klasyczny przester znany z tysięcy nagrań z lat 60. i 70. W trybie Boost przenosimy się już do XXI wieku i jesteśmy w stanie kompleksowo ogarnąć idiom współczesnego przesteru. Jak przystało na jedną z najnowszych kostek EHX, nie zatraca ona charakterystycznych cech gitary, na której gramy, dzięki czemu cały czas pozostaje ważne jakie mamy przetworniki i jaką artykulację stosujemy.

PRODUCENT: https://www.ehx.com/

TAGI: EHX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?