• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

NewsyNewsy artystyczne

Nowa polska metalowa supergrupa Voice debiutuje utworem „Look Around”

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Epiphone AJ 210CE Outfit

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 24, 2018
Epiphone Outfit
Udostępnij

Epiphone nie przestaje zadziwiać. W tym numerze prezentujemy już ekstremalnie tanie solid body, a teraz na dokładkę mamy elektroakustyka – w sam raz na wakacje!

Gdyby dodano do tego zestawu kabel i piecyk, można byłoby nabrać podejrzeń co do jego jakości, ale komplet w postaci gitary i sztywnego futerału (to właśnie oznacza Outfit w nazwie) może już nieźle zamieszać i to w lepszym towarzystwie. Instrument Epiphone AJ 210CE wydaje się być profesjonalny i stworzony bez jakichś ograniczeń w stosunku do użytkowników – jest na tyle „miękki” i wygodny (korpus ma duży, ale już szyjka to Slim Tapper o profilu D), by cieszyli się z niego amatorzy, ale i na tyle solidnie wykonany i dobrze brzmiący, by zawodowcy także zdołali się z nim polubić. Producent przedstawił go jako stworzony dla tych, którzy chcą, aby „pierwsza gitara wystarczyła na dłużej”. Dokładnie na to się tu zanosi, ponieważ pomijając walory konstrukcyjne (o których poniżej), Epiphone AJ 210 CE jest sprzedawany w komplecie ze sztywnym futerałem. Dzięki temu wiosło jest bezpieczne podczas transportu i przechowywania.

Mamy tu do czynienia z budową typu dreadnought, która swoimi możliwościami zawstydzić może znacznie droższe modele. Pisząc o możliwościach, mam na myśli przede wszystkim dźwięczność dźwięków solowych, donośność akordów, potęgę brzmienia przy mocniejszym ataku. Zgodnie z brutalną prawdą, mówiącą, że można „dowyglądać” to, czego się nie dogra, instrument prezentuje się całkiem apetycznie. Epiphone AJ 210CE jest pokryty warstwą lakieru na wysoki połysk, ma ubarwienie sunburst, pickguard, rozetę, binding, markery, logotypy… Wszystko według sprawdzonych prawideł. Piękny świerkowy (selekcjonowane drewno) top i solidny mahoniowy korpus to baza, na której zbudowano całkiem ciekawe wiosło. Szyjkę wykrojono z egzotycznego drewna okoume. Dwa słowa o tym surowcu: wymaga ono stosunkowo krótkiego sezonowania, jest dość lekkie, średnio sztywne i bardzo stabilne, jeśli chodzi o warunki meteorologiczne, dlatego nadaje się do korzystania na zewnątrz – czy to na plenerowych koncertach, czy przy biwakowych ogniskach. Do tego wszystkiego naturalna łososiowa barwa okoume ładnie koresponduje z estetyką wiosła, co powinno ukontentować co wrażliwsze na piękno jednostki. Podstrunnica z dwudziestoma progami to oczywiście palisander.

Dodajmy jeszcze do tego wszystkiego układ przedwzmacniacza Shadow Performer Tuner Preamp (zawierający trójpasmowy korektor, odwracanie fazy, kontrolę baterii oraz stroik chromatyczny) i przetwornik NanoFlex umieszczony pod siodełkiem (oczywiście tym mostkowym). O brzmieniu akustycznym już wspomniałem, ale podsumowując mogę dodać, że jest przyzwoicie zbalansowane i wyrównane w pasmach, dlatego wrażenia słuchaczy powinny być pozytywne. Instrument dostępny w dwóch kolorach: natural i sunburst.

Epiphone Outfit

TAGI: Epiphone AJ 210CE, Epiphone Outfit, Shadow Performer
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?