• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Epiphone CE Coupe

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 14, 2020
Udostępnij

Epiphone CE Coupe (z nylonowymi strunami) to wygodna, można powiedzieć, podróżna wersja gitary klasycznej o mniejszych niż tradycyjne wymiarach pudła rezonansowego. Dzięki temu mamy wrażenie, że gramy na jakimś akustyku „thin line”, ale brzmienie nas dobiegające są jak najbardziej „klasyczne”.

 

Spis treści
BudowaElektronikaBrzmienie i walory użytkowePodsumowanie

Model CE Coupe wygląda oryginalnie, jest niezwykle poręczny i lekki, bo zaprojektowano w nim komorowy korpus, który zapewnia taką właśnie projekcję dźwięku. Emulacja gitary klasycznej jest zadowalająca zanim podłączymy tę gitarę do wzmacniacza. Równie istotne jest to, że po podłączeniu do prądu system Shadow Panoramic SH-148-HD transmituje ten sound dalej do wzmocnienia – otrzymujemy zatem dobrze nagłośniony substytut gitary klasycznej.

 

 

Budowa

Top gitary CE Coupe wykonano z selekcjonowanego litego świerku w transparentnym wykończeniu na wysoki połysk (gloss natural). Dostępne jest też czarne wykończenie tego instrumentu. O wyższej klasie gitary świadczy m.in. 6-warstwowy, czarno-biały binding, który w połączeniu ze stylową rozetą oraz główką w klasycznym stylu tworzy miły dla oka wizerunek. Mahoniowy korpus posiada specjalne komory rezonansowe wspomagające rezonans instrumentu. Również mahoniowy gryf ma profil D Slim SlimTaper, co oznacza, że kształt chwytni jest żywcem wyjęty lat 60. i jest jednym z najpopularniejszych przekrojów w historii Gibsona (i Epiphone’a). Przez to szerokość siodełka Graphtech jest mniejsza od tego w pełnowymiarowej gitarze klasycznej. Szyjkę wklejono w korpus metodą „dovetail joint”, a na hebanowej nakładce nabito 19 progów medium.

Skala instrumentu to 25,5 cala, a więc wartość, do której najbardziej przyzwyczajeni są użytkownicy Stratów, ale także np. PRS czy Gibsonów (25,5″ w Fenderach, 25 cali w PRS i 24,74″ w Gibsonach). Oznacza to, że jest to kolejne udogodnienie dla komfortu gry. Osprzęt stanowią złote klucze Epiphone Premium Classical z przełożeniem 16:1, czyli dokładnym strojeniem dopasowanym do nylonowych strun, a także dwa srebrne zaczepy na pasek. Te ostatnie zachęcają by wykorzystać Epiphone’a CE Coupe na scenie, niekoniecznie siedząc. Tak, tak, ta gitara jest stworzona do koncertów i to scena jest jej najbardziej naturalnym środowiskiem. Skoro już jesteśmy przy przeznaczeniu, to stopień zaawansowania jej posiadacza nie ma znaczenia – ale to przede wszystkim instrument dla muzyka, który potrzebuje bezpiecznego instrumentu paraklasycznego na scenę. Dlaczego napisałem bezpiecznego? Bo cała konstrukcja tego Epiphone’a, w tym zaimplementowany system Shadow, minimalizują wzbudzanie się go i skutecznie niwelują sprzężenia zwrotne.

 

- Advertisement -

Elektronika

Preamp Shadow Panoramic posiada oddzielne regulatory EQ i Pan dla wysokich i niskich strun – umożliwia zatem osobną korekcję dla trzech najwyższych i trzech najniższych strun. Panel sterowania zawiera regulację Master Volume, ustawienie equalizacji dla strun basowych strun (E, A, D) oraz sopranowych (G, B, E), a także przełącznik „Phase”, wejście Aux (dla odtwarzacza MP3) i wyjście słuchawkowe. Mamy tu także tuner chromatyczny z czytelnym wyświetlaczem plus wskaźnik niskiego stanu baterii, Przetwornik Shadow PanaFlex HD znajduje się pod siodełkiem i mostkiem, dlatego stanowi to cały system przetwarzania dźwięku.

 

- Advertisement -

 

Brzmienie i walory użytkowe

Przede wszystkim gitara posiada węższy gryf, niż standardowa gitara klasyczna. Dodatkowo jest on zaokrąglony, podobnie, jak to ma miejsce w gitarach elektrycznych. Gitarzyści klasyczni, którzy wcześniej grali na standardowych gitarach z nylonowymi strunami, a chcieliby zacząć używać testowany instrument, powinni pamiętać o tym że pewne manualne przyzwyczajenia dotyczące stawiania palców czy chwytania akordów będą musieli przystosować do układu podstrunnicy. Węższy gryf i łuk na podstrunnicy powoduje przede wszystkim to, że gitara jest łatwiejsza do grania. Akordy – nawet długotrwałe wykonywanie barree – nie powodują tak silnego zmęczenia ręki, jak to ma miejsce przy zwykłej gitarze klasycznej. Do tego wszelkiego rodzaju podciągania (binding), które oczywiście na strunach nylonowych nie są tak spektakularne jak na strunach metalowych, tutaj jednak wychodzą dużo łatwiej. Nisko osadzona akcja strun ułatwia wykonywanie szybkich przebiegów gamowych.

 

 

Jeżeli chodzi o samo brzmienie, to jest ono naturalne, a możliwości korekcji (oddzielnie dla strun wiolinowych i basowych) umożliwiają dobranie charakterystyki dźwięku do wymagań grającego.
Gitara jest mało podatna na sprzęganie. Nie posiada klasycznego pudła rezonansowego, dzięki czemu można nawet mocno podkręcić poziom głośności. Wzbudzanie dźwięku w zwykłych gitarach klasycznych (i elektroklasycznych) z tradycyjnym pudłem rezonansowym jest dużym problemem podczas zespołowych koncertów na żywo. Muzycy radzą sobie w różny sposób, np. wkładając specjalne gąbki do środka pudła rezonansowego, aby wytłumić dźwięk. Są to oczywiście półśrodki, które nie zawsze się sprawdzają. W przypadku testowanego instrumentu otrzymujemy gotowe rozwiązanie, które daje komfort nagłośnienia na scenie. Bardzo dobrze brzmienie, spore możliwości korekcji, brak podatności na sprzęgania – to zalety, które docenią zawodowi muzycy, chcący mieć pewność swojego warsztatu pracy.

 

Podsumowanie

 

Epiphone CE Coupe to gitara z nylonowymi strunami, której naturalnym środowiskiem jest scena (oraz studio nagraniowe). Polecamy ją całej rzeczy gitarzystów klasycznych grających paznokciami, ponieważ dostają instrument, który jest łatwy w opanowaniu manualnym, dobrze brzmiący, mało podatny na sprzężenia oraz zwyczajnie ładny.
Dodatkową zaletą jest możliwość korekcji dźwięku, wbudowany tuner, wyjście słuchawkowe czy wejście na zewnętrzne źródła dźwięku (można poćwiczyć z podkładami!).
Instrument nie posiada klasycznego pudła rezonansowego, z tego też względu nie nadaje się do wykonywania typowo klasycznej muzyki, w której używamy różnych efektów perkusyjnych.
Testowany instrument to kompletne rozwiązanie dla muzyków, którzy chcą pokazać na scenie (i w studio) piękne brzmienie naturalnej gitary klasycznej, bez zbędnych komplikacji związanych z rezonowaniem pudła rezonansowego.

PRODUCENT: https://www.epiphone.com/

DYSTRYBUTOR: https://www.lauda-audio.pl/

TAGI: EPIPHONE - Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Epiphone Inspired by Gibson Custom (fot. Epiphone)
NewsyNewsy sprzętowe

Epiphone prezentuje nowe gitary z serii Inspired by Gibson Custom

Redakcja | TopGuitar maj 6, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?