• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

ArtyściWywiady

Yungblud chce odświeżyć muzykę rockową i wskazuje trzy obecnie najciekawsze, jego zdaniem, zespoły

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Epiphone Les Paul Ukulele Tenor

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 7, 2019
Epiphone Les Paul Ukulele
Udostępnij

Projektanci Epiphone’a postanowili wykorzystać swoje doświadczenie, możliwości i dorobek firmy, by wprowadzić na rynek elektroakustyczne ukulele w stylistyce les paula, tym razem w wersji tenorowej – Epiphone Les Paul Ukulele.

 

Któż inny, jeśli nie Epiphone, mógłby zaprojektować takie stylowe ukulele, z którego teraz możemy korzystać w wersji plugged. W domu to rzecz nie zawsze konieczna, ale jeśli gramy poza domem? Tytułowy les paul (nie bójmy się go tak określać!) ma o wiele więcej, niż potrzeba zwykłemu ukulele. Przede wszystkim można go podłączyć bezpośrednio do dowolnego systemu PA lub wzmacniacza (piecyka) w jakimkolwiek miejscu. Wszystko dzięki zamontowaniu prostego, acz skutecznego przetwornika piezo pod siodełkiem. Epiphone Les Paul Ukulele ma w związku z tym wbudowane gniazdo wyjściowe 1/4”. Żeby było jeszcze bardziej interesująco, to maleństwo faktycznie możemy zacząć opisywać jak normalne pełnoprawne wiosło Epiphone. Zobaczcie: podobnie jak w les paulu standarad, nasze ukulele ma mahoniowy korpus z laminowanym klonowym topem (klasa drewna AAA), zapewniającym świetne brzmienie oraz jeszcze lepszy wygląd. Mahoniowy, jednoczęściowy gryf o ultrawygodnym profilu SlimTaper D jest przykręcony do korpusu przy pomocy czterech śrub (!). Co prawda, nie jest to typowe dla les pauli, które mają konstrukcję set-in (klejoną), ale za to generalnie dla instrumentów solid body jak najbardziej. Z tyłu to ukulele wygląda jak rasowe wiosło elektryczne, trochę zmniejszone, ale dzięki pięknemu lakierowi vintage sunburst (VS) nadal atrakcyjne. Instrument ma podstrunnicę z granadillo, stosowanego czasami w les paulach jako dobra alternatywa dla palisandru. Radius chwytni wynosi 16 cali, nabito na niej dwadzieścia jeden progów (tylko o jeden mniej niż ma klasyczny les paul), a instrument ma skalę 17″. Mostek wykonano z palisandru, a siodełko z PCV – trzeba pamiętać, że przy nylonowych strunach to standardowa i słuszna koncepcja. Cały hardware jest niklowany.

Les Paul Ukulele Tenor brzmi świetnie akustycznie, bo ma prawidłowo wykonany korpus z pudłem rezonansowym, więc reprodukcja częstotliwości następuje tu w prawidłowym wymiarze. Kiedy podłączamy go do wzmacniacza, to samo brzmienie przenosi wspomniany prosty układ oparty o wysokiej jakości przetwornik z taśmy piezoelektrycznej, umieszczony pod mostkiem. Klucze z przełożeniem 14 : 1 gwarantują idealne trzymanie stroju i jego korekty, natomiast pickguard, oprócz walorów estetycznych, zapewnia ochronę miłemu dla oka klonowemu topowi. Skoro mowa o designie tego małego instrumentu, trzeba jeszcze dodać, że korpus ma jednowarstwowy binding w kolorze pickguardu, a na główce znalazły się insygnia świadczące o przynależności tego uke do utytułowanej rodziny Epi. Instrument jest dostarczany z czarnymi, nylonowymi strunami oraz miękkim pokrowcem Epiphone.

Epiphone Les Paul Ukulele

TAGI: Epiphone Les Paul Ukulele, Epiphone Ukulele, Epiphone Ukulele Tenor, Les Paul Ukulele
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?