• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Epiphone Sheraton II PRO

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 28, 2018
Epiphone Sheraton II PRO
Udostępnij

Oto wiśniowa ślicznotka od znanej wszystkim firmy Epiphone. Piękność z serii Thinline, czyli Sheraton II Pro wzorowany na słynnym modelu ES 335. Wygląda bardzo tradycyjnie, ale ma dodatkowy atut, który bardzo mocno poszerza nam paletę brzmienia.

 

Otwieram karton i wyjmuję niesamowicie prezentującą się gitarę. Jestem pod wielkim wrażeniem bijącego od niej piękna i tradycji, jakie zawarto w tym modelu. Przyglądam mu dokładnie i po prostu nie mam czego krytykować. Z tyłu główki naklejka „made in Indonesia”. Wykończenie i jakość są tu naprawdę na wysokim poziomie. Do tego osprzęt w kolorze złotym plus klucze Grovera. Na deser znajduję napis przy potencjometrach volume – coil-tapping, czyli rozłączanie cewek. Możemy mieć humbuckery i single. I to jest ten dodatkowy atut w tej pełnej historii bluesa i jazzu gitarze.

Epiphone Sheraton II PRO

Budowa i wygoda

Sheraton II Pro jest zrobiony na wzór znanego wszystkim klasyka wśród gitar typu semi-hollowbody, czyli Gibson ES-335, zaprezentowanego światu w 1959 roku. Korpus i top zrobione są z laminowanego klonu, który w tym malowaniu (WR – wine red) na wysoki połysk wygląda zachwycająco. Gitara jest fabrycznie wyposażona w dwa wielokrotnie nagradzane przetworniki ProBucker z funkcją rozłączania cewek. Na sporej główce jest fantastyczna inkrustacja perłowa, a na podstrunnicy perłowe prostokąty z trójkątami z abalonu. Gryf jest bardzo miły w dotyku i przyjazny w graniu. Sam kształt korpusu i wyważenie gitary sprawia, że nie musimy z nią walczyć podczas grania czy to na stojąco, czy siedząc. Mostek typu tune-o-matic i klucze Grover Rotomatics z przełożeniem 18 : 1 zapewnią stabilność stroju.

Standardowo Sheraton wychodzi z fabryki ze strunami 10–46, ale polecam zestaw 10–52 jako optymalny komplet strun dla takiej gitary. Można spróbować też 11–52 dla grających tylko jazz. Gdyby komuś było za mało wysokiej jakości komponentów, to producent dodał siodełko firmy Graph Tech i dwadzieścia dwa progi medium jumbo.

Już po dokładnym obejrzeniu gitary, jeszcze bez grania, odniosłem wrażenie, że Sheraton II Pro mógłby być spokojnie sprzedawany za znacznie wyższą cenę, niż oferują go sklepy. Zobaczymy, czy moja opinia nie zmieni się po ograniu tego instrumentu.

 

- Advertisement -

Brzmienie

Wiadomo wszystkim, do jakiego typu muzyki jest przeznaczona nasza piękność – jazz i blues są pierwsze w kolejce. Następny może być rock. Posłuchajcie numeru Larry’ego Carltona „Room 335” czy takich muzyków jak John Lee Hooker, Chuck Berry, B.B. King, Alvin Lee, Warren Haynes, Dave Grohl czy Chris Cornell. Jest to naprawdę spory wachlarz brzmienia, który faktycznie potrafi oddać nasza wiśniowa gwiazda. Na przetworniku pod gryfem swoje źródło mają ciepłe frazy w stylu B.B. Kinga czy Larry’ego Carltona. Środkowa pozycja przełącznika przystawek daje nam klarowne brzmienie, nadające się idealnie do partii rytmicznych w stylu soul czy r&b. Posłuchajcie Amy Winehouse i zobaczcie, na jakiego typu gitarach grali jej gitarzyści! Środkowa pozycja naszej piękności daje właśnie to brzmienie.

Gdy użyjemy przetwornika pod mostkiem, to będziemy mogli odegrać „Johnny B. Goode” lub dodać więcej gainu i swobodnie pograć solidnego rocka jak Foo Fighters. Można by rzecz: czego chcieć więcej? Niczego! Firma Epiphone dała nam jednak dodatkowo rozłączanie cewek! I tu mamy kolejne nowe brzmienia, które jeszcze bardziej poszerzają horyzonty brzmieniowe i stylistyczne naszej pięknej i zacnej damy. Oczywiste, że przy rozłączeniu cewek na single obetnie nam jakąś cześć dołu, ale jednocześnie dzięki temu brzmienie w dolnych rejestrach zrobi się bardziej klarowne. Dzięki tej opcji gitara staje się naprawdę poważnym i dosyć uniwersalnym brzmieniowo instrumentem.

- Advertisement -

Epiphone Sheraton II PRO

Podsumowanie

Nasza dama na pewno jest wyjątkowa pod wieloma względami. Dobrze wykonana, piękna, a brzmienie pozwala nam na bardzo wiele. Jest w niej wiele korzeni z modelu ES-335, ale i też nieco świeżości i miłego dodatku w postaci rozłączania cewek. Znalazłem małe niedoróbki w bindingu dookoła korpusu, ale zdarzają się one także w dwukrotnie wyższych cenowo modelach wielu firm, więc przyjmuję to tylko jako mały minus estetyczny.

Gitara brzmieniowo broni się doskonale i nadal twierdzę, że Sheraton II Pro mógłbym spokojnie konkurować ze znacznie droższymi modelami typu semi-hollowbody. Jeśli zastanawiasz się nad instrumentem tego typu, to w stu procentach mogę polecić Sheraton II Pro. Stosunek jakości do ceny jest fenomenalny!

TAGI: EPIPHONE - Testy sprzętu i newsy, Epiphone Sheraton, Epiphone Sheraton-II PRO
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Epiphone Inspired by Gibson Custom (fot. Epiphone)
NewsyNewsy sprzętowe

Epiphone prezentuje nowe gitary z serii Inspired by Gibson Custom

Redakcja | TopGuitar maj 6, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?