• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Framus D-Series Diablo Pro

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 24, 2020
Udostępnij

Kolejne wiosło z serii D, czyli tej zaprezentowanej na ubiegłorocznych „zimowych” targach NAMM Show i wzbudzającej na nich duże zainteresowanie. Niby proste, bez fajerwerków, ale wystarczy wziąć je w dłonie by poczuć, że mamy do czynienia z „pewniakiem” – wygodnym, wyregulowanym, gotowym do gry.

 

Spis treści
BudowaBrzmienie

Przypomnijmy, że nowe Framusy D-Series to całkiem liczna grupa instrumentów doskonale skalkulowanych cenowo i nienagannych pod względem jakościowo – estetycznym. Nie ma większego znaczenia, że gitary produkowane są w Chinach, ponieważ oparto je te same wysokiej jakości normach co instrumenty znane nam z basowej serii RockBass. Kto czyta wszystkie testy TG ten wie, że jeśli chodzi o brak kompromisów wobec jakości wykonania i poszczególnych elementów gitar, to linia Rock Bass idzie tu na całość i D Series ma tę samą przypadłość – przechodzi ona wnikliwą inspekcję jakości, najpierw w Chinach potem w Niemczech (Markneukirchen). Do budowy instrumentów używa się tylko wysokiej jakości drewna i osprzętu, a same instrumenty oparte są na modelach gitar znanych nam z serii Framus Teambuilt German Pro Series, czy modeli Framus Custom Shop.

Budowa

Cóż, jaki koń jest każdy widzi. A ten jest niezmienny od ponad 10 lat, umiarkowanie piękny, bardzo wygodny i nie narowisty, ale z charakterem i co najważniejsze: rasowy. Najnowsze Framusy D-series zostały jeszcze bardziej dopieszczone wykończeniem. Ich przystępna cena w stosunku do dystyngowanych braci z serii Custom Shop i Masterbuild pozwala przeciętnie zarabiającym gitarzystom cieszyć się jakością Framusa. Ogólnie modele Diablo charakteryzują się wygodnym, stratopodobnym kształtem korpusu i niewielką wagą (w porównaniu np. z prawdziwym body Les Paula albo Strata można powiedzieć, że Framus Diablo to waga light), co umożliwia sceniczne harce z tą gitarą, Nasz instrument wykonany został z dwóch kawałków lipy (dla porównania podstawowy model Diablo z serii D wykorzystuje jesion bagienny), posiada płaski top i ma konstrukcję bolt on ze specyficznym układem śrub widocznym na jednym ze zdjęć. Tym sposobem do korpusu dołączono klonowy gryf z hebanową nakładką stanowiącą podstrunnicę. W gitarze nie ma ani drzazgi z mahoniu – co przy tego typu wiosłach wcale nie jest takie oczywiste. Wykończenie Natural Transparent Satin jest jednym z najbardziej podstawowych, ale nie ujmuje to przecież gitarze najważniejszej cechy, czyli jej przydatności w studio i na scenie, a ma za to odzwierciedlenie w – powtórzę to raz jeszcze – relatywnie niskiej cenie.

Model Framus D-Series Diablo Pro dostępny jest w jeszcze w wykończeniach Nirvana Black Transparent High Polish oraz Burgundy Red Transparent High Polish. Na podstrunnicy nabito 22 progi jumbo nickel silver i nadano jej 12-calowy radius. Oznacza to średnio płaską powierzchnię, która może dzięki temu, że jest stosunkowo wąska (szerokość siodełka gryfu – 43 mm, szerokość gryfu na 12-stym progu – 52.5 mm), pozostaje bardzo wygodna. Podstrunnica posiada inkrustacje w postaci kropek, a kończy ją grafitowe siodełko przy główce. Muszę też wspomnieć o osprzęcie, bo jest on jak zawsze u Framusów wysokiej klasy – zamknięte klucze Framus, zaczepy paska marki Warwick i mostek vibrato od Wilkinsona. W temacie elektroniki mamy pickupy Seymour Duncan: SCR-1n (przy gryfie), SSL-1 RW/RP (środek) oraz TB-4 JB (przy mostku). Kontroli podstawowych parametrów brzmienia dokonujemy za pomocą pokręteł Volume oraz Tone z opcją Push / Pull. Ta ostatnia opcja pozwala na rozłączanie cewek w pickupch neck i bridge, co w połączeniu z pięciopozycyjnym przełącznikiem pracy trzech pickupów daje dwa razy więcej (w sumie aż 10) możliwości barwowych.

Brzmienie

Pomimo tego, że nawinięto tu struny „dziesiątki” (Cleartone 010”-046″), uderzenie w struny (na razie bez wzmacniacza) powoduje, że wyczuwamy rezonans na całej długości instrumentu od dołu korpusu aż po czubek gryfu. Dźwięk wybrzmiewa długo i równomiernie, co jest zasługą sztywności, użytego drewna oraz zastosowanego mostka Wilkinson. Te wszystkie cechy mają także wpływ na barwy generowane przez instrument. Podłączam zatem wiosło do lampowego comba Blackstar Studio 10 KT88 i… lekko rozpływam się z wrażenia. Gitara brzmieniowo płynie od jasnych, stratopodobnych tonów na przetworniku neck, do gęstych i ciemnych brzmień a’la Les Paul na konfiguracjach bardziej mostkowych. Barwa instrumentu na cleanach jest zadowalająco nasycona i okrągła, góra natomiast daje się dobrze kontrolować i dzięki korekcji tone, potrafi być miła dla uszu. Dolnej części pasma również nie brakuje. Dzięki przetwornikom o umiarkowanej sile sygnału gitara posiada świetnie zbalansowane brzmienie, w którym nie wybija się żadna grupa częstotliwości, a dzięki przełącznikowi split coil mamy do dyspozycji naprawdę zniuansowany i detaliczny sound, niesamowicie podatny zarówno na artykulację (również przy bardzo spokojnej i cichej grze) jak i na traktowanie rozmaitymi modulacjami z pedalboardu. Nawet w skrócie nie jestem w stanie opisać poszczególnych wariantów brzmienia jakie mamy do dyspozycji (10 ustawień pickupów + potencjometr tone), ale „in general”, słyszę bardziej rockowy sound, dość wyrozumiały dla różnych podgatunków, od soft rocka, przez pop-rockowy mainstream po bardzij agresywne riffowe granie. Mamy więc do czynienia z uniwersalnym instrumentem, o rockowym zacięciu, ale umożliwiającym uzyskanie szerokiej palety barw, choć oczywiście nie usłyszymy tu kwintesencji twangowego Strata ani twardego Les Paula. To jest „instrument środka”, do wielu zadań i różnych sytuacji. Ze względu na jakość sygnału śmiało ugramy na nim w studio dowolne partie, a na koncertach będzie niezawodnym narzędziem rozkręcania tłumu w duchu rockandrolla.

 

- Advertisement -

PRODUCENT: http://framus.com/

DYSTRYBUTOR: https://w-distribution.de/

TAGI: FRAMUS – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?