• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Sprzęt

Twórca Klona Centaura pozywa firmę Behringer za wytanianie jego kultowego efektu

Artykuły o artystachArtyści

Steve Hackett: „Kiedy kupiłem pierwszy album Sex Pistols, wielu uznało to za zdradę”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

GHS Custom Shop 5L8000 i GHS Contact Core Super Steels – 5L-CC – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano cze 19, 2019
Udostępnij

Jeśli szukamy ostrych wrażeń, a naszym żywiołem jest slap, przypominamy dzisiaj coś specjalnie na tę okazję.

 

Zacznijmy nietypowo – od brzmienia. Obydwa komplety strun znajdują się w obszarze barwy jasnej i ostrej na skali brzmienia strun GHS, blisko jej granicy. Z drugiej strony skali są brzmienia ciepłe, które reprezentują np. komplety Precision Flatwound, Brite Flats oraz Pressurewound. A po środeczku znane i lubiane, uniwersalne Bass Boomersy. Wracając do naszych sznurków, niewiele jest jaśniej brzmiących strun niż Contact Core Super Steels oraz Super Steels.

 

 

Rdzeń GHS Contact Core Super Steels został opeciony zwężającą się owijką z bardzo cienkim oplotem w pobliżu końca struny. Ten odcinek struny spoczywa na siodełku basu i to rdzeń opiera się na nim bezpośrednio, zapewniając tym samym najjaśniejszy z możliwych ton. Co interesujące, po dostrojeniu, struny te mają minimalnie większe napięcie niż np. Bass Boomersy, co jest kluczowe dla lepszego wybrzmiewania niskiej struny B w zestawach do „piątek” lub „szóstek”. Komplet 5L-CC pasuje do basów o skali 34 cale. Zarówno heksagonalny rdzeń, jak i owijka są stalowe (stal nierdzewna), w związku z czym odczucia pod palcami to bynajmniej nie żaden aksamit, ale na szczęście z każdą minutą gry struny dostają właściwego poślizgu, nie tracąc ultra jasnego brzmienia. Te sznurki nawet po miesiącu intensywnego grania brzmią jaśniej, niż niejedne nówki.

 

 

- Advertisement -

Z kolei komplet GHS Super Steels ML5000 przeznaczony jest do basów czterostrunowych o skali nawet 36 cali. Są to niemal identyczne struny – wykonano je ze stali nierdzewnej z heksagonalnym rdzeniem. Różnią się tylko tym, że struny oparte są na na owijkach, a nie na rdzeniu, co powoduje minimalne, dla wielu po prostu niesłyszalne, różnice w jasności brzmienia. Mamy więc tutaj ten sam „feel” co przy secie Contact Core. „Obowiązuje” on przez cały czas użytkowania. Dla tych, którzy lubią jasny metaliczny sound, tradycyjnie po mniej więcej miesiącu proponuję odświeżanie strun (jest kilka skutecznych metod), a dla tych, którzy lubią także bardziej niklowe brzmienie, nic nie proponuję, bo Super Steelsy starzeją się w blasku chwały. Po miesiącu regularnego użytkowania, ich brzmienie nadal jest czytelne, dynamiczne i, jestem pewien, w 100% akceptowalne w studiach nagrań. Struny GHS Super Steels wykonywane są w atmosferze ochronnej, pozbawionej szkodliwego wpływu procesów chemicznych (utlenianie etc.) i choć dostarcza się je do sklepów bez stosowania próżniowych opakowań, to i tak są później w stanie przetrwać najbardziej wymagające występy, niewiele tracąc ze swoich właściwości.

PRODUCENT: www.ghsstrings.com

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

- Advertisement -
TAGI: ghs strings, GHS struny
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?