• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Gibson Les Paul Studio Tribute 2019

Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch | TopGuitar Opublikowano lut 26, 2019
Gibson Les Paul Studio
Udostępnij

Gibson ma się dobrze i prezentuje nowe model. Firma po pewnych problemach finansowych wróciła ze zdwojoną siłą, nową energią i zapewne świetną jakością gitar i legendarnym brzmieniem. Tym razem przyjrzymy się modelowi Les Paul Studio Tribute z 2019 roku.

 

W zeszłym roku miałem możliwość testowania Les Paul Tribute z 2018 roku. I wtedy gitara spełniła moje wszelkie oczekiwania – czy i tym razem tak będzie? Na pierwszy rzut oka i ucha zapowiada się, że tak! Gitara jest produkowana też w wersji dla gitarzystów leworęcznych i ma dwa rodzaje wykończenia. Pierwszy Satin Iced Tea, drugi to bardzo klasyczny i znany Satin Tobacco Burst. Jak zapewnia producent, mamy dostać klimat i styl tradycyjnego LP oraz klasyczne brzmienie lat pięćdziesiątych.

Gibson Les Paul Studio

 

Budowa

Zaczynamy od główki. Na tyle wybity jest numer seryjny i opis – made in USA 2019 model. Na przodzie mamy piękne złote logo Gibson z dopiskiem Les Paul model. Na płytce przykrywającej dojście do pręta napinającego jest biały napis Tribute, który ma przypominać, że jest to hołd w stronę modelu LP Studio, który oczywiście jest nieco droższy. W tym przypadku klucze nie mogły być inne – mamy tu gibsonowe klucze Vintage Deluxe z pięknymi ciemnokremowymi pokrętłami. Siodełko jest wykonane z odmiany grafitu o nazwie tektoid. Gryf jest klonowy, a podstrunnica, na którą nabito dwadzieścia dwa progi, jest palisandrowa. Progi są niskiego profilu i zostały podane obróbce kriogenicznej. Jest to proces obróbki, który odbywa się w temperaturze poniżej –190°C w celu usunięcia resztkowych naprężeń i poprawy odporności na zużycie stali. Mają też większą odporność na korozję. Dzięki temu progi będą się zużywało znacznie wolniej i nie będą podatne na wszelkiego rodzaju odkształcenia. Markery to standardowe akrylowe kropki, więc jest bez zbędnych urozmaiceń na gryfie. Na uwagę zasługuje też bardzo wygodny i cienki jak na LP profil gryfu o nazwie slim taper. Taki profil gryfu i niski profil progów umożliwiają bardzo szybką grę, bez oporów. Mahoniowy korpus kształtem nas nie zaskoczy, ewentualnie zadziwi swoją wagą. Wpływa na to nowy system komór wewnątrz korpusu o nazwie ultra-modern weight. I faktycznie, jest dość lekki, co sprawi niesamowitą radość i ulgę wielu gitarzystom. Kto miał na szyi ciężkie LP z pełnym korpusem przez kilka godzin, ten wie, o czym piszę.

Na nasz mahoniowy korpus naklejony jest klonowy top. Z pewnością rozjaśni on delikatnie nasze brzmienie. Wykończenie jest bardzo delikatne. Nie mamy tu grubej warstwy lakieru, wypolerowanego na wysoki połysk, lecz cienką warstwę lakieru nitrocelulozowego. Oczywiście tradycyjnie jest płytka ochronna na korpusie (osobiście nie przepadam za nimi z powodów estetycznych, więc ją odkręcam). Osprzęt niklowany, mostek to Aluminium Nashville Tune-o-matic i strunociąg Aluminim Stopbar. Taki układ z pewnością przełoży się na stabilność stroju i sustain gitary. Tradycyjnie mamy dwie gałki volume i dwie tone. I chyba nikogo już nie zaskoczy trójpozycyjny przełącznik. Wszystkie elementy LP są dopieszczone i wysokiej jakości. Nie ma się do czego przyczepić. Wyjmując wiosło z pokrowca, już po pierwszym dotyku czujemy, że będziemy obcować z solidną i przepiękną gitarą.

 

- Advertisement -

Gibson Les Paul Studio

 

Brzmienie

- Advertisement -

Na pokładzie naszego gibsona są dwa humbuckery z otwartymi cewkami i magnesami Alnico II. Przy gryfie jest to model 490R, a przy mostku 490T. Standardowo do każdego przetwornika przypisana jest para gałek do regulacji – volume i tone. Sprawdzamy, jak gra humbucker przy gryfie. Okazuje się, że słychać piękne szerokie pasmo z bardzo selektywnym dołem! Nie ma nadmiaru niskich tonów w brzmieniu, co powoduje, że dźwięk oddycha i nie jest lejący. Niesamowicie reaguje na artykulację i jest bardzo śpiewny w wyższych rejestrach. Osobiście jestem bardzo mile zaskoczony taką selektywnością. I dotyczy to grania na czystej, jak i przesterowanej barwie. Przechodzimy na środkową pozycję przełącznika, a więc grają oba humbuckery. Tutaj mamy prawdziwy powiew lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Bardzo klasyczny i legendarny ton obu przetworników. Lekko chrapliwy i z przewagą środkowego pasma, idealny na czyste lub lekko przesterowane partie rytmiczne. W ostatniej pozycji przełącznika przechodzimy do humbuckera przy mostku. Tutaj nie ma miejsca dla przypadku! Bardzo agresywne i iście rockowe brzmienie. Jasne i bardzo charakterne. Jeśli ktoś szuka zadziornego pazura, to tutaj z pewnością znajdzie ukojenie. Riffy same wychodzą spod ręki. Wszelkie znane klasyki rockowe brzmią tutaj szlachetnie i rasowo. Brakuje tylko pełnego ludzi stadionu i dużej sceny. Z tym zawodowym brzmienie i świetnie układającym się pod ręką instrumentem, będziesz gotowy na podbój świata!

 

Podsumowanie

Niesamowita przyjemność z grania, zawodowe brzmienie, piękne wykonanie, wysoka jakość i genialny osprzęt. W cenie gitary jest równie niesamowity i usztywniany pokrowiec (soft shell case), który z pewnością zaskoczy wiele osób wyglądem i wykonaniem. W kieszeni pokrowca znajdziemy zdjęcie naszego modelu podczas przechodzenia testu jakości, firmowy pasek i akcesoria do gitary. Cały ten pakiet tworzy udany LP Studio Tribute. Klasyczne brzmienie i wygląd są tego dowodem. Pozostaje mi tylko wystawić notę 6/6!

 

Gibson Les Paul Studio

TAGI: Gibson Les Paul Studio, Gibson Les Paul Studio Tribute 2019, Gibson Les Paul Tribute
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij
By Michał Munch | TopGuitar
Michał Munch - wszechstronny gitarzysta, nauczyciel i kompozytor. Prowadzi własną szkołę gitarową - M.M. Guitar School. W TopGuitar testuje dla Was sprzęt gitarowy.

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Gibson Les Paul Studio Cherry Sunburst (fot. Gibson)
NewsyNewsy sprzętowe

Gibson odświeża gitarę Les Paul Studio

Redakcja | TopGuitar wrz 19, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?