• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
13
ImprezyReportaże i relacje

Krzysztof Zalewski jak zawsze w wysokiej formie – fotorelacja

NewsyNewsy artystyczne

Josh Homme zagrał koncert w katakumbach pełnych ludzkich szczątków

ArtyściWywiady

Zakk Wylde „Zamiast grać po trzy dźwięki na strunie jak Al Di Meola czy Yngwie, postawiłem na prostotę”

Nauka gry na gitarze

Lekcje gitary w internecie: Czy ekran może zastąpić nauczyciela?

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Gitara elektryczna Apollo DSG 1200

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 17, 2005
Udostępnij

Pamiętam swoje pierwsze fascynacje gitarą, pierwsze lekcje od starszych kolegów, pierwsze rozsądne dźwięki, które udawało mi się wydobywać z pożyczonych instrumentów. W końcu przyszła pora na pierwsze poszukiwania mojego upragnionego, własnego instrumentu. Mając do dyspozycji odłożone kieszonkowe oraz ratując się pomocą rodziców – kupiłem moją pierwszą gitarę. Była czarna, miała 3 przystawki, kilka pokręteł i mostek, którym mogłem się bawić w dwie strony, za każdym razem niemiłosiernie rozstrajając gitarę. Czy była odpowiednia dla mnie, tego nie wiem do dziś, ale za to na pewno wyglądała czadowo.

Spis treści
Budowa Apollo DSG 1200Brzmienie Apollo DSG 1200Podsumowanie testu Apollo DSG 1200Wnioski z testu Apollo DSG 1200Informacje o Apollo DSG 1200

Trzymając w ręku gitarę Apollo DSG 1200, postanowiłem zrobić małe doświadczenie. Mając kilku znajomych gitarzystów grających w różnych składach oraz stylistykach muzycznych, wybrałem się do nich na próby i poprosiłem o to, by zagrali sobie, kilka miłych dźwięków, a ja tego posłucham. Ale, zanim omówię swoje wrażenia, zacznę od krótkiej charakterystyki gitary.

Budowa Apollo DSG 1200

Gitara swoim kształtem, rozmieszczeniem potencjometrów spełniających rolę kontrolerów (2 x volume oraz 2 x tone), układem przystawek (2 x humbucker z trójpozycyjnym przełącznikiem) przypomina kultowy model – Gibsona SG. Robi naprawdę pozytywne wrażenie. Transparentny kolor (red wine) na klonowym korpusie oraz szyjce gitary jest położony starannie, z małymi niedociągnięciami przy główce gitary. Podstrunnica gitary wykonana jest z palisandru, a do dyspozycji mamy 22 progi z bardzo dobrym dostępem w końcowym górnym rejestrze dźwiękowym instrumentu. Byłem również bardzo mile i pozytywnie zaskoczony intonacją. Po nastrojeniu instrumentu nie miałem żadnych problemów z wydobyciem czystych dźwięków nieskrępowanych dziwnymi alikwotami w każdym rejestrze gitary, co oczywiście zaowocowało moim szerokim uśmiechem na twarzy. Przyznam szczerze, że nic tak nie doprowadza do szału oraz ogromnej frustracji, jak ciągle rozstrajająca się gitara oraz zagrywki, które nie siedzą, bo coś tam w stroju gitary jest nie tak. W przypadku tego instrumentu nie będzie strasznej walki z tym problemem, po małych korektach nie będziemy tracili czasu na ciągłe strojenie. Wymiana strun oraz personalizacja podstawowych rzeczy za sprawą mostka typu Tune-O-Matic jest naprawdę bardzo sprawna. Nie będę Wam opowiadał moich przygód z pierwszą gitarą z cudownym mostkiem z mikrostroikami, bo za chwilę będziecie kulali się po podłodze dowiadując się, co można zdziałać z mostkiem i strunami gitary.

Brzmienie Apollo DSG 1200

Brnąc przez kolejne etapy mojej edukacji gitarowej, grałem na różnych konfiguracjach sprzętowych, były głowa i paki, combo, efekty w pętli, dopalacze z linii, modulatory dźwięku i jeszcze parę innych wynalazków. Tak postanowiłem też zrobić – sprawdzić gitarę w akcji. Korzystając z uprzejmości paru kolegów z różnych kapel, postanowiłem sprawdzić wiosełko na różnych frontach stylistyk muzycznych z różnego rodzaju uzbrojeniem wojennym.
A oto raport:

1. Przygotowanie do akcji bardzo dobre, strój się zgadza.
2. Szyjka gitary jest zgrabna i wygodna, a progi dobrze osadzone.
3. Przy używaniu instrumentu na czystych kanałach wzmacniaczy – brzmienie humbuckera przy gryfie ciepłe i klarowne, a przy mostku z wyraźnie uwypuklonym pasmem środkowym.
4. Przy lekkim przesterowaniu gitary dźwięk był jak najbardziej poprawny, a „humbucki” radziły sobie całkiem nieźle z atakiem, dynamiką oraz czytelnością dźwięków.
5. Ciężka artyleria pokazała miejsce w szeregu. I tutaj pojawiło się najwięcej zastrzeżeń co do brzmienia przy mocno przesterowanym sygnale dźwiękowym. Jestem przekonany, że mała ingerencja w postaci wymiany przetworników na modele dedykowane do cięższych brzmień z pewnością pozwolą wykreować optymalne brzmienie.

Podsumowanie testu Apollo DSG 1200

Z pewnością można ten model polecić młodym adeptom gitary zafascynowanym brzmieniami szeroko pojętej muzyki rockowej. Wygląd wizualny dobry, brzmienie gitary do zaakceptowania. Jest to gitara na wyciągnięcie ręki, a na pewno portfela, bowiem cena gitary jest bardzo atrakcyjna, a z czasem można zainwestować w lepsze przetworniki.

Wnioski z testu Apollo DSG 1200

Plusy
+ bezproblemowa regulacja kluczy oraz mostka – dobra intonacja
+ staranne wykonanie
+ przystępna cena

Minusy
– słaba jakość przetworników
– zbyt uwydatniane pasmo „środkowe”, które traci selektywność przy większym zniekształceniu (mocny przester)

Informacje o Apollo DSG 1200

Korpus: klon
Szyjka: klon
Podstrunnica: palisander
Menzura: 24 3/4”
Mostek: Tune-O-Matic
Przetworniki: 2 x humbucker
Osprzęt: chrom
Progi: 22
Przełącznik: trójpozycyjny
Kontrolery: volume 1, volume 2, tone 1, tone 2
Kolor: red wine

- Advertisement -

Cena : 699 zł

Przemek Kuśmierski

TAGI: Apollo, Apollo DSG-1200, DSG-1200
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?