• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Hughes & Kettner Era-1 Wood – test

Wojciech Kopylec | TopGuitar
Wojciech Kopylec | TopGuitar Opublikowano paź 15, 2017
Udostępnij

Tym razem w moje ciekawskie ręce wpadła niesamowita gratka dla każdego akustycznego fanatyka –wzmacniacz do instrumentów akustycznych Hughes & Kettner Era-1 Wood. Po odebraniu przesyłki z redakcji wręcz nie mogłem doczekać się, kiedy wreszcie dojadę do domu i będę mógł rozpocząć ten test. Z tego powodu pierwszych wrażeń dostarczyłem sobie jeszcze na parkingu – nie mogłem się powstrzymać i otworzyłem karton. Combo testowałem na instrumentach: Simon & Patrick Pro Mahogany z L.R.Baggs Duet II z L.B.6, Godin Multiac Nylon. Ale po kolei…


Hughes & Kettner, niemiecki producent sprzętu gitarowego (i nie tylko), którego początki sięgają wczesnych lat osiemdziesiątych, nieraz zaskoczył gitarową brać rewelacyjnymi produktami, które z biegiem lat sięgnęły pułapu tych „kultowych”. To jeden z powodów, dla których moje ręce tak paliły się do rozpakowania przesyłki, by zobaczyć cóż tym razem… Okej, nikt nie patrzy. Otwieram pudło, wyciągam z niego niewielką, dość ciężką kostkę ubraną w gustowny pokrowiec z logo firmy, zdejmuję pokrowiec i już wiem, że będzie fajnie! Za sam wygląd 10/10. Piękne, naturalne wykończenie drewnianej sklejki, panel tylny i przedni polakierowane na ciemny, szary metaliczny kolor, maskownica przednia z tkaniny o bardzo drobnych oczkach – pierwsze wrażenie: „Wow! Cudo!”. No, ale w aucie więcej się nie dowiem, więc szybko do domu, w biegu robię kawę, biorę gitarę i zaczynam grać…

Wzmacniacz zaskoczył mnie swoją dynamiką oraz mocą. Każdy test zaczynam od ustawienia wszystkiego w pozycjach neutralnych – tak było i tym razem. Gra pięknie, troszeczkę dudniący bas, ale bardzo łatwy do skorygowania, bardzo pełna góra, wszystko plastyczne i naturalne. Każdy z dwóch wyciągniętych na górny panel kanałów instrumentalnych ma przełącznik shape, który – jak się domyślacie – powoduje wyostrzenie brzmienia, ale bez przesady, jest ono dalej bardzo miłe dla ucha. Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony, dlatego testowania ciąg dalszy: zmieniam gitarę na klasyczną (Godin Multiac Nylon). I tu też wszystko się zgadza, bardzo przydatny staje się wspomniany przełącznik shape, który sprawia, że gitara zaczyna brzmieć klarowniej.

Pierwsze koty za płoty, zobaczymy, jak zagra głośniej. Okazało się, że nie ma żadnego problemu, nie traci pasma przy zdecydowanie mocniejszym odkręceniu gałek w prawo, a nawet zyskuje troszeczkę więcej dynamiki. Pasmo jest dalej bardzo zrównoważone, żadna częstotliwość nie wybija się ponad inne, dalej całość pozostaje wręcz aksamitna i miła dla ucha. No i ten wygląd… Pozwoliłem sobie zabrać Era-1 na koncert; wyjścia DI, jakość sygnału, możliwość postawienia wzmacniacza pod kątem (za pomocą dołączonej podstawki) lub na statywie, no i jego skuteczność sprawiają, że naprawdę miło się gra, 250 W mocy w zupełności wystarcza, żeby się słyszeć i być słyszalnym, grając kameralne akustyczne koncerty z pełnym składem na scenie.

Budowa

Czas na technikalia. Tu Era-1 znów delikatnie zaskakuje. Do dyspozycji mamy dwa kanały instrumentalne, których sterowanie dostępne jest na górnym panelu, każdy wyposażony w przełączniki mute, shape, zasilanie Phantom, potencjometr gain; trójpasmowe EQ oraz szesnaście cyfrowych efektów (!) na bardzo wysokim poziomie. Dodatkowo na górnym panelu znajduje się regulacja głośności kolejnego, trzeciego kanału, którego wejście jest udostępnione na tylnej ścianie wzmacniacza, oraz potencjometr master volume. Tylny panel stanowi cała bateria wejść, mamy tu po kolei: gniazda typu combo dla kanałów pierwszego i drugiego, gniazda pętli efektów (gniazdo return, może być wejściem dodatkowego czwartego kanału!), następnie wyjście na tuner i footswich oraz wejście mini-jack kanału trzeciego. W dalszej kolejności znajduje się wyjście DI, z możliwością odwrócenia fazy oraz wyboru trybu (pre/post EQ), niezbalansowane wyjście liniowe oraz gniazdo słuchawkowe poniżej. No i zupełna nowość we wzmacniaczach tego typu, czyli wyjście optyczne. Wzmacniacz został dodatkowo wyposażony przez producenta w bardzo ciekawą funkcję auto sleep – wbrew pozorom bardzo przydatną, bowiem każdemu z nas przydarzyło się choć raz zostawić włączony wzmacniacz w domu. Tu nie mamy obaw, że pozostanie on włączony przez całą noc. Ta opcja zaskakuje bardziej niż delikatnie, oczywiście pozytywnie. Na tylnym panelu znajdziemy również włącznik zasilania, gniazdo do podłączenia kabla sieciowego oraz kratkę wentylatora.

Piec wyposażono w jeden głośnik ośmiocalowy i jednocalowy głośnik wysokotonowy, co razem ze skrzynią i wzmacniaczem daje nam wagę 10,75 kg. Wymiary to 351 × 285 × 290 mm.

- Advertisement -

 

Podsumowanie

- Advertisement -

Podsumowując, w życiu grałem na naprawdę wielu wzmacniaczach przeznaczonych do instrumentów akustycznych, rynek ten ostatnio naprawdę mocno się rozwija, czego dowodem jest powstanie Hughes & Kettner Era-1, moim osobistym zdaniem, jednej z ciekawszych propozycji na rynku. Wykonanej bezkompromisowo, z dbałością o najmniejsze szczegóły. Od początku wiemy, że jest to poważne urządzenie. Jego parametry techniczne, duża skuteczność, wierne oddanie brzmienia instrumentów akustycznych, mnogość wyjść, gniazdo statywu i dołączona podstawka klasyfikują go moim zdaniem w ścisłej czołówce.

TAGI: Era-1 Wood, Hughes & Kettner - testy sprzętu i newsy, Hughes & Kettner Era-1 Wood
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?