• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Ibanez RGIX20FEQMSBS

Krzysztof Błaś | TopGuitar
Krzysztof Błaś | TopGuitar Opublikowano paź 8, 2014
Udostępnij

Ibanez RGIX20FEQMSBS w praktyce

Ibanez imponuje nie tylko zalewem nowych modeli, ale czymś jeszcze – wyjątkową jakością. Oczywiście w przypadku tego producenta zawsze można było liczyć na poprawne wykonanie lutnicze – z moich obserwacji wynika jednak, że ostatnimi czasy standardy poszybowały jeszcze wyżej. Kiedy firma rozpoczynała produkcję w Indonezji, gitary tam składane nie miały najlepszej opinii i raczej wypełniały lukę w przedziale najtańszych instrumentów. Obecnie wygląda na to, że sytuacja zmieniła się diametralnie i indonezyjskie modele są odpowiednikami dawniej produkowanych koreańskich.

Testowany Ibanez RGIX20FEQMSBS pochodzi właśnie z Indonezji i jedno należy mu przyznać – jest wykonany po prostu idealnie. Doskonałe wykończenie, perfekcyjne nabicie progów i materiały, do których nie można mieć zastrzeżeń.

Rockowy rodowód serii zakłada, że model ten przyciągnie wielu szybkograczy, dlatego ważnym elementem jest łatwość gry. Po chwili spędzonej na ustawianiu efekt jest absolutnie zadowalający. Ł atwo uzyskamy ekstremalnie niską akcję strun, nie natkniemy się też na problemy ze strojem. Akustycznie gitara świetnie rezonuje, w czym pomaga jej z pewnością przykręcony na stałe mostek.

Ibanez RGIX20FEQMSBS

Elektrycznie instrument gra dość przewidywalnie za sprawą dobrze znanych, doskonałych przetworników EMG. Do wyboru mamy tylko trzy konfiguracje – albo pickup przy gryfie, albo przy mostku, albo oba naraz. Brzmienia czyste nie są domeną tej gitary – biorąc pod uwagę mocną aktywną elektronikę, fakt ten nie powinien dziwić. O ile gra na cleanach przy zastosowaniu mostkowego przetwornika EMG 81 właściwie nie ma sensu, o tyle użycie znajdującego się przy gryfie EMG 60 przynosi całkiem sensowne rezultaty. Grube, tłuste brzmienie z mocnym dołem z pewnością sprawdzi się w rockowych balladach. Ten instrument nie został jednak skonstruowany do lekkich, rekreacyjnych brzmień i swój pazur pokazuje dopiero po przesterowaniu. Elektronika EMG po prostu jest bezdyskusyjnie jedną z najlepszych, jaką możemy znaleźć w instrumentach przeznaczonych do muzycznej rzezi… Odporna na sprzęgania, pozbawiona zakłóceń zapewnia bardzo mocny sygnał doskonale wysterowujący odkręcony w pełni wzmacniacz…

Ibanez RGIX20FEQMSBS świetnie sprawi się w charakterze instrumentu solowego. Przetwornik przy mostku jest w zasadzie do tego stworzony, a dwudziestoczteroprogowa podstrunnica i głębokie wycięcie w korpusie pozwalają na nieskrępowaną, szybkę grę po całym gryfie. Najbardziej spornym elementem jest zastosowany killswitch. Jego zadanie polega na błyskawicznym odcięciu przetworników, dzięki czemu, używając go rytmicznie, uzyskamy oryginalny efekt przerywania dźwięku. W czym zatem objawia się problem? Operowanie nim jest po prostu niewygodne, ponieważ działa z dużym oporem. Nie pozwala to na płynne działanie z dużą szybkością, co praktycznie wyklucza jego sensowne użycie podczas gry. Z tego względu raczej zastosujemy go jako przełącznik mute, wyciszający instrument np. w przerwie między utworami. Reszta jest absolutnie bez zarzutu. Instrument jest bardzo wygodny manualnie, doskonale brzmi po przesterowaniu i niebanalnie wygląda. Czego można chcieć więcej od rockowego wiosła?

Poprzednia strona123Następna strona
TAGI: IBANEZ - Testy sprzętu i newsy, Ibanez RGIX20FEQMSBS, RGIX20FEQMSBS
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?