• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

ArtyściWywiady

Kirk Hammett przyznał, że gdy widzi w internecie młodych, zdolnych gitarzystów, myśli: „Gdzie popełniłem błąd?”

ArtyściWywiady

Yungblud chce odświeżyć muzykę rockową i wskazuje trzy obecnie najciekawsze, jego zdaniem, zespoły

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

JHS Pedals Haunting Mids – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 28, 2019
Udostępnij

W pełni analogowy efekt operujący na środku gitarowego pasma i działający na zasadzie boost/cut. Uwalnia nas od nieznośnych częstotliwości albo dodaje tych niezbędnych.

Brakowało wam kiedyś środka w gitarze? Bywało, prawda? U gitarzystów jest to o wiele częściej poszukiwany składnik brzmienia niż u basistów. Twangowe, singlowe brzmienia Stratocasterów łakną czasami środka jak kania dżdżu, a kostyczne i suche, mostkowe barwy Telecasterów zyskują czasem gdy odejmiemy im trochę high mid. W przypadku Gibsonów ten problem jest o wiele mniejszy, bo środek pasma mają zazwyczaj wzorcowy, ale przecież wszystkiego nie załatwimy balansem pickupów, zatem i dla Les Pauli Haunting Mids ma coś do zaoferowania.

Choć to masłomaślane, odważę się (z lekkim przymrużenie oka) napisać: nasz efekt jest bardzo efektywny, a efekty jego działania są bardzo efektowne. Najważniejszą funkcją, którą realizuje to rzeźbienie w środkowych częstotliwościach i wydobywanie ich na wierzch ewentualnie chowanie tych niechcianych, nosowych, jazgotliwych pod ciekawszym, bardziej rasowym soundem. Realizuje to korektor parametryczny. Dzięki możliwości przemiatania poprzez środkowe pasmo, a potem podbicia lub podcięcia go, można uzyskać brzmienia, których od dawna poszukiwaliśmy w naszych gitarach i wzmacniaczach, które wydawały się po prostu nieosiągalne.

Na kontrolę Haunting Mids składa się przełącznik zmiany Lo/Hi, którym ustalamy przedział pasma nad którym będziemy się znęcać. Volume to standardowy regulator głośności sygnału, kontrola Mid oraz Sweep, to regulacja środkowych częstotliwości oraz ich podbicie lub podcięcie (+/- 15 dB). Kontroler Sweep wyszukuje odpowiedni „pik” pasma a Mid działa jak boost/cut z punktem neutralnym na godzinie dwunastej. JHS Haunting Mids zabrzmi świetnie przed lekko przesterowanym piecem, uwydatniając naszą artykulację, zwłaszcza przy grze techniką Marka Knopflera. Z kolei przy wiosłach z nadreprezentacją środka, możemy dzięki „nawiedzonym i natarczywym środkom” (Haunting Mids) przywrócić im należny blask i szacunek.

Kostka sprawdzi się równie dobrze w ujarzmieniu pieca lub efektu, który posiada wybijające się zbytnio środkowe częstotliwości. Co ciekawe Haunting Mids po sparowaniu z przesterem sprawia, że nasze brzmienie z gitary podda się najbardziej nawet skomplikowanej i delikatnej artykulacji, nie tracąc selektywności frazy. Reszta to standard, ale wypada przypomnieć, że metalowa obudowa chroni te wszystkie dobra przed uszkodzeniami mechanicznymi, a kostka dysponuje przełącznikiem nożnym (tryb pracy lub bypass) oraz diodą LED informującą o aktualnym statusie urządzenia.

PRODUCENT: www.jhspedals.com
DYSTRYBUTOR: www.warwick-distribution.de

TAGI: JHS - testy sprzetu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?