• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Keeley Electronics ARIA

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 26, 2019
Keeley ARIA
Udostępnij

Marka Keeley Electronis jest już bardzo znana w świecie gitarowych efektów wysokiej klasy. Tym razem Robert Keeley postanowił połączyć dwa istotne efekty w łańcuchu gitarowego brzmienia. Drive i Kompresor!

W tym małym pudełku zamknięto niesamowite możliwości. Nie ma tu opcji zasilania z baterii 9 V. Pozostaje tylko opcja zasilacza zewnętrznego, ale pakując tyle możliwości w tak małym pudełku, trzeba było się liczyć z każdym centymetrem. I tak naprawdę brak zasilania z baterii chyba nikomu nie przeszkadza – brzmienie i zalety tego małego potwora sprawią, że pokochasz go, Czytelniku, od pierwszej chwili użytkowania. Zapraszam na test efektu ARIA, najbardziej elastycznego efektu overdrive z kompresorem, jaki do tej pory zrobiła firma Roberta Keeleya. Zaprojektowany i robiony w USA.

Keeley ARIA

 

Budowa i możliwości

Pierwszy kontakt dotykowy z tym efektem da nam odczuć, że jest to solidnie zrobione urządzenie. Metalowa obudowa, wysokiej jakości przełączniki, gałki i gniazda tylko utwierdzają nas w przekonaniu, że efekt będzie służył nam bezawaryjnie do naszej starości. Bardzo podoba mi się szata graficzna, a także czytelny i praktyczny układ gałek oraz przełączników. Stawiam tu piątkę z plusem i przechodzę do możliwości naszej kostki. Zacznę od bardzo podstawowych możliwości efektu. Drive – mamy tu możliwość wyboru pomiędzy lekko i bardziej nasyconym środkowym zakresem drive. Małym przełącznikiem wybieramy opcje low lub high. Już jest większy zakres zastosowania brzmienia, co oczywiście jest dużym plusem. W tej sekcji znajdują się jeszcze level, tone i drive, czyli bardzo podstawowy pakiet.

Compressor – mamy tutaj do dyspozycji korekcje level, sustain, blend i tone. I to wszystko cały czas mieści się w tej jednej małej puszce! To nie wszystko – widzę tu jeszcze przełącznik opisany jako FX order. Daje on możliwość ustawienia pierwszeństwa danego efektu w torze sygnału. Mamy zatem wybór toru sygnału, gdzie po drodze jest drive-compressor lub compressor-drive. Jak doskonale wiemy, ma to spory wpływ na brzmienie. Kolejną zaletą jest możliwość działania efektów razem i osobno. Wiemy, że kompresor jest powszechnie używany przy czystym i przesterowanym brzmieniu gitary. Twórca efektu zaproponował nam coś jeszcze – możliwość umieszczenia innych efektów, takich jak kaczka, phaser czy flanger, pomiędzy naszym kompresorem a drivem! Wydaje się to niemożliwe, a jednak istnieje taka możliwość, pomimo jedynie dwóch gniazd jack/jack. Służą do tego specjalne kable TRS insert. Na stronie producenta znajduje się rysunek doskonale ukazujący ten system. Jeśli chcemy skorzysta z tego rozwiązania, musimy odkręcić tylną płytkę i zmienić ustawienia malutkich przełączników odpowiadających za tę możliwość. Umiejscowiono tam też jeden mały przełącznik, którym możemy zdefiniować zakres działania efektu w stosunku do przystawek, jakie używamy, i ustawić go w pozycji humbucker lub single coil! Oczywiście nie jest to nakazem… możemy mieszać i eksperymentować. Zapomniałbym… oczywiście true bypass też jest obecny.

Keeley ARIA

 

- Advertisement -

Brzmienie

Jak przyznaje sam twórca, układ overdrive jest odświeżony i oparty o lampowe brzmienie. Mamy tu zakres od transparentnego i czystego brzmienia, znanego z efektu White Sands, po mocny overdrive pochodzący z układu Red Dirty. Przyznam szczerze, że już dawno nie testowałem urządzenia, które sprawdza się świetnie przez większość zakresu drive. Przy odpowiedniej korekcji tone i ustawieniu przełącznika low/high gain dostajemy rasową paletę brzmień od country po rock. Znajdę tu brzmienia od Sweet Home Alabama, przez Sweet Home Chicago i kończąc na stylowym, a jednak świeżym brzmieniu gitar zespołu Greta Van Flet! Jeśli chodzi Compressor to jest on oparty o Compressor Plus Tube Style Dirt. Tu jest funkcja dostrojenia wysokich tonów oraz kontrolę blend. Jest to bardzo muzykalny i śpiewny compressor. Daje świetny długi sustain i pełne brzmienia. Dzięki kontroli blend oraz odpowiedniej kontroli tone urządzenie pozwala perfekcyjnie dostosować sygnał wyjściowy. Nie ma tu mowy o przekompresowanym czy przyduszonym brzmieniu. Wielu gitarzystów używa efektu kompresji przed drive, aby zapobiec statyczności zakresu brzmienia i brakiem odczuć artykulacyjnych. Z drugiej strony, używanie kompresora za drive bardzo często pomaga wygładzić brzmienie, dać długi sustain oraz okrągły i miękki dźwięk. W tym urządzeniu mamy obie te opcje, które możemy w każdej chwili zmienić, używając małego przełącznika FX order.

Podsumowanie

- Advertisement -

Aria z pewnością zalicza się do pierwszej ligi efektów. Nie ma tu kompromisów. Jest solidna obudowa, rasowe brzmienie, doskonała jakość i spore możliwości. Myślę, że jak na tak dobrze grający efekt zrobiony w USA, cena jest odpowiednia. Suma jest znacząca, ale pamiętajmy, że obudowa jest jedna, a efekty dwa – i to światowej klasy!

Keeley ARIA

TAGI: Keeley ARIA, Keeley Aria Compressor Drive, Keeley Electronics
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?