• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Keeley Electronics The Dark Side

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 7, 2019
Keeley Dark Side
Udostępnij

Keeley Dark Side to już uznana kostka, która zawiera w sobie zaskakująco dużo efektów i ciekawą, łatwą ich obsługę.

 

Kto interesuje się efektami, ten widywał już od jakiegoś czasu na łamach naszego magazynu to urządzenie i wie, że jest ono małym kombajnem stylowych efektów. Już po tytule można się domyśleć, że tytułowe urządzenie dostarcza mnóstwo klasycznych brzmień inspirowanych dawną twórczością Davida Gilmoura. Można powiedzieć, że Keeley Dark Side to nie tylko emulator brzmień Gilmoura, ale zgodnie z filozofią „Neo Vintage” Roberta Keeleya, to raczej jego stanowisko w sprawie, co mogłoby zostać ulepszone w tych brzmieniach, gdyby dzisiejsza technologia była dostępna w czasach nagrywania „Dark Side of the Moon” – płyty przełomowej pod wieloma względami. Dzięki tej filozofii i idei, jaka przyświeca Keeleyowi od początku, kostka Keeley Dark Side jest wielowymiarowym efektem modulacyjnym i dość uniwersalnym fuzzem, którego charakter można do pewnego stopnia zmieniać. To jednak dopiero początek zabawy. W skład sekcji modulacji wchodzą bowiem efekty uni-vibe, rotary speaker i tape delay (multi tape), który nokautuje konkurencję liczbą możliwości konfiguracji wirtualnych głowic magnetycznych. To właśnie dzięki takim funkcjom jak pełna emulacja opóźnienia głowicy magnetycznej, Dark Side oferuje ogromny zakres możliwości tonalnych, które możemy teraz odkryć na nowo w naszych ponowoczesnych czasach. Najważniejszym potencjometrem na pokładzie efektu jest więc blend, spełniający kilka funkcji w zależności od tego, w jakiej pozycji ustawiony mamy trójpozycyjny przełącznik pod nim. I teraz tak: w trybach flange/rotary oraz phase/vibe ustawiamy procentową zawartość w sygnale wymienionych efektów (po jednej stronie skali jest jeden, po drugiej drugi – przejście pomiędzy nimi jest oczywiście płynne, a intensywność maleje, gdy zbliżamy się do tego przejścia, czyli do położenia „na dwunastą”). W trybie delay zaczynają się czary, bo okazuje się, że mamy tu aż dwanaście presetów z ustawieniami wirtualnych czterech głowic taśmowego echa! Dzięki temu ustawiamy dowolny pattern powtórzeń i pauz. Imponujące. Zgodnie ze starą prawdą inżyniera Mamonia, która mówi, że podobają nam się dźwięki, które już kiedyś słyszeliśmy, są one tu inaczej podane, atrakcyjniej opakowane i lekko zmodyfikowane, ale jednak znajome i kochane.

Keeley Dark Side

Rzućmy na koniec szybko okiem na obsługę urządzenia. Mamy tu kontrolę poziomu sygnału (level) dla modulacji, blend/tape head, depth/time, rate/feedback, filter (barwa fuzza), fuzz (intensywność przesteru) oraz level (poziom głośności toru fuzz). Do tego wspomniany przełączniki wyboru efektów, switch selekcji pomiędzy typami fuzza (flat, full lub scoop) oraz – jako wisienka na torcie – przełącznik kolejności efektów w łańcuchu (!). Całość oczywiście w niezniszczalnej, metalowej obudowie, która najprawdopodobniej zapewni temu urządzeniu nieśmiertelność.

TAGI: Keeley Dark Side, Keeley Electronics The Dark Side
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?