• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Keeley Engineering Caverns V2 – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 27, 2017
Keeley Caverns
Udostępnij

Druga generacja efektów Keeley rośnie w siłę. Doczekaliśmy się właśnie upgrade’owanej reedycji słynnego delaya i reverbu pod nazwą Keeley Caverns .

Pierwsza wersja Keeley Caverns ujrzała światło dzienne dwa lata temu i była na tyle popularna, że doczekała się właśnie nowego wizerunku. Trudno się temu dziwić, w końcu połączenie dwóch najpopularniejszych przestrzennych modulacji o rewelacyjnej jakości wykonaniu i jakości brzmienia, musi byś po prostu hitem sprzedaży. Nowy, podwójny efekt Keeley Caverns Delay Reverb V2 łączy w sobie delay i reverb, znakomicie wieńcząc (tego typu modulacje montujemy na końcu łańcucha efektów) każdy pedalboard. Oczywiście w tytułowym urządzeniu reverb i delay może być używany jednocześnie lub oddzielnie, w związku z czym każdy ma swój własny footswitch DPDT. Kostka nie jest duża, ale potencjometry są słusznej wielkości, zatem jej funkcjonalność należy ocenić na piątkę. Cześć pogłosowa ma trójpozycyjny przełącznik dający możliwość wyboru między trybami spring (tremolo w stylu tego z Fendera Delux Reverb), modulation (modulacja w klimatach chorusa) i shimmer (ślady pogłosu podwyższone o oktawę, rewelacyjnie, trochę organowo brzmiące). Potencjometry realizują korekcję parametrów blend (od 0 do 50 na 50%), decay (wybrzmiewanie i zanikanie), warmth (barwa sygnału dry od ciemnej do jasnej) oraz rate shimmer (inne parametry dla każdego trybu). Wszystkie efekty, które zdołałem tutaj ukręcić, miały muzyczny sens i swobodnie dałyby się wykorzystać w różnych częściach utworów – począwszy od pierwszej wersji, to niezmiennie jedna z zalet Cavernsa. Są one cudownie miękkie i rozpływają się w przestrzeni niczym powiew ciepłego letniego powietrza.

Za korekcję delaya odpowiadają potencjometry blend (od 0% do 50 na 50), rate (prędkość modulacji powtórzeń), time (okres powtórzeń, od 30 do 650 ms) oraz repeats (liczba powtórzeń).

Delayowa część efektu ma popularny układ efektu Keeley Magnetic Echo, zaprojektowanego do emulacji analogowego delaya taśmowego. Trójpozycyjny przełącznik modulacyjny daje możliwość wzbogacenia powtórzeń o efekty wow i flutter, a ich intensywność opisano jako deep i light. Nowy Caverns Delay Reverb V2 pozwala wybrać między trybem true-bypass i trails, dając swobodę tworzenia ogromnych przestrzeni dźwięków, wybrzmiewających także po wyłączeniu efektu. Brzmienia delaya również cieszą ucho – są napisane (efekt jest cyfrowy) bezbłędnie, bez żadnych przydźwięków i zagmatwanej modulacji sygnału wet. Pozostaje zatem sam oniryczny, leniwy i gorący dźwięk, który wprowadza nas w błogi i radosny nastrój.

Podsumowanie

Jeśli w ogóle któreś z efektów mają wpływ na naszą psyche, to właśnie te dwa, a Caverns generuje je zachwycająco. Bufor Keeleya dzięki zmianie impedancji na wyjściu zapobiega degradacji sygnału, który przecież wędruje dalej do wzmacniacza.

Keeley Caverns

TAGI: Caverns, Keeley Electronics - testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?