• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Line 6 Variax Standard BLK, James Tyler JTV-59 Variax TSB

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 18, 2017
Line 6 Variax
Udostępnij

Firma Line 6 od początku istnienia zadziwia muzyków swoimi nowatorskimi produktami, które z miejsca wskakują na półkę gitarowych bestsellerów. Niezależnie od tego, czy jest to multiefekt, wzmacniacz czy gitara, wiedzieć musimy jedno – każdy sprzęt z logo Line 6 ma w sobie coś zaskakującego. Nie inaczej jest z gitarami z serii Variax.

Pomysł na gitarę z symulacjami brzmień powstał już ponad piętnaście lat temu. Nie oznacza to jednak, że w tym czasie nic się nie zmieniło – wręcz przeciwnie. Gitary Variax ciągle się rozwijały (i nadal rozwijają), a współpraca z Jamesem Tylerem oraz Yamahą zrodziła kilka nowych, inspirujących instrumentów. Czas przyjrzeć się modelom Standard oraz JTV-59!

 

Line 6 Variax Standard BLK

Model Standard jest owocem współpracy Line 6 z Yamahą (ponad trzy lata temu obie firmy połączyły siły) i powstał na podstawie znanego od lat modelu Pacifica. Korpus wykonany z olchy sprawia, że gitara jest lekka, co dla aktywnego scenicznie muzyka będzie niezwykle istotne. Klonowy gryf (profil flat C) z palisandrową podstrunnicą, na której nabito dwadzieścia dwa progi, to klasyczne połączenie, które w tego typu gitarach niemal zawsze doskonale się sprawdza. Oprócz tego na pokładzie tej gitary znajduje się mostek vintage tremolo, siodełko Graph Tech i trzy przetworniki Custom Wound single-coil Alnico V z pięciopozycyjnym przełącznikiem. Do dyspozycji mamy cztery potencjometry – volume, tone, a także dwa do kontroli brzmień symulowanych (o nich więcej za chwilę).

Na stronie producenta można przeczytać o modelu Standard następujące zdanie: „You’ll never want to put it down”. Po pierwszym kontakcie z tą gitarą każdy bądź prawie każdy przypomni sobie to zdanie. Sama technologia nie miałaby sensu, jeśli gitara nie leżałaby dobrze w ręce i była średnio dopracowana. Na szczęście tutaj wszystko się zgadza. Wizualnie gitara prezentuje się bardzo dobrze i widać, że twórcy chcieli połączyć klasyczny design z nowoczesnymi akcentami. Wyszło smacznie, bardzo komfortowo pod względem manualnym, a brzmienie z samej „deski” jest przekonujące i stanowi bardzo dobrą bazę do symulacji, ale nie tylko. Standard jako „zwykła” gitara spisuje się wyśmienicie.

Line 6 Variax

 

Line 6 James Tyler JTV-59 Variax TSB

- Advertisement -

Jak już sama nazwa wskazuje, model JTV-59 powstał we współpracy z amerykańskim lutnikiem Jamesem Tylerem. Wobec tego faktu nie da się przejść obojętnie, ponieważ Tyler jest jednym z najbardziej uznanych mistrzów lutnictwa, a na jego gitarach grali bądź grają tacy artyści jak Michael Landau, Steve Lukather, a w Polsce – Grzegorz Skawiński. Tutaj, podobnie jak w modelu Standard, również mamy połączenie klasyki z nowoczesnością. Jest to jednak konstrukcja dla tych, którym bliższe są gitary typu LP, więc nikogo nie powinien zdziwić mahoniowy korpus z klonową płytą wierzchnią, wklejany mahoniowy gryf z palisandrową podstrunnicą, na której nabito dwadzieścia dwa progi medium jumbo i przetworniki w układzie H-H (Alnico-humbucker, za które również odpowiedzialny jest Tyler). Regulowany mostek ma system piezo L.R. Baggs Radiance Hex, a siodełko to Graph Tech Tusq XL. JTV-59 już tak lekki jak Standard nie jest, ale taka jego specyfika. Gitara ta jest niesłychanie wygodna, a z każdym kolejnym kontaktem jeszcze bardziej zyskuje w oczach grającego (jeśli już mowa o oczach – nie sposób nie zauważyć walorów wizualnych i estetycznych tej gitary, wygląda ona po prostu świetnie!). Variax JTV-59 brzmi rewelacyjnie i tak samo jak Standard jest pełnoprawną gitarą, która nawet bez symulacji jest bardzo wybornym narzędziem w rękach gitarzysty. Wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie i bez wątpienia można powiedzieć, że jest to w pełni profesjonalny instrument dla zawodowych muzyków, a przy tym jego cena jest wyjątkowo atrakcyjna.

Line 6 Variax

Co łączy obie gitary?

- Advertisement -

Oczywiście technologia modelowania brzmienia i jest to prawdopodobnie najważniejsza cecha tych gitar, która przyciąga głodnych nowoczesności, uniwersalności i własnej wygody gitarzystów. Instrument, w którym zawarto symulacje kilkudziesięciu brzmień, siłą rzeczy musi być atrakcyjny, a dla sceptyków chociażby intrygujący (wielu na pewno zmieniło bądź zmieni zdanie po zapoznaniu się z tą serią). Do dyspozycji mamy symulacje brzmień gitar typu strat (tutaj nazwane Spank), tele, LP, hollow body, semi-hollow body, Firebird oraz innych w wielu możliwych konfiguracjach. Oprócz tego Variax potrafi zabrzmieć jak gitara akustyczna, rezofoniczna, elektryczny sitar, a nawet banjo. Wszystkie możliwe parametry można zmieniać w stworzonym do gitar Variax oprogramowaniu Line 6 Workbench HD, podłączając instrument do komputera przez dołączony do każdego modelu interfejs (w zestawie jest jeszcze złącze USB, bateria i uniwersalna ładowarka, a do JTV-59 otrzymujemy dodatkowo pokrowiec). Workbench jest bardzo prosty w użyciu i pozwala wybrać instrument, a także wysokość, kąt i charakterystykę przetwornika, rezystancję potencjometrów, głośność (nawet poszczególnych strun) oraz każdy możliwy strój. Gotowe brzmienia fabryczne są bardzo dobre, ale bez problemu możemy skonfigurować swoje własne presety, a następnie przetransportować je do gitary, co na pewno będzie ogromnym ułatwieniem podczas pracy na scenie. Pełnię swoich możliwości gitary Variax pokazują podczas współpracy z innymi urządzeniami Line 6 dzięki Variax Digital Interface (VDI). Oznacza to kompatybilność z multiefektami z serii POD, wzmacniaczem Vetta II oraz (jak w przypadku tego testu) gigantem wśród gitarowych procesorów – Helixem. Przeznaczone dla gitar z serii Variax gwarantuje, że z poziomu procesora (który od razu wykrywa model gitary) możemy zarządzać parametrami w taki sam sposób jak w Workbench. Rzecz bezspornie wyjątkowa, dająca bezmiar możliwości i kontroli, ale kłopoty bogactwa zapewne należą do tych, które każdy gitarzysta lubi i chciałby mieć.

 

Line 6 Variax

 

Podsumowanie

Gitary Variax to nowoczesne i uniwersalne instrumenty z ogromnymi możliwościami, które doskonale sprawdzą się w każdych warunkach. Doceni je przede wszystkim gitarzysta, który podczas swoich występów potrzebuje wielu różnych brzmień, a także innych instrumentów (których możliwe, że do tej pory nie potrzebował, ale dzięki doskonałym symulacjom postanowił urozmaicić swoje utwory o np. elektryczny sitar bądź banjo). Nie mniej przydatną estradową zaletą jest również błyskawiczna zmiana stroju, która zajmuje dosłownie sekundę. Tak szeroki wachlarz dostępnych pod ręką opcji i wariantów znajdzie także zastosowanie w nagraniach – zarówno tych domowych, jak i profesjonalnych. Pamiętać trzeba, że gitary Variax to nie tylko modelowane brzmienia, ale też bardzo dobrze wykonane, wygodne i świetnie wyglądające instrumenty, którym absolutnie niczego nie brakuje. Line 6 pokazuje, że potrafi współpracować z bardziej doświadczonymi firmami i robi to, by z każdym nowym produktem zaskakiwać świat innowacyjnym podejściem na miarę XXI wieku.

TAGI: Line 6 Variax, Line 6 Variax James Tyler JTV-59 Variax TSB, Line 6 Variax Standard BLK
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?