• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

Newsy

Niedawny koncert Metalliki ponownie wywołał wstrząsy sejsmiczne. Rekord siły wstrząsów należy jednak do…

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Marshall Studio SV20

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 29, 2019
Marshall Studio SV20
Udostępnij

Marshall nie byłby Marshallem, gdyby nie przygotował na targi NAMM 2019 kilku gorących nowości. Tym razem chodzi o zupełnie nową linię Studio.

 

Potraktujmy ten tekst jako zapowiedź tego, co niedługo ukaże się na łamach naszego magazynu w formie dużego testu. Tytułowego wzmacniacza nie ma jeszcze w oficjalnej sprzedaży, ale dystrybutor, firma Lauda Audio, zapewnia, że na półki sklepów trafi on już niedługo, zatem jest o czym pisać.

Jak sama nazwa wskazuje, ten wzmacniacz zaprojektowany był z myślą o środowisku studyjnym i wszystkich jego aspektach: od żmudnej, długiej pracy, przez szalone pomysły brzmieniowe użytkowników wzmacniacza, po wiecznie niezadowolonego z efektów pracy realizatora i jego próby wyzyskania maksimum nasycenia i barw. Dzięki temu, że nasz Marshall doskonale odnajduje się w tych realiach, paradoksalnie staje się on także użyteczny w innych sytuacjach – na mniejszych koncertach oraz podczas domowych ćwiczeń. Marshall Studio Vintage jest oparty na SLP Plexi 1959, a dokładniej na jego reedycji z 1995 roku nazwanej JMP 1959SLP. Kilka słów przypomnienia, czym w ogóle jest Super Lead Plexi. W zasadzie od niego wszystko się zaczęło – niektórzy piszą, że ta konstrukcja „wynalazła muzykę rockową”, i na pewno coś jest w tym stwierdzeniu, skoro największe gwiazdy pokroju Pete’a Townshenda (Plexi powstał właśnie na jego prośbę!), Jimmy’ego Page’a czy Jeffa Becka nagrywały na nim swoje najważniejsze albumy. Był on produkowany od 1965 do 1981 roku i został zastąpiony kolejną legendą – wspaniałym JCM800. Miewał reedycje pod nieco innymi symbolami (m.in. 1959S, 1959X czy 1959 SLP), a najnowszą jego inkarnacją jest właśnie tytułowy SV20. Jest on mniejszy od pierwowzoru, ma 20 W z możliwością redukcji do 5 W, co jest w dzisiejszych czasach w zasadzie pozycją obowiązkową. Paczka jest oparta na dwóch dwunastocalowych głośnikach Celestion w pionowej konfiguracji, która powoduje wielką skuteczność takiej ściętej kolumny.

A brzmienie? Cóż, zależy, z jaką gitarą, ale zawsze będzie to wyraźna, naturalna kompresja, piękny, plastyczny przester i gorący, lampowy charakter barw na każdym poziomie głośności. A teraz włączamy sobie „Back In Black” AC/DC, potem „All Right Now” Free i na koniec „Ain’t Talkin’ Bout Love” Van Halen. Na początek wystarczy, by przypomnieć sobie, o czym mówimy. Studio Vintage istnieje także jako combo (SV 20C) z jednym dziesięcio- lub dwunastocalowym głośnikiem Celestion.

Marshall Studio SV20

TAGI: Marshall Studio SV20, Marshall Studio SV20 head
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?