• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Mayson M5/S CE2

Wojciech Kopylec | TopGuitar
Wojciech Kopylec | TopGuitar Opublikowano lis 28, 2018
Mayson M5/S CE2
Udostępnij

Ideę wyjątkowych gitar akustycznych wprowadził w życie Alex Wang – lutnik, wizjoner i biznesmen. Pierwsze instrumenty tej marki powstały w 2008 roku, a zatem jest to przedsięwzięcie młode, zdecydowanie osadzone w technologicznych realiach XXI wieku.

Trzy lata zajęło firmie stworzenie odpowiednich maszyn, zaprojektowanie procesów produkcyjnych i skonstruowanie linii technologicznej, przy której ludzie byliby zdolni ze stuprocentową powtarzalnością tworzyć akustyczne arcydzieła. Nie ukrywam, że długo czekałem na moment, w którym będę mógł własnoręcznie doświadczyć obcowania z gitarami Mayson. Test zaczniemy od samego początku, czyli od momentu, w którym instrument pojawił się w moich rękach. Gitara dostarczana jest przez producenta w wysokiej jakości gigbagu z czarnej tkaniny. Od razu widać, że to opakowanie jest w stanie zagwarantować należyte bezpieczeństwo podczas transportu „tej jedynej”. Uwagę zwracają porządne metalowe zamki i gustowne logo Mayson wyszyte na klapie podwójnej kieszeni. Po rozpakowaniu ukazuje się nam niesamowicie schludnie wykonany instrument, w kształcie określanym przez producenta jako Mayson Marquis, będącym odpowiednikiem martinowskich dwóch zer lub taylorowskiej szesnastki. Kształt i obrys zostały jednak przetworzone, aby spełniać funkcje ergonomiczne oraz akustyczne. Gitara została pięknie wykończona na wysoki połysk, co doskonale uwydatnia rysunek palisandru, z jakiego wykonano boki i tył. Świerkowy lity top i mahoniową szyjkę gryfu opatrzono palisandrową podstrunnicą, palisandrowym wykończeniem główki oraz logo z macicy perłowej. Otwór rezonansowy otoczono piękną drewnianą inkrustacją, która dodaje naturalnego uroku gitarze. Całości dopełnia złoty osprzęt, w tym niklowane stroiki 372-AS produkcji Maysona. Ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne – całość komponuje się harmonijnie i daje nam pewność, że Mayson wie, jak zrobić ładną gitarę. No właśnie – ładną, ale czy dobrze grającą?

Mayson

Wygoda
Wysoki standard wykończenia oraz precyzja, z jaką wykonane są detale, dają nam niesamowity wręcz komfort gry, natomiast cutaway umożliwia granie w wyższych pozycjach. A w tych gitara brzmi zaskakująco dobrze. Dobrany prawidłowo do grubości i profilu gryfu radius powoduje, że instrument jest czuły na artykulację i umożliwia granie każdą techniką. Menzura 645 mm, dwadzieścia progów wykonanych z niemieckiej białej miedzi – wszystko to sprawia, że instrument jest naprawdę dobrym narzędziem, zapewniającym komfort pracy oraz dającym pewność, że nas nie zawiedzie brzmieniowo.

Mayson M5/S CE2

Brzmienie

Pierwsze dźwięki zaskoczyły mnie bardzo ilością „góry”. Nie ukrywam, że spodziewałem się instrumentu bardziej wyrównanego w pasmie, ale okazało się to tylko pierwszym wrażeniem. Pomyślałem – dam tej ślicznotce czas, niech odpocznie po podróży i złapie oddech. Odstawiłem więc na godzinkę na statyw. Podejście drugie należało do udanych. Zagrałem na spokojnie, bez emocji biorąc gitarę i uderzając najzwyklejsze G dur. Okazało się, że gitara wręcz urzeka klarownością i donośnością dźwięku. Oczywiście górnych rejestrów jest tu dużo, ale dość sztywny dół i nieekspansywne środkowe rejestry sumują się w bardzo miłe dla ucha dźwięki.

Czas na prawdziwy test, czyli przestrojenie gitary w mój ulubiony strój – DADGAD. No i się zaczyna… Gitara, na którą nawinięto zestaw strun D’Addario, dostała nagle tyle dźwięku, że aż się zdziwiłem. Nie ukrywam, że było to zdziwienie z wszech miar miłe. Pojawił się bardzo miękki, przyjemny dla ucha dół, uzupełniany przez szkliste górne pasma. Mayson broni się przed konkurencją. Testowany model wyposażony był w pickup L.R. Baggs Anthem, będący klasą samą dla siebie, więc nie zaskoczę was, moi drodzy, informacją, że na kablu gitara odzywa się wręcz rewelacyjnie. Prosty preamp L.R. Baggs Anthem (tone, który miksuje sygnał z dwóch mikrofonów, volume, notch i battery) w kolorze drewna, schowany został od spodu płyty wierzchniej przy otworze rezonansowym. Opiera się on na technologii Tru-Mic, łączącej mikrofon pojemnościowy z pickupem Element. Mimo ograniczonej możliwości korekcji barwy, jakość sygnału, jaką daje nam Anthem, tak naprawdę nie wymaga żadnej ingerencji w brzmienie czy głośność. Bardzo ważne jest to, że Baggs wyposażył preamp w możliwość niezależnej regulacji głośności mikrofonu, co ułatwia wyeliminowanie niepotrzebnych przydźwięków oraz odwrócenie fazy. W tym przypadku połączenie Mayson plus L.R. Baggs stanowi bardzo dobry duet.

 

- Advertisement -

Podsumowanie

Mayson zaskoczył mnie pozytywnie. W swojej klasie cenowej jest pozycją interesującą, wybijającą się wśród konkurencji. Wyposażenie w pickup L.R. Baggs było bardzo dobrym zagraniem, wysoko pozycjonującym ten instrument. Piękne wykończenie, starannie dobrane materiały i osprzęt są miłe dla oka. Na mnie gitara wywarła dobre wrażenie i z ręką na sercu polecam ją użytkownikom szukającym dobrej jakości i brzmienia.

Mayson M5/S CE2

- Advertisement -
TAGI: Mayson, Mayson M5/S CE2
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?