• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

JOYO BA-30 VIBE CUBE (fot. JOYO Technology)
NewsyNewsy sprzętowe

BA-30 VIBE CUBE – combo basowe marki JOYO

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Mesa Boogie Rosette 300 Two:Eight – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano paź 15, 2017
Udostępnij

Doczekaliśmy się w końcu najbardziej oczekiwanej premiery w Polsce, jeśli chodzi o wzmacniacze akustyczne. „Mesa goes acoustic!” – to musi budzić ekscytację fanów gitary i rumieńce na twarzach gitarzystów akustycznych, którzy w końcu mogą dołączyć do grona użytkowników sprzętu Mesa Boogie. Jedna rzecz pozostaje niezmienna – to Mesa cały czas wyznacza poziom jakości dla innych producentów.

To, co napisałem przy okazji premiery preampu Rosette DI w Polsce, jest jak najbardziej aktualne w przypadku dużego pieca, z którego rzeczony preamp się wywodzi. Jeśli na scenie pojawiać się będą „zabawki” takie jak tytułowa Rosette, perspektywa ostatecznego rozwiązania kwestii gitary akustycznej będzie się szybko skracać, niczym w teorii zakrzywiania czasoprzestrzeni profesora Hawkinga. To oczywiście pół żartem, bo chyba wszyscy się zgodzą, że w kwestii brzmienia gitary jest tak jak z króliczkiem: nie chodzi o to, by go złapać, ale by go gonić.

Idea
Mesa Boogie Rosette 300 to najwyższej klasy wzmacniacz akustyczny w postaci combo. Pierwszy taki od ekipy z kalifornijskiej Petalumy, oczywiście custom hand made, jak wszystko, co od nich otrzymujemy. Uprzedzając fakty i dokładniejszy opis, śmiało można powiedzieć, że to combo ma wszystko, czego potrzebuje gitarzysta akustyczny na scenie, by jak najlepiej zagrać swój koncert. Pewnie czytelnicy od razu pomyśleli, że to samo można powiedzieć o kilku innych combo akustycznych, ale – jak się okaże – w świetle tego, czym szczyci się Rosette 300 Two:Eight, nie do końca można tak o nich powiedzieć… Kiedy Mesa zainteresowała się wzmocnieniem dźwięku gitary akustycznej, jedna rzecz była najważniejsza – nie zaszkodzić. Ani pięknemu wizerunkowi, ani brzmieniu. W praktyce idea towarzysząca konstruowaniu Rosette była jeszcze prostsza – nie ma powodu, aby ulepszać brzmienie gitary akustycznej czy innego instrumentu akustycznego, dlatego należy je po prostu wiernie odtworzyć i dać możliwość dopasowania go do wymagań akustycznych miejsca występu lub miksu, w który ma się wpasować.


Budowa
W przeciwieństwie do gitary elektrycznej, w przypadku której wzmacniacze oferują mnóstwo upiększeń, a często kompletnie zmieniają brzmienie, instrument akustyczny zawiera w sobie całą swoją złożoną zawartość harmoniczną. Wymaga to wykorzystania absolutnie najlepszych komponentów i zaprojektowania obwodów o bezkompromisowej przejrzystości, dokładności, czystości brzmienia i najniższych możliwych szumach. Rosette 300 to lekki (tak, w końcu mamy lekką mesę!) piec o mocy 300 W, gdy korzystamy z głośników combo (łączne obciążenie z tweeterem – 4 Ohm), a 150 W, gdy podepniemy jakąś zewnętrzną kolumnę o impedancji 8 Ohm. W skrzyni zamknięto dwa ośmiocalowe głośniki oraz gwizdek z możliwością podcięcia głośności o 6 dB. Moc zapewnia zasilacz impulsowy i układ wzmocnienia klasy D. Wzmacniacz ma dwa kanały i zestaw profesjonalnych funkcji niezbędnych do wykorzystania na żywo, w studiu i w domu. Na panelu przednim znajdziemy dwa szeregi regulatorów i korektorów, które uprzyjemnią nam i ułatwią pracę w domu, studiu i na scenie. Jako się rzekło, mamy dwa kanały, identycznie sterowalne o tych samych możliwościach. Kanał 1 może być używany zarówno z gitarą, jak i z mikrofonem. Obydwa natomiast mają regulatory czułości wejścia (gain), zawartości w brzmieniu pętli efektów (FX send), hi-pass filter (działający na paśmie od 40 Hz do 200 Hz), aktywna czteropasmowa sekcja EQ zaprojektowana w zakresie ±12 dB na częstotliwościach basowych (bass), niskiego środka (low-mid), wysokiego środka (high-mid) oraz trebli. Obydwa regulatory środka są parametryczne, w związku z czym możemy wybierać osobno środek pasma low-mid (150–1800 Hz) oraz high-mid (300–5000 Hz). Niby zapowiada się dużo roboty, ale jakże przydatna to rzecz przy koncertach w klubach, gdzie pogłosy i przydźwięki przewalają się od ściany do ściany! Oczywiście zatroszczono się także o sekcję cyfrowych efektów przestrzennych w postaci reverbu i chorusa (trójpozycyjny przełącznik) z regulacją zawartości tych modulacji w sygnale. Nie mniej ważkie rzeczy dzieją się na panelu tylnym. Życie umilają nam takie niezbędne udogodnienia jak odwracanie fazy (niwelacja sprzężeń zwrotnych), pętla efektów, likwidacja pętli masy, osobne wyjścia dla dwóch kanałów z wyborem typu uziemienia, rodzaju sygnału (z mikrofonu lub z pickupa) tudzież wyjścia/wejścia typu jack dla footswitcha, słuchawek, sygnału liniowego (aux) oraz pętli efektów.

Brzmienie

Pamiętajmy, że seria Rosette jest przeznaczona do instrumentów akustycznych – nie tylko gitar, ale także mandolin, ukulele, skrzypiec, wiolonczeli, kontrabasów i innych unikalnych instrumentów akustycznych. My rzecz jasna skupimy się na brzmieniu pieca z gitarą. Na początku „małe zaskoczenie. Przy akustyku Takamine ze średniej cenowej półki combo, na ustawieniach neutralnych, zagadało twardym, matowym środkiem. Później okazało się, że ten instrument właśnie tak brzmi z preampu i – zgodnie z zapewnieniami producentów Rosette – nic nie zostało tu dobarwione. Bierzemy inne wiosło, tym razem gra nasz Adam Palma ze swoim Fylde’em (Roger Bucknall MBE) i zupełnie inny dźwięk – bardziej miękki, jaśniejszy, bliższy… I tak z każdym wiosłem. W zasadzie można by uznać, że jest to wzmacniacz referencyjny, tylko że z ogromem możliwości kreowania barw, a tym samym dopasowywania ich do zastanej sytuacji akustycznej. I jeszcze jedno – każda gitara brzmiała na tym combo rzetelnie, miała w nim wsparcie i wzmocnienie, a sygnał, jeśli nawet z samej gitary nie był imponujący, to po podróży torem akustycznym Rossette 300 stawał się studyjnej jakości. Mam na myśli mocny i równy sygnał, bez zniekształceń i szumów, co skutkowało detalicznością i selektywnością brzmienia. Wiadomo, że wzmacniacz akustyczny inaczej gra w pomieszczeniu, inaczej na sali, inaczej na powietrzu, ale w tym jego wielkość, żeby w każdej z tych sytuacji mógł wygenerować ton, który będzie najbardziej odpowiednie. Taką możliwość ma Rosette 300 Two:Eight. Klarowność i prezencja, bliskość i namacalność, naturalność i witalność – oto cechy, którymi można określić brzmienie Mesa Boogie Rosette 300 Two:Eight.

TAGI: Mesa Boogie Rosette 300 Two:Eight, MESA BOOGIE – Testy sprzętu i newsy, Rosette, Rosette 300 Two:Eight
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

MESA/Boogie 90s Dual Rectifier (fot. MESA/Boogie)
NewsyNewsy sprzętowe

Jak wzmacniacz MESA/Boogie 90s Dual Rectifier wypada w metalowych klimatach?

Redakcja | TopGuitar maj 16, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?