• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Arkadiusz Gruszka z Leash Eye: „Gibson to lepszy wybór do cięższego grania, ale ciężki klimat można wykręcić także z Fendera”

ArtyściWywiady

Zamiast terapii – koncerty? James Hetfield szczerze o przebywaniu na scenie: „Tam mogę być naprawdę sobą”

NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Mesa Boogie Stereo 2:Fifty

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 20, 2005
Udostępnij

Zapotrzebowanie na moc jest w dzisiejszych czasach niemałe. Sprzętowy wyścig zbrojeń dotyczy już nie tylko konkurujących z sobą zespołów, ale również grających razem muzyków – basista głośniej od bębniarza, gitarzysta głośniej od basisty itd. W dziedzinie dostarczania mocy gitarzystom i basistom jednym z absolutnych liderów jest firma Mesa Boogie z północnej Kalifornii.

Spis treści
Budowa Mesa Boogie Stereo 2:FiftyBrzmienie Mesa Boogie Stereo 2:FiftyPosumowanie testu Mesa Boogie Stereo 2:Fifty

Budowa Mesa Boogie Stereo 2:Fifty

Jak wszystkie produkty Mesa Boogie, Stereo 2:Fifty została wyprodukowana ręcznie z wyjątkową dbałością o szczegóły. Metalowe chassis z przykręconym na osiem śrub panelem czołowym ma wysokość 2 U. Na panelu znajdują się potencjometry Volume i Presence oraz włączniki, osobne dla każdego kanału. Panel czołowy jest wyposażony w szereg otworów wspomagających chłodzenie. Z tyłu urządzenia znajdziemy komplet gniazd przyłączeniowych w formacie jack 1/4”, przełącznik uziemienia oraz przełącznik rodzaju lamp, ponieważ Stereo 2:Fifty może pracować zarówno na lampach 6L6 jak i EL34. Fabrycznie montowane są lampy 6L6, ale wypróbowaliśmy ją na obu konfiguracjach.

Mesa Boogie Stereo 2 Fifty 2

Brzmienie Mesa Boogie Stereo 2:Fifty

Zestaw testowy oprócz Mesa Boogie Stereo 2:Fifty składał się z preampu Marshall JMP-1 oraz Line 6 POD XT Live, kolumny Mesa/Boogie Rectifier Standard 4 x 12 i gitar Gibson Les Paul Classic oraz ESP George Lynch Kamikaze.

Świadomie nie zaprzęgliśmy do testu preampu Mesy – jest oczywiste, jaki charakter brzmienia można uzyskać w takiej konfiguracji. Bardziej zależało mi na ustaleniu, jak końcówka mocy tej firmy sprawuje się w zestawach wymagających innego rodzaju brzmienia. Na pierwszy ogień poszedł więc zestaw z legendarnym już preampem Marshall’a JMP-1. Wymiana lamp na EL-34, bardziej pasujące do Mashall’a nie stanowi żadnego problemu, ponieważ w urządzeniach Mesy nie ma potrzeby regulacji basu.

Z Les Paulem brzmienie jest takie, jak można się spodziewać, dużo środka, lekko nosowe, brytyjskie w charakterze. Góra jest jasna i selektywna, dół nieco cofnięty. Przypomina momentami wzmacniacz Marshall’a Plexi Super Lead, z tym że jest nieco bardziej selektywnie i konturowo.

Trzeba przyznać, że z kompletem lamp 6L6 Mesa Boogie Stereo 2:Fifty czuje się najlepiej. Symulacje hi-gainowych wzmacniaczy z POD’a są niezwykle dynamiczne, ESP George Lynch ma potężnego kopa, więc końcówka Mesy ma szansę się wykazać. Dobre brzmienie to również zaleta kolumny Mesy, która znakomicie oddaje wszystkie niuanse zestawu. Szczególnie nowocześnie brzmi z symulacją… Mesy. Tak więc chciałoby się powiedzieć, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, ale konfrontacja z brzmieniami w stylu Fender’a również wypada nieźle. XT Live z Mesą brzmi znakomicie, bardzo wiernie oddając niuanse lampowych konstrukcji, nasycając dźwięk tym pięknym lampowym „brudem” w górze.

Mesa Boogie Stereo 2 Fifty 3

Posumowanie testu Mesa Boogie Stereo 2:Fifty

Mesa Boogie Stereo 2:Fifty nie wpływa na brzmienie podłączonego preampu zachowując się neutralnie i wiernie oddając charakter brzmienia. Dysponuje szerokim pasmem, znakomitą dynamiką i selektywnością. Sprawdzi się znakomicie w każdej sytuacji, gdzie potrzebne jest wierne i dynamiczne wzmocnienie dźwięku najwyższej jakości.

- Advertisement -

Robert Adamiak

TAGI: Mesa Boogie Stereo 2:Fifty, MESA BOOGIE – Testy sprzętu i newsy, Stereo 2:Fifty
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

MESA/Boogie 90s Dual Rectifier (fot. MESA/Boogie)
NewsyNewsy sprzętowe

Jak wzmacniacz MESA/Boogie 90s Dual Rectifier wypada w metalowych klimatach?

Redakcja | TopGuitar maj 16, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?