• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Mesa CabClone Simulator w magazynie TopGuitar

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lut 18, 2015
Udostępnij

We wrześniowym numerze Magazynu Muzyków TopGuitar ukazał się test symulatora kolumny gitarowej CabClone Simulator firmy Mesa. Redaktor działu sprzętowego Maciek Warda przetestował produkt i sporządził krótką recenzję:

Marka z Petalumy ma w sobie coś takiego, że nawet mały efekt, który może funkcjonować tylko ze wzmacniaczem lub preampem, wygląda bardzo poważnie i budzi respekt.

Od razu widać, że Mesa CabClone Simulator to nie budżetowa zabawka, lecz oręż, który spełnia swe zadanie na najwyższym poziomie – zarówno w studiu, jak i na scenie. Tym razem mamy do czynienia z pasywnym symulatorem kolumny głośnikowej przeznaczonej dla gitarzystów. Co daje nam taka symulacja? Sygnał z prawdziwej kolumny różni się nieco od tego na wyjściu liniowym ze wzmacniacza, na pewno ma w jakimś stopniu obcięte pasmo od góry (spektrum częstotliwości zazwyczaj zawiera się pomiędzy 80 Hz a 20 kHz, ale w praktyce w kolumnie następuje jeszcze większe tłumienie), trochę mniej ograniczone od dołu, a także jedną lub dwie górki rezonansowe, ale nie zawsze. To pancerne, niezniszczalne wręcz urządzenie pozwala nam wysłać symetryczny sygnał z wirtualnego mikrofonu bez potrzeby zbierania go z prawdziwej kolumny. Nie dość, że wygląda zawodowo, to jeszcze ułatwia pracę realizatorom i akustykom. CabClone Simulator jest przeznaczony do wzmacniaczy do 100 W mocy i wyjściowej impedancji 8 Ohmów, dostępne są też modele o wartościach 4 i 16 Ohm.

[quote_box_right]„Marka z Petalumy ma w sobie coś takiego, że nawet mały efekt, który może funkcjonować tylko ze wzmacniaczem lub preampem, wygląda bardzo poważnie i budzi respekt.”[/quote_box_right]

Mesa CabClone Simulator na panelu przednim ma regulator DI, którym dopasujemy poziom sygnału symetrycznego na wyjściu do wymagań sprzętu go odbierającego. Mamy tu możliwość wyboru poziomu dla wejść mikrofonowych (–30 dB), instrumentalnych (–10 dB) oraz pro line (+4 dB) i oczywiście wszystkich wartości pomiędzy nimi. Przełączniki phase i lift/ground to odpowiednio: odwracanie fazy sygnału celem uniknięcia zniekształceń i sprzężeń na scenie oraz likwidację pętli masy poprzez odpięcie pinu 1 (ground) od obudowy urządzenia. Pozwala to likwidować znakomitą większość zakłóceń. Ostatni trójpozycyjny przełącznik służy do wyboru jednego z trzech presetów brzmienia symulacji – closed back (niczym brytyjskie konstrukcje 4 × 12 z głośnikami 30 W), open back (jaśniejsza barwa i szybsza odpowiedź) i vintage cabinet (ciemniejsze, bardziej miękkie i skompresowane brzmienie). Urządzenie ma także wzmacniacz słuchawkowy, a na panelu tylnym szereg gniazd czyniących ten interfejs użytecznym w każdej muzycznej sytuacji.

Podsumowanie testu Mesa CabClone Simulator

Jeśli z jakichś powodów nie chcemy, by Mesa CabClone Simulator symulował nam kolumnę, ale służył wyłącznie jako pasywny, elastyczny DI-box, na panelu tylnym zainstalowano gniazdo line out 0,25”. Sygnał, jaki nim wychodzi, nie jest poddany kolumnowym presetom.

TAGI: CabClone Simulator, Mesa CabClone Simulator, MESA – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?