• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Mooer Tone Capture GTR

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 25, 2020
Udostępnij

Myślicie, że profilowanie to domena dużych procesorów gitarowych? Otóż nie. Mooer wcisnął tę technologię do swojego formatu „micro”.

 

Tone Capture GTR to nowy efekt od Mooera, który bazuje na unikalnej technologii samplingu (wykorzystującej nielinearne EQ gitar dla tworzenia impulsów IR), zwanej oczywiście… Tone Capture. Urządzenie to pozwala na przechwycenie brzmienia każdej gitary i uczynienia z niego presetu, który później można odpalić z dowolnym instrumentem. Wszystko dzięki zaawansowanej technologii, która sampluje charakterystykę tonalną podłączonej gitary. Efekt porównuje brzmienie gitary której chcemy używać, tzw. źródłowej („Source”), z brzmieniem gitary które chcemy uzyskać, tzw. celu („Target”). Dzięki temu można zagrać na dowolnej gitarze brzmieniem przechwyconym z innego wiosła i, co ważne, nie będzie to brzmienie karykaturalne, czy też nie nadające się do użycia, ale pełnowartościowy sound iluzyjnie imitujący „źródłową” gitarę. Genialne prawda? Jak to działa w praktyce? Sprawa naprawdę jest prosta. Najpierw podłączamy standardowym przewodem jack gitarę, której brzmienie chcemy klonować. Potem wciskamy footswitch, później przyciskiem z diodą LED wybieramy jeden z siedmiu slotów, pod którym chcemy zapisać nasz preset. Gdy trafiliśmy na właściwy numerek, wciskamy ponownie footswitch, przytrzymujemy go i już jesteśmy w trybie „capture”, czyli „Target”. Teraz wystarczy zagrać na gitarze, pamiętając, że jakie brzmienie na niej ukręcimy, i jakie uzyskamy poprzez artykulację, takie będzie zapisane w kostce. Diody przypisane do siedmiu slotów mrugają sobie wówczas w najlepsze, a gdy przestaną, stworzyliśmy właśnie nasz własny IR. To nie może być prostsze!

Dzięki samplowaniu charakterystyki tonalnej podłączonego instrumentu, wystarczy zapisać sygnał na jednym z 7 dostępnych banków pamięci i tak po kolei, aż wypełnimy je wszystkie naszymi barwami. Dzięki porównaniu zapisanego brzmienia z aktualnie używanym instrumentem, Mooer podmienia rzeczywiste brzmienie z wcześniej zapisanym, a po wybraniu zapisanego presetu, nasza gitara wybrzmiewa cyfrowym odpowiednikiem poprzedniczki. Co to wszystko oznacza w praktyce? Skończyły się czasy kiedy trzeba było wozić ze sobą kilka instrumentów! Teraz wystarczy jedno porządne wiosło i kostka z wgranymi emulacjami siedmiu innych gitar w różnych ich wariantach brzmieniowych, wliczając w to nawet instrumenty akustyczne! Dzięki łatwiźnie w obsłudze Tone Capture GTR, każdy może samodzielnie i szybko stworzyć cyfrowe klony swoich ulubionych gitar, aby potem zabrać ich brzmienia na koncert lub na próbę, a wszystko to w postaci małego, poręcznego efektu. Jakby tego było mało naszego Mooera można używać jako niezależnego efektu EQ z dodatkową kontrolą Level, Treble, Mid Shift, Mid, Bass. Do tego oczywiście wybór trybu true bypass lub buffered bypass. Zapraszamy do zabawy!

PRODUCENT: www.mooeraudio.com

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: MOOER – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?